بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

تفاوت دندانپزشکی ترمیمی با دندانپزشکی زیبایی



دندانپزشکی ترمیمی,دندانپزشکی زیبایی

دندانپزشکی زیبایی

 

اگرچه دندانپزشکی زیبایی و دندانپزشکی ترمیمی مکمل یکدیگر هستند، به‌طور مثل برخی مواقع هردوی آن‌ها از تاج و ایمپلنت برای ترمیم دندان استفاده می‌کنند، تفاوت میان این دو فرایند در تمرکز آن‌ها و سطح تخصص دندان‌پزشک است. دندان‌پزشک زیبایی کسی است که فراتر از فرآیند ترمیم می‌رود. در مواردی که کار یک دندان‌پزشک ترمیمی در کمک به فرد برای دستیابی به مجموعه کاملی از دندان‌ها تمام می‌شود، یک دندان‌پزشک زیبایی فراتر می‌رود و نه‌تنها عملکرد دندان‌ها را تصحیح می‌کند، بلکه به دنبال دستیابی به نتایجی خواهد بود که با ایده فرد برای داشتن لبخند عالی مطابقت داشته باشد. این امر به تخصص و سطح دقیقی از ظرافت نیاز دارد، زیرا دندان‌پزشک زیبایی باید به کوچک‌ترین جزئیات از جمله اینکه هنگام لبخند زدن چه مقداری از دندان‌ها باید نمایان شوند، توجه داشته باشد.

 

دندان‌پزشک ترمیمی همچنین باید مشکلات ساختاری دندان‌ها مانند دندان‌های آسیب‌دیده یا ازدست‌رفته را برطرف کند. دندان‌پزشکان ترمیمی برای بازیابی دندان‌های شما و عملکرد صحیح آن‌ها از وسایلی مانند دندان مصنوعی، تاج، بریج، آن لی، این لی و ایمپلنت‌های دندانی استفاده می‌کنند. اما در اینجا دندانپزشکی ترمیمی پایان می‌یابد. اگر می‌خواهید لبخند خود را بهبود دهید، باید از یک دندان‌پزشک زیبایی کمک بگیرید، زیرا آن‌ها همراه با علم به هنر این کار می‌پردازند. دندانپزشکی زیبایی کاملاً با موارد زیبایی دندان‌های شما مرتبط است. اگر احساس می‌کنید لبخندتان ایرادی دارد، همواره می‌توانید با یک دندان‌پزشک زیبایی مشورت کنید. دندان‌پزشک زیبایی می‌تواند این مشکلات را برطرف نماید تا به افزایش اعتمادبه‌نفس و بهبود ظاهر شما کمک کند.

 

تمام درمان‌های دندانپزشکی که شامل بهبود زیبایی لبخند شما می‌شوند، به‌عنوان زیبایی در نظر گرفته می‌شوند. آن‌ها به‌سادگی روی ظاهر دندان‌های شما تمرکز می‌کنند و به شما در بازیابی عملکرد و سلامت کلی دهان و دندان کمک می‌کنند. برخی از درمان‌های دندانپزشکی زیبایی عبارت‌اند از:

بلیچینگ

روکش‌های سرامیکی

تاج‌های سرامیکی

بریج

باندینگ

ایمپلنت

صاف کردن دندان‌ها

فیلینگ همرنگ دندان

تراز کننده‌ها

لمینت

 

این‌ها تنها چند نمونه از فرآیندهای دندانپزشکی زیبایی هستند که می‌توانید انتخاب کنید. 

 

دندانپزشکی زیبایی

دندانپزشکی زیبایی شامل یک سری فرایندهایی است که به بهبود ظاهر، ساختار و عملکرد لبخند شما کمک می‌کند. گزینه‌ها و تکنیک‌های مختلفی برای درمان دندان‌های بدشکل، لب‌پریده یا بدرنگ وجود دارند. دندان‌پزشک می‌تواند دندان‌های فرسوده و آسیب‌دیده را بازیابی کند، فواصل میان دندان‌ها را از بین ببرد و لبخند شما را به‌گونه‌ای که همیشه دلتان می‌خواست، تغییر دهد.

 

برخی از روش‌های معمول دندانپزشکی زیبایی

روش‌های دندانپزشکی زیبایی مختلفی وجود دارند که می‌توانند به شما در بهبود لبخندتان کمک کنند:

 

بلیچینگ

بلیچ دندان، یکی از رایج‌ترین روش‌های زیبایی دندان، از مواد شیمیایی برای سفید کردن دندان‌ها استفاده می‌کند. برخی از افراد این روش را برای از بین بردن لکه‌ها انتخاب می‌کنند، در حالی که برخی دیگر این روش را انتخاب می‌کنند تا دندان‌های سفیدتری داشته باشند. تغییر رنگ دندان‌ها ممکن است ارثی باشد یا با افزایش سن بدتر شود و همچنین می‌تواند به دلیل مصرف سیگار، چای، قهوه، نوشابه و برخی از داروها ایجاد شود.

 

باندینگ

باندینگ از مواد همرنگ دندان برای پر کردن فواصل بین دندان‌ها استفاده می‌کند. این فرآیند در یک جلسه انجام می‌شود و تا چندین سال باقی می‌ماند، همچنین برای اصلاح دندان‌های خردشده یا شکسته نیز استفاده می‌شود.

 

ونیر

ونیرها شامل قطعات نازکی از پرسلین هستند که به‌منظور تغییر شکل و رنگ، روی دندان قرار می‌گیرند. آن‌ها روی دندان‌هایی که تغییر رنگ داده‌اند، لب‌پریده شده‌اند، فاصله ناهموار دارند یا کج شده‌اند، استفاده می‌شوند.

 

تاج

تاج‌ها به‌عنوان روکشی برای دندان استفاده می‌شوند تا ظاهر و شکلشان بازیابی شود. آن‌ها یکی از روش‌های زیبایی هستند که ماندگاری طولانی‌تری دارند و جایگزینی برای ونیرها به‌حساب می‌آیند.

 

جایگزینی دندان

ممکن است یک یا چند دندان ازدست‌رفته داشته باشید، اگر انتخاب کنید که آن را نادیده بگیرید، نه‌تنها لبخند خود را زشت می‌کنید، بلکه یک انتخاب ناسالم کرده‌اید. دندان افتاده می‌تواند روی سلامت دهان و دندان و همچنین اعتمادبه‌نفس شما اثر بگذارد. دندانپزشکی زیبایی روش‌هایی مانند ایمپلنت‌های دندانی در اختیار شما می‌گذارد که با یک یا مجموعه کامل دندان به جایگزینی دندان یا دندان‌های ازدست‌رفته کمک می‌کند، همچنین می‌توانید از ونیرها برای برطرف کردن شکستگی دندان‌ها استفاده کنید. این دندان‌های مصنوعی مانند دندان‌های واقعی عمل می‌کنند و ظاهری همانند آن‌ها دارند، بنابراین اعتمادبه‌نفس شما را بازمی‌گردانند.

 

صاف کردن دندان‌ها

برخی افراد به‌طور طبیعی دندان‌های کج دارند یا ممکن است برخی از افراد دچار آسیب دهان شده باشند و درنتیجه‌ی آن دندان‌هایی ناصاف و با ظاهر بد داشته باشند. مهم نیست که سنتان چقدر باشد، اگر می‌خواهید دندان‌های صاف‌تری داشته باشید، گزینه‌های ارتودنسی برای شما موجود است.

 

دندانپزشکی زیبایی راه‌حل‌های مناسب و ماندگاری برای داشتن دندان‌های صاف پیشنهاد می‌کند. برای این کار بریس‌ها و اینویزالاین‌ها وجود دارند. برای جاهایی که بریس¬ها قابل مشاهده هستند، اینویزالاین با کمک تراز کننده‌های شفاف که قابل مشاهده نیستند، روی صاف کردن دندان‌ها تمرکز می‌کند. بااین‌حال، اینویزالاین کمی گران‌تر از بریس است، بنابراین اگر نگرانی در مورد هزینه ندارید، می‌توانید این روش را انتخاب کنید و صاف‌ترین دندان‌ها را داشته باشید.

 

چگونه باید یک روش را انتخاب کنم؟

دندان‌پزشک می‌تواند در انتخاب یک روش زیبایی به شما کمک کند، زیرا آن‌ها در تکنیک‌هایی که می‌توانند لبخند شما را بهبود بخشند، مهارت دارند. معمولاً بهترین روش با توجه به وضعیت لبخند شما و نتایج دلخواهتان تعیین می‌شود. اگر درباره درمان دندانپزشکی زیبایی فکر می‌کنید، می‌توانید قبل از تصمیم‌گیری در مورد یک روش، سؤال‌هایی از دندان‌پزشک خود بپرسید:

 

نتیجه نهایی چگونه خواهد بود؟

در طول درمان باید انتظار چه چیزی داشته باشم؟

چه مراقبت‌ها و نگهداری‌هایی لازم است؟

 

چگونه باید یک دندان‌پزشک زیبایی انتخاب کنم؟

انتخاب دندان‌پزشک زیبایی مناسب بخش مهم دیگری از درمان زیبایی برای دندان‌ها است. اطمینان از مهارت دندان‌پزشک در دندانپزشکی زیبایی بسیار مهم است. علاوه بر این، حتماً قبل از درمان، درباره موارد زیر به‌اندازه کافی تحقیق و جستجو کنید:

 

مدرک تحصیلی

مهم است که مطمئن شوید دندان‌پزشک شما دوره‌های آموزشی که او را در مورد تکنیک‌های دندانپزشکی زیبایی به‌روز می‌کند، به پایان رسانده باشد.

 

بررسی سابقه

با بررسی سابقه دندان‌پزشک، می‌توانید در مورد کیفیت کار وی اطلاعات کسب کنید.

 

عکس‌ها

عکس‌های قبل و بعد از فرآیند زیبایی مراجعان به شما اجازه می‌دهد که نتایجی را که سایر بیماران تحت درمان دندان‌پزشک مد نظر کسب کرده‌اند، ببینید.

 

آیا دندانپزشکی زیبایی انتخاب درستی برای شما است؟

اگر از لبخند خود راضی نیستید، ممکن است به فکر انجام یک روش دندانپزشکی زیبایی باشید. روش‌های متفاوتی وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید. ساده‌ترین روش شامل مواردی مانند سفید کردن دندان است و پیچیده‌ترین روش شامل یک مجموعه کامل ونیر است. این گزینه‌ها تا زمانی که فکر کنید چه چیزی در مورد لبخند شما اشتباه است و چگونه دندان‌پزشک می‌تواند بر آن غلبه کند، بی‌پایان هستند.

 

معمولاً فاصله بین دندان‌ها، دندان / دندان‌های افتاده، دندان‌های کج، دندان‌های بدرنگ یا سایر مشکلات ممکن است باعث شوند برای لبخند زدن در جمع تردید کنید. در صدر این مشکلات بهداشت دهان، پلاک و باکتری‌ها هستند که ممکن است باعث بیماری‌ها یا بوی بد دهان شوند که این امر بر اعتمادبه‌نفس شما اثر می‌گذارد. روش‌های دندانپزشکی زیبایی وجود دارند تا در رها شدن از این دست مشکلات به شما کمک کنند.

 

بنابراین اگر فکر می‌کنید با لبخند خود مشکل دارید، بهتر است با یک متخصص دندانپزشکی زیبایی مشورت کنید و از وی کمک بگیرید.

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋