بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

تاریخچه اختراع تلفن



تاریخچه اختراع تلفن،آشنایی با تاریخچه اختراع تلفن،درباره ی تاریخچه اختراع تلفن

فروش اولین تلفن

 

آشنایی با تاریخچه اختراع تلفن

یکی از بزرگترین نوآوری های فناوری ارتباطات تا به امروز تلفن است. با استفاده از آن، ما بر فراز کوهها، اقیانوسها و ... متصل شده ایم. ما می توانیم اطلاعات مهم را سریع و کارآمد منتقل کنیم، و اکنون، با تلفن های همراه و تلفن های هوشمند، می توانیم اطلاعات مهم را ارسال کنیم، خاطرات را ضبط کنیم و اینترنت را کاوش کنیم، تاریخچه اختراع تلفن یک جدول زمانی شگفت انگیز از آزمایش و کشف است.

همه چیز درباره تاریخچه تلفن

در طول دهه 1870، دو مخترع مشهور هر دو به طور مستقل دستگاه هایی را طراحی کردند که می توانستند صدا را از طریق کابل های برق منتقل کنند. این مخترعان الکساندر گراهام بل و الیشا گری بودند. هر دو دستگاه در فاصله چند ساعت از یکدیگر در دفتر ثبت اختراع ثبت شدند. در پی نبرد حقوقی تلخی، بر سر اختراع تلفن وجود داشت که بعداً بل برنده شد.

 

تلگراف و تلفن از نظر مفهوم بسیار شبیه به هم هستند و از طریق تلاش بل برای بهبود تلگراف بود که او با تلفن موفق شد.

 

تلگراف حدود 30 سال قبل از شروع آزمایش بل، یک سیستم ارتباطی بسیار موفق بود. مشکل اصلی تلگراف این بود که از کد مورس استفاده می کرد و فقط به ارسال و دریافت یک پیام در یک زمان محدود می شد. بل درک خوبی از ماهیت صدا و موسیقی داشت. این امر او را قادر می سازد تا امکان انتقال بیش از یک پیام را در امتداد یک سیم در یک زمان درک کند. ایده بل چیز جدیدی نبود ، دیگران قبل از او تصور چند تلگراف را داشتند. بل راه حل خود ، "تلگراف هماهنگ" را ارائه داد. این بر این اساس استوار بود که نت های موسیقی می توانند به طور همزمان بر روی یک سیم ارسال شوند، در صورتی که این نت ها از نظر آهنگ متفاوت باشند.

 

در اواخر سال 1874 آزمایش بل به اندازه ای پیشرفت کرده بود که بتواند اعضای نزدیک خانواده خود را در مورد احتمال وجود یک تلگراف چندگانه آگاه کند. پدر همسر آینده بل ، وکیل گاردینر گرین هابارد، فرصتی را برای شکستن انحصار اعمال شده توسط شرکت تلگراف اتحادیه غربی مشاهده کرد. او به بل کمک مالی لازم برای ادامه کار خود در زمینه توسعه تلگراف چندگانه را داد. 

 

مراحل اختراع تلفن،نحوه ی احتراع تلفن،مخترع تلفن کیست

تلگراف مورس

 

با این حال، بل اشاره نکرد که او و همدستش، توماس واتسون، برقکار جوان دیگر، در حال توسعه ایده ای بودند که در تابستان به ذهن او رسید. این ایده ایجاد دستگاهی بود که بتواند صدای انسان را به صورت الکتریکی منتقل کند.

 

بل و واتسون به اصرار هابارد و چند حامی مالی دیگر به کار روی تلگراف هارمونیک ادامه دادند. در مارس 1875 بل بدون اطلاع هابارد با مردی به نام جوزف هنری ملاقات کرد. جوزف هنری مدیر محترم موسسه اسمیتسونین بود. او از نزدیک به ایده های بل گوش داد و کلمات دلگرم کننده ای ارائه کرد. هر دو بل و واتسون با نظرات هنری برانگیخته شدند و با اشتیاق و اراده بیشتری به کار خود ادامه دادند. در ژوئن 1875 آنها به هدف خود از ایجاد وسیله ای که بتواند گفتار را به صورت الکتریکی منتقل کند پی بردند. آزمایشات آنها ثابت کرده بود که تن های مختلف قدرت جریان الکتریکی را در سیم تغییر می دهد.

 

اکنون تنها کاری که باید انجام می دادند این بود که دستگاهی با غشای مناسب بسازند که بتواند آن آهنگ ها را به جریان های الکترونیکی متفاوتی تبدیل کند و یک گیرنده برای بازتولید تغییرات و تبدیل آنها به فرمت قابل شنیدن در انتهای دیگر. در اوایل ژوئن، بل متوجه شد که هنگام کار بر روی تلگراف هارمونیک خود، می تواند صدایی را از روی سیم بشنود. صدای فنر ساعت پیچ خورده بود. در 10 مارس 1876 بود که بل در نهایت به موفقیت و قابلیت ارتباطات دستگاه جدید خود پی برد. امکان صحبت کردن با یک سیم برق بسیار بیشتر از یک سیستم تلگراف اصلاح شده بود که اساساً بر اساس نقطه و خط تیره بود.

 

با توجه به دفترچه یادداشت بل در آن تاریخ، او موفق ترین آزمایش خود را با استفاده از تجهیزات جدید خود، تلفن توصیف می کند. بل با دستیار خود واتسون، که در اتاق بعدی بود، از طریق ساز صحبت کرد و گفت: "آقای واتسون، بیا اینجا، من می خواهم با تو صحبت کنم."

 

اپراتورهای تابلو برق الکساندر گراهام بل در 3 مارس 1847 در ادینبورگ ، اسکاتلند متولد شد. خانواده او مقامات برجسته ای در زمینه بیان و تصحیح گفتار بودند. او آراسته و آموزش دیده بود تا شغلی را در همان تخصص دنبال کند. در 29 سالگی در 1876 او تلفن را اختراع و ثبت اختراع کرد. دانش کامل او در زمینه صدا و آکوستیک در توسعه تلفن او، بسیار کمک کرد و برتری او را نسبت به دیگران که در آن زمان در پروژه های مشابه کار می کردند، برتری داد. بل یک روشنفکر با کیفیت بود که از زمان مرگش به ندرت پیدا شد. او مردی بود که همیشه برای موفقیت تلاش می کرد و به دنبال ایده های جدید برای پرورش و توسعه بود.

 

اولین تلفن چگونه اختراع شد،تفاوت تلفن و تلگراف چیست،کاربرد تلگراف

تاریخچه اختراع تلفن

 

تاریخچه های مهم در اختراع تلفن

– 1672: رابرت هوک اولین تلفن آکوستیک را در سال 1672 ایجاد کرد. بسیار شبیه به اسباب بازی های دو قوطی کنسرو که در کودکی می ساختید، هوک متوجه شد که صدا می تواند از طریق سیم از یک دهانه در یک طرف؛ به گوش فردی در طرف دیگر ارسال شود.

 

– 1838: ساموئل بی مورس کشف کرد که شما می توانید پیامها را با فشار دادن یک دکمه در فواصل زمانی منتقل کنید تا الگوی صداها را منتقل کنید. این به عنوان کد مورس شناخته می شد.

 

– 1858: کوروش فیلد سعی کرد اولین کابل تلفنی اقیانوس اطلس را بگذارد و انگلستان و ایالات متحده را از طریق تلگراف به هم متصل کند. این پروژه قبل از اتمام در آگوست 1858 با شکست مواجه شد.

 

– 1867: نقاط و خط تیره برای اولین بار در دریا در سال 1867 چشمک زد. این ایده از دریاسالار بریتانیایی فیلیپ کلمب بود که از طراحی چراغ سیگنال Arthur CW Aldis استفاده کرد و یک کد برای ارتباط با سایر کشتی ها ابداع کرد. کد بسیار شبیه کد مورس بود. در نهایت، کد مورس برنده شد.

 

– 1876: الکساندر گراهام بل از زمان آمدن به آمریکا به عنوان معلم ناشنوایان، به دنبال راهی برای انتقال گفتار به صورت الکترونیکی بود. او تلفن را در مارس 1876 اختراع کرد.

 

– 1880: بل آزمایشگاهی راه اندازی کرد و برای بهبود اختراع خود کار کرد. نتیجه این بود که، فتو فونی که قادر به ارسال صدا بر روی یک پرتو نور بود. در اصل بل اولین تماس بی سیم تاریخ را ساخت!

 

– 1915: بل اولین تماس تلفنی ساحل به ساحل را در ژانویه 1915 برقرار کرد. این اولین تماس از راه دور از خط زمینی بود. تماس بل کمک کرد تا تماس از راه دور به واقعیت تبدیل شود.

 

– 1927: اولین سرویس تلفن از ایالات متحده به انگلستان در ژانویه 1927 راه اندازی شد. اولین تلفن ها تلفن های رادیویی بودند، اما مشکلات محو شدن و تداخل وجود داشت. سه دقیقه زمان برای این گوشی ها تقریبا 10 دلار هزینه داشت.

 

– 1930: AT&T یک تلفن ویدئویی دو طرفه به نام Iconophone ایجاد کرد. Iconophone به مردم اجازه می دهد تا یکدیگر را در زمان واقعی ببینند، بشنوند و به یکدیگر پاسخ دهند. این ایده موفقیت تجاری چندانی به همراه نداشت.

 

– 1934: اولین تماس های رادیویی از ایالات متحده به ژاپن برقرار شد و ارتباطات را در سراسر اقیانوس آرام تسهیل کرد.

 

– 1936: اولین شبکه عمومی ویدئوفون در آلمان نازی در یک نمایشگاه تجاری راه اندازی شد. استفاده از شبکه محدود به "فقط آریایی ها" بود.

 

– 1946: در ژوئن 1946، برای اولین بار از طریق تلفن مبتنی بر خودرو تماس تلفنی برقرار شد. این یک شبکه تلفن همراه چندان بزرگی نبود، تا حدی به دلیل هزینه بالای نصب.

 

– 1947: در سال 1946، یک ابزار الکترونیکی معروف به ترانزیستور توسط جان باردین، ​​والتر براتین و ویلیام شاکلی ایجاد شد. این جایگزین سیستم های بزرگ لوله خلاء می شود و اجازه می دهد رایانه ها با لوازم الکترونیکی ادغام شوند ، یعنی آغاز توسعه تلفن های هوشمند.

 

– 1956: اولین کابل تلفن فرا آتلانتیک تماس ها را بسیار مقرون به صرفه تر از سیستم تلفن رادیویی که جایگزین آن شد، می کند.

 

– 1962: قانون ارتباطات ماهواره ای تصویب شد و اجازه استفاده از ماهواره ها در مخابرات را داد.

 

– 1964: چارلز کائو و جورج هاکهام مقاله ای را منتشر کردند که ثابت می کرد ارتباط فیبر نوری امکان پذیر است.

 

– 1965: آزمایش اولین سرویس تلفن تصویری آغاز شد. در ماه ژوئیه ، اتحادیه کاربید Corporation آزمایش بر روی اولین شبکه تلفن تصویری را آغاز کرد.

 

– 1973: مارتین کوپر اولین تماس تلفن همراه را با جوئل انگل، رقیب آزمایشگاه بل، برقرار کرد. شارژ اولین تلفن همراه یک سال طول کشید و حداکثر زمان مکالمه تنها 30 دقیقه بود.

 

– 1977: FCC رسماً اولین شبکه آزمایشی سلولی اولیه را راه اندازی کرد. فقط در مناطق محدودی مانند شیکاگو، واشنگتن دی سی و بالتیمور باز شد.

 

– 1979: ارتباطات کشتی به ساحل با ایجاد سازمان بین المللی ماهواره دریایی (INMARSAT) جهشی رو به جلو دارد. هدف آن ارائه ارتباطات قابل اعتماد به کشتی های دریایی برای افزایش ایمنی بود.

 

– 1981: اولین شبکه تلفن همراه تجاری خودکار با نام 1G Generation در ژاپن راه اندازی شد. در همان زمان، سیستم تلفن همراه نوردیک در دانمارک، فنلاند، نروژ و سوئد ایجاد شده است.

 

– 1992: اولین پیامک تجاری جهان در سال 1992 ارسال شد. این پیام توسط کارکنان شرکتی موسوم به Logica CMG نوشته و ارسال شد.

 

– 1993: اولین گوشی های هوشمند برای خرید عمومی عرضه شد. IBM یکی به نام Simon ایجاد کرد که دارای صفحه لمسی بود و می توانست فکس ها را ارسال و دریافت کند.

 

– 1995: Sprint اولین سرویس ارتباطات شخصی را افتتاح کرد. این اولین شبکه تلفن همراه بود که برای استفاده خصوصی برای افرادی که تلفن همراه دارند طراحی شد.

 

– 1998: شرکتی به نام Iridium سایبان 64 ماهواره را در محل خود قرار داد. آنها همچنین اولین تلفن های ماهواره ای دستی را ساختند و تلفن های "کیفی" را با تلفن هایی که بسیار دست و پا گیر بودند جایگزین کردند. این حرکت منجر به توسعه تلفن های هوشمند مدرن می شود.

 

– 2003: فناوری برای انتقال تماس های تلفنی از طریق پروتکل های اینترنت توسعه یافت. با استفاده از شبکه های کامپیوتری تاسیس شده می توان از هزینه های طولانی مدت جلوگیری کرد.

 

– 2008: هم iTunes Store و هم بازار اندروید در سال 2008 برای کاربران تلفن های هوشمند باز شد. این نشان دهنده آغاز موج عظیمی از محبوبیت برنامه ها است.

 

– 2010: توسعه تلفن های هوشمند در سال 2010 ادامه داشت. اولین گوشی 4G در این سال عرضه شد و داده ها را با سرعت سرسام آوری بر روی تلفن های مصرف کننده می آورد.

 

همانطور که می دانید، اختراع و توسعه تلفن تأثیر بسزایی در نحوه زندگی و انجام کارهای روزمره ما داشته است.

 

گردآوری: بخش علمی

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋