بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

راهنمای خرید ساعت مچی



خرید ساعت مچی,راهنمای خرید ساعت مچی

خرید ساعت مچی

 

ساعتیکی ازمهمترین اختراعات ساخت انسان است که برای اندازه گیری پراهمیت ترین بخش زندگی انسان یعنی زمان مورد استفاده قرار میگیرد و اندیشه ساخت این وسیله بی نظیر, تاثیرات فراوانی در زندگی انسان داشت. 

 

لغت clock  از زبان های مختلف منشا شده است. انسان با توجه به نیازش در دوران مختلف سعی کرد که ساعت هایی با کاربردهای متفاوت بسازد و رفته رفته از بدو اختراع ساعت ، ایده های متفاوتی برای نشان دادن زمان به ذهن بشر خطور کرد و با توجه به امکانات و کاربرد ساعت به ساخت انواع مختلفی از آن مبادرت ورزید. 

 

1. ساعت آبی 2. ساعت آفتابی 3. ساعت شنی یا ماسه ای 4. ساعت شمعی 

5. ساعت های جدید با اسم ها ، اشکال و کاربردهای مختلف

 

با پیشرفت علم و دانش بشری، ساعتهای دقیق تری از جمله: مکانیکی، وزنه ای، فنردار، برقی، باطری دار و کامپیوتری جای ساعتهای آبی، ساعت های آفتابی و ساعت های ماسه ای اختراع شد. نه تنها ساعت ها شکل کاربردی متفاوتی پیدا کردند, بلکه کوچکتر و قابل حمل هم شدند تا جایی که ساعت های مچی با طرح ها و اندازه های مختلف  محبوبیت پیدا کردند. به این ترتیب سنجش دقیق زمان برای همه بطور ساده امکان پذیر گشت.

 

در بدو اختراع ساعت های کنونی, به ذهن هیچ کس خطور نمی کرد که بتوان یک ساعت را به دور مچ بست یا داخل جیب گذاشت. انسان ها با توجه به شغل و حتی تفریحشان ساعت های متفاوتی را درخواست میکردند و این موضوع ساعت سازان بزرگ و کوچک را به اهمیت موضوع سوق داد تا برای افراد با سلیقه های مختلف, انواعی از ساعت ها را ارایه دهند. 

 

با توجه به پیشرفت این صنعت و محبوبیت ساعت در بین افراد, در کنار ساعت های اصل و قیمتی, ساعت هایی با قیمت ارزانتر و در واقع تقلبی به بازار عرضه شد. این خبر خوبی برای افرادی بود که هزینه خرید یک ساعت گرانقیمت را نداشتند اما از طرفی , افراد متقلب ساعت های غیر اصلی را به ترفندهای مختلف به افراد ساده لوح و ناآشنا میفروختند. 

 

این را به یاد داشته باشید که ساعتی که ارزان‌تر است، ایراد و مشکلی ندارد. بیشتر هزینه‌ای که برای ساعت خرج می‌شود به بدنه و جنس آن مربوط است. حواستان باشد که قیمت بالای یک ساعت دلیل و تضمین خوب بودن و با کیفیت بودن آن نیست.

 

در این نوشته اطلاعات مفیدی را در موضوعات مختلف در اختیار شما قرار میدهیم. قطعا این اطلاعات شما را  در تهیه یک ساعت خوب راهنمایی خواهد کرد.

 

ساعت های مدرن

 ساعت ها صرفا برای بیان زمان بکار نمی روند.  آن‌ها قسمتی از تاریخ را بیان می‌کنند. بسیاری از ساعت‌هایی که امروزه می‌بینیم با هدف غواصی، پرواز و یا حتی سفر به ماه ساخته شده بودند. وقتی ساعتی می‌خرید در واقع قسمتی از تاریخ را خریده‌اید.

 

تکنولوژی و استقبال از انواع ساعت ها،  برندهای مختلف را قادر ساخته ساعت های بسیار ظریف و دقیق مکانیکی و تمام الکترونیکی، کامپیوتری و حتی اتمی بسازد.

 

به مرور زمان ساعت مچی نه تنها از کاربرد اولیه آن کاسته نشده بلکه نقش مهمی در ظاهر و پوشش افراد پیدا کرده است. لذا برای مهمانی و مراسم های مختلف ساعت مناسب یکی از دغدغه های بشر شد. ساعت مچی شما می‌تواند باعث ساختن و یا خراب کردن ظاهر شما شود و حتی نوع ساعت شما می تواند نمایانگر شخصیت شما باشد. انتخاب ساعت مهم است و گاهی در عین سادگی, میتواند مدتها ذهن شما را مشغول کند، در عین حال میتواند با مشورت, چندان هم دشوار نباشد. همان‌طور که هنگام خریدن یک کت‌وشلوار، دوخت و نوعی را در نظر میگیرید که بدنتان را زیباتر نشان می‌دهد، رنگی که بیشتر به پوستتان می‌آید و مدلی که مناسب شخصیت شماست، انتخاب می‌کنید؛ از همین روش‌ها نیز برای انتخاب ساعت استفاده کنید.

 

در دنیای امروز ، براساس فعالیت های مختلفی که افراد در کارهای روزانه خود بکار میگیرند، قطعا از ساعت هایی با کاربردهای مختلف استفاده میکنند. شاید این نکته در بسیاری از افراد صدق نکند. اما افراد زیادی هستند که این نکته را مد نظر قرار میدهند. هر ساعت با هدف خاصی ساخته‌شده است.

 

 برای مناسبت‌های رسمی استفاده از ساعت های ساده بسیار اهمیت دارد. یک ساعت ساده به سبک کلاسیک و بند چرمی مشکی، بسیار برازنده ی تیپ رسمی شماست. 

 

برای کت‌وشلوار های رسمی، ساعت‌هایی با بدنه ظریف و بند چرمی باریک و براق هم میتواند مناسب باشد.برای محیط کار، سراغ ساعت‌های ساده طلایی یا نقره‌ای بروید. به‌طور کلی، ساعت‌های بند فلزی مناسب استفاده روزانه، و غیررسمی‌تر هستند، درحالی‌که بندهای چرمی برای هر مناسبتی قابل استفاده‌اند.

 

ساعت‌ها به دودسته دیجیتال وآنالوگ تقسیم می‌شوند؛ این تقسیم بندی  براین اساس صورت میگیرد که ساعت عقربه‌ای باشند یا نه. بعضی‌ها هم ممکن است ترکیبی از دیجیتال وآنالوگ باشند. واقعیت این است که برندهای معتبر زیادی درحال طراحی  ساعت‌های لوکس دیجیتال هستند؛ اما هنوز هم ساعت‌های آنالوگ رسمیت بیشتری نسبت به ساعت‌های دیجیتال دارند. بنابراین وقتی پای انتخاب بهتری وسط می‌آید؛ نیازتان در اولویت است و اگر میخواهید درمهمانی‌های رسمی بدرخشید، بدون شک ازساعت‌های مچی آنالوگ کمک بگیرید.

 

سبک ساعت مچی مورد علاقه تان را مشخص کنید تا به نتیجه مطلوب نزدیک تر شوید. سبک های موجود در بازار را به طور کلی می توان اینگونه دسته بندی نمود. 

 

الف: ساعت کلاسیک، ساده اما شیک) ساعت اسپرت (مانند ساعت سه موتوره یا ساعت هایی با قاب درشت و خاص مانند: 

ب: ساعت فشنبرای ست لباس ( ساعت مجلسی (مانند ساعت های پر نگین یا براق

ج: ساعت اداری (ساده اما خوانا)

د: ساعت خاص مانندساعت های مخصوص غواصی یا کوهنوردی (مانند امگا, کاسیو, اوریس)

 

اولین ساعتی که اکثر افراد از آن در کارهای روزمره ی خود بکار میبرند ساعت های کلاسیک  هستند.

 

از این نوع ساعت ها میتوان: 

رومر، رومانسون ، ویسروی، رویال ، اسپریت ، دلما ، فستینا، الفکس، چروتی، ساندوز، رودانیا، اور سوییس ، دلبانا، نوبل، تیمبرلند، کاسیو ، پیرلنیر، گنت، گس، کنت کول، ریتم ، اسکاگن، تیتان ، جاست کاوالی، گراوانا ، کوین واچ ، لوتوس و لاگوست

 

نکات بسیار اساسی که شما باید در خرید ساعت های کلاسیک در نظر بگیرید عبارتند از: 

1. تحقیق اولین قدم در خرید یک ساعت مناسب

در ابتدا از اطلاعات کسب کرده مطمین شوید.  شما هزینه ی قابل توجهی را برای خرید ساعت در نظر گرفته اید لذا برای انتخاب خودتان وقت بگذارید. .پیگیری قیمت ها و مدل ها میتواند بسیار گره گشا باشد. سعی کنید ساعت های مشابه را در فروشگاه ها چه آنلاین و حضوری مشاهده کنید، شرایط و قیمت های آنها را یادداشت کنید. پس از مدتی درک درستی از قیمت بازار و شرایط این ساعت ها به طور کلی دریافت خواهید کرد.

 

2.به روز باشید. 

با توجه به نیاز بازار , در اتاق فکر برندهای مختلف اتفاقات قابل توجهی به چشم میخورد. 

این اتفاقات و فکرهای جدید در ساعت ها بروز میکند و نهایتا در سایت ها وشبکه های ارتباطی به سمع و نظر شما مرسد. این اطلاعات قطعا در انتخاب شما تاثیر خواهد گذاشت.

 

3. حتما از تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید.

یک ساعت ساز و تعمیرکار حرفه ای نه تنها  دارای اطلاعات بسیار مفید در همه موارد وقطعات و منابع جدید میباشد بلکه شما می توانید در مورد همه آنها از او سوال کنید. قطعات خوب و اصل در کارکرد ساعت شما بسیار اثر گذار است. 

 

4. قیمت مناسب را پیدا کنید.

ساعت ها با قابلیت های مختلف با قیمت های متفاوت عرضه میشوند. لذا با توجه به نیازتان به سراغ ساعت مورد نظر بروید. 

ممکن است شما به نوع دیگری از ساعت ها که بسیار پرکاربردی و محبوب میباشند علاقمند باشید. ساعت های اسپرت از این جمله اند. 

 

برندهای زیر از جمله برندهای اسپورت میباشند: 

کاسیو ، اسپریت و تیمبرلند

ساعت مچی اسپرت اکثرا برای ورزش، محل کار و فعالیت های روزانه استفاده می شود. خرید ساعت مچی اسپرت مردانه به دلیل تنوع زیاد کار نسبتا سختی است که باید به برخی نکات در هنگام استفاده توجه داشته باشید.ساعت های اسپرت با استایل های کژوال سازگاری بسیار خوبی دارد. این ساعت ها در هنگام ورزش و دیگر فعالیت های روزانه بسیار کار آمد خواهند بود.

 

در سال های اخیر و با رواج لباس ها و اکسسوری های اسپرت، برند های بسیاری دست به تولید ساعت اسپرت مردانه زدند که معروف ترین آنها مدل جی شاک در برند بی نظیر کاسیو است.

 

امروزه آقایان به مد ظاهر بیشتر از خانم ها اهمیت می دهند به خاطر همین برای انتخاب یک ساعت مچی وقت زیادی را صرف می کنند و می خواهند ساعت مچی که انتخاب می کنند با لباسی که می پوشند یکدست و شیک باشد برای همین برای لباس های اسپورت ساعت مچی اسپورت و برای لباس های مجلسی و ساده به ترتیب ساعت مچی مجلسی و کلاسیک را انتخاب می کنند طراحی و نوع رنگ, بزرگی و کوچکی صفحه, بند فلزی و چرمی از جمله نکات مورد توجه آقایان در هنگام خرید ساعت مچی می باشد و دوست دارند ساعتی را که انتخاب می کنند از نظر کیفیت یک بوده و برای طولانی مدت قابل استفاده باشد.

 

انتخاب ساعت مچی برای آقایان سخت تر از انتخاب خانم ها خواهد بود چون آقایان علاوه بر توجه به ظاهر ساعت مچی باید ساعتی را انتخاب کنند که با حرفه و شغل آنها متناسب باشد, یعنی برای شغل های سخت و پر جنب و جوش علاوه بر ظاهر زیبای ساعت باید به دوام و استحکام آن توجه کنند یعنی دوام و قدرت بدنه ساعت مچی(مانند ساعت های ضد ضربه در برخی برند ها ) باید به مراتب بیشتر از ساعت مچی یک کارمند اداری باشد.

 

خوشبختانه ساعت های مردانه مدل ها و طرح های مختلفی دارند و هر یک با سلیقه های متفاوت سازگار می باشند اگرچه متنوع بودن ساعت مچی انتخاب را سخت می کند ولی در عوض ساعتی که شخص انتخاب می کند همان ساعت مورد علاقه و ایده آلش خواهد بود. 

 

 √ ساعت های ورزشی ـ تخصصی

انتخاب ساعت برای ورزشکاران، همانند کفشی مناسب و کار آمد می‌ماند. بستن ساعت بر روی مچ دست، می‌تواند یک حس سرزندگی و پویایی را در فرد تداعی کند. بله درست است، با داشتن اهداف ورزشی و ماجراجویی به همراه استفاده از تجهیزات مدرن، ممکن است حس آمادگی و مجهز بودن در فرد، انگیزه داشتن اندامی متناسب را به وجود بیاورد. تنها مسئله‌ای که وجود دارد، انتخاب ساعت مناسب است، که به خودی خود کاری بسیار دشوار است به خصوص که امروزه ساعت‌های هوشمند متنوعی وجود دارند.

 

البته انتخاب ساعت، به این موضوع که شما ورزشکاری با تجربه و یا جدید هستید، بستگی دارد. برخی افراد به دنبال ساعت هایی هستند که دارای قابلیت هایی نظیر گام شمار، ضربان سنج قلب و زمان می‌باشند. این در حالی است که امروزه، برند‌های مختلفی از ساعت‌های هوشمند در بازار‌ها عرضه شده اند. البته ممکن است، برخی افراد تمایل به خرید ساعت‌های هوشمندی داشته باشند که مجهز ردیاب پیشرفته و چند منظوره هستند. اگرچه، بسیاری از ساعت‌ها دارای قابلیت هایی مانند جی پی اس، گام شمار، پخش موزیک و ... هستند. هر ساعتی برای هر ورزشی مناسب نیست. ساعت مخصوص شنا با ساعت تخصصی دو و میدانی متفاوت است. 

 

برای ملاقات دوستانه، خرید یا فعالیت‌های روزمره، بندهای پارچه‌ای یا پلاستیکی را انتخاب کنید. و ساعت‌های کرنوگراف دار (Chronograph) را برای موقعیت‌های غیررسمی و خاص‌تر نگه‌دارید.

 

بهتر است ساعت‌های دیجیتالی را فقط با لباس‌های ورزشی استفاده کنید. برای فعالیت‌های ورزشی که شامل حرکات فیزیکی غیرقابل پیش‌بینی می‌شود، ساعتی با بند، بدنه و صفحه‌ای مقاوم تهیه کنید، تا بدون اینکه نگران پاره شدن بند یا شکستن صفحه ساعت خود باشید، بر فعالیت خود تمرکز کنید.

 

برند های زیر :

کاسیو

 

خرید ساعت مچی,راهنمای خرید ساعت مچی,ساعت مچی کاسیو

ساعت مچی کاسیو

 

ساعت های نگین دار 

بهترین ساعت‌ها از بهترین نگین‌ها ساخته می‌شوند؛ بنابراین جنس نگین به کار رفته در اطراف قاب یا داخل صفحه ساعت مهم است. اگر دوست دارید بهترین را هدیه بدهید یا برای خودتان تهیه کنید، می‌توانید سراغ ساعت مچی با نگین‌های برلیان بروید یا اگر قصد دارید کمتر هزینه کنید می‌توانید سراغ کریستا ل‌های معروف برند سواروسکی بروید که درخششان دست کمی از جواهرات ندارد. ساعت های نگین دار زنانه و مردانه را میتوانید در برندهایی امگا , کوین واچ , ریتم , دلبانا و جاست کاوالی مشاهده کنید. 

 

 

خرید ساعت مچی,راهنمای خرید ساعت مچی,ساعت مچی نگین دار

ساعت مچی نگین دار

 

پوشش PVD چیست؟

PVD یک فرآیند اعمال پوشش سازگار با محیط زیست است که در طی آن، جسم پوشیده شده علاوه بر درخشش و زیبایی خاص، مقاومت بالایی در برابر خط و خش و نیز خوردگی فلزات پیدا می کند.

 

پوششPVD معمولا به اجسامی از جنس فولاد و کروم می چسبد. ضخامت این لایه برای مصارف دکوری بین ۰٫۲۵ الی ۵ میکرون می باشد.

 

روکش های pvd در اثر تماس با مواد دارای خاصیت حلالیت و پاک کننده مثل خوشبو کنند ها، کرم های دست و صورت، شوینده های با ph بالا دچار آسیب میشوند، همچنین ساییدگی بر اثر تماس با سطوح زیر پیراهن یا کت، میز و محیط اطراف باعث پاک شدن روکش میشود.

 

√ در ارتباط با میزان ضد آب بودن توصیه میشود تا حد امکان از تماس با آب خودداری شود و در شرایط اضطراری نهایتا پاشیده شدن و تماس با مقدار کم آب در هنگام شستشو دست یا هوای بارانی مشکلی ایجاد نمیکند.

 

√ تمام ساعتهایی که با باتری کار میکنند از لحظه نهایی شدن فرآیند ساخت ساعت باتری مورد استفاده قرار می گیرد و تا زمان رسیدن به مشتری مقداری از عمر مفید باتری کم میشود که به همین منظور به مدت شش ماه از طرف فروشگاه باتری ضمانت میشود.

 

√ بند چرم به طور کلی دارای طول عمر مفید و بسته به شرایط نگهداری آن متفاوت است.  در اثر تماس با آب و تعریق زیاد دست,  دچار خشکی و سپس فرسودگی زودتر از عمر مفید آن میشود.

شرایط گارانتی مطابق با شرایط اعلامی از طرف شرکت سازنده مندرج در دفترچه یا سایت آن می باشد.

 

√ ساعت های مکانیکی اعم از اتوماتیک و کوکی به علت ساختار  پیچیده و کاملا مکانیکی در مقابل ضربه های شدید بسیار  حساس هستند و به مراقبت بیشتری نیاز دارند.

عملکرد ساعت های مکانیکی ارتباط مستقیمی با میزان شارژ  موتور آنها دارد بطوریکه ساعت اتوماتیک در یک روز باید حداقل به مدت ۸ ساعت استفاده شود تا بتواند حداقل انرژی را برای مدت ۱۲ تا ۲۰ ساعت ذخیره کند.

 

( این زمان برای ساعت های با کالیبر موتور متفاوت, متغیر می باشد.)

این موضوع برای ساعتهای مکانیکی کوکی با چرخاندن سرکوک تامین میشود.

نکته قابل توجه در ارتباط با این مدل از موتورها تفاوت دقت در نمایش زمان با ساعتهای باتری دار هست که به میزان چند ثانیه تا چند دقیقه در مدت یک هفته عقب تر یا جلوتر از زمان واقعی نمایش داده میشود که موضوعی عادی در این ساعتها میباشد.

 

خرید ساعت مچی,راهنمای خرید ساعت مچی,خرید انواع ساعت مچی

خرید انواع ساعت مچی

 

انواع شیشه های ساعت

• شیشه  های ساده (Glass)

 در این نوع از شیشه ساده استفاده می شود که در برابر خش از نوع طلقی آن مقاوم تر بوده و معمولا از شیشه های پنج تا ده میکرون استفاده می شود. خصوصیات شیشه معمولی را داراست و در برابر تغییر رنگ در اثر حرارت  گذشت زمان مقاوم است. این شیشه در مدت 5 الی 10 سال شفافیت خود را حفظ می کند.

 

• مینرال (Mineral)

 در این نوع ، از شیشه هایی استفاده می شود که بعد از قوطه ورشدن در مایع مخصوص و حرارت دادن به شیشه باعث مقاوم شدن سطح شیشه در برابر خش و ضربه می گردد.

کاربرد: ساعت های درجه 2 و ساعت های برند ارزان قیمت.

 

• هارد مینرال (Hard Mineral)

 در این نوع از شیشه های استاندارد استفاده می شود که با حرارت و روکش روی آن را در برابر خط و خش ، تغییر رنگ و فشار مقاوم می کنند اما در نهایت ضد خش محسوب نمی شود.

 

کاربرد:    بیشتر ساعت های برند و گاهاً ساعت های درجه دو برندها.

 

• سافایر(Sapphier)

در این نوع از همان مشخصات شیشه هارد مینرال استفاده می شود با این تفاوت که با یووی بسیار مقاوم و در حرارت بالا شیشه ضد خش می شود اما دربرابر ضربات شکننده و گاها در برابر خراش های شدید مقاومت خود را از دست می دهد.

 

کاربرد: ساعت های برند ، گران قیمت ( در حال حاضر حدوداً 500 هزار تومان به بالا) و جدیدا در موبایل های صفحه لمسی ضد خش.

 

• اسکرش سافایر – سافایر کریستال (Sapphire Crystal)

 دراین نوع ضمن رعایت استانداردهای سافایر از نوعی مواد ضد خش بر روی شیشه نیز استفاده می شود که شیشه را کاملا ضد خش و بسیار مقاوم در برابر ضربه می کند که البته باز هم در برابر ضربات شدید مقاومت نداشته و شکننده می باشد.

 

کاربرد: ساعت های برند گران قیمت ( بیشتر از یک میلیون ).

 

• کریستال یاقوت کبود- کریستال اسکرش سافایر( resistant sapphire crystal)

در این نوع از ماده سیلیکن که سخت ترین سنگ پس از الماس است در شرایط بسیار پیچیده تولید می شود . برای تولید یک کریستال یاقوت کبود ، از پودر بسیار ریز نمک خالص باقطر کمتر از یک میکرون استفاده می شود . این ماده در مقابل حرارت 2050 درجه سانتیگراد در دستگاه blowpipe تبدیل به ماده ای به نام استالاگمیت stalagmite یا سنگ سنباده می شود.

 

سپس یکسان سازی سطح تا ضخامت 2 صدم میلیمتر به منظور تنظیم ضخامت سطوح بالا و پایین و زاویه های مورب انجام می گیرد و بعد از آن پلیش شیمیایی بر روی هر دو طرف انجام می پذیرد.

 

کاربرد: عموماً در ساعت های لاکچری ( بالاترین کلاس ساعت در سوئیس) و گاها ساعت های کلاس  A استفاده می شود( به دلیل تکنولوژی ساخت بالا و گران قیمت بودن این فرآیند)

 

• کریستال یاقوت کبود ضدانعکاس- کریستال اسکرش سافایر (Anti-reflective scratch- resistant sapphire crystal)

 در این نوع شیشه پس از انجام فعالیت های کریستال یاقوت کبود فعالیت زیر نیز انجام می گیرد:

شیشه کریستال به یک آزمایشگاه استریل منتقل شده و در جهت تصحیح رفلکس نور درون کوره قرار می گیرد. این سیستم باعث حذف 99 درصد از بازتابها و انعکاس نورهای مزاحم شده و باعث شفافیت هرچه بیشتر صفحه ساعت و دید می شود . کاربرد : فقط در ساعت های لاکچری(مانند ادوکس و رولکس و  ...)

 

• کریستال Sapphire توسط ساعت سازان حرفه ای استفاده می شود. سنگ قیمتی 9 درجه از 10 در مقیاس سختی مواد معدنی Mohs، درست زیر الماس، باعث می شود که حتی مقاومت بیشتری از شیشه معدنی داشته باشد. ... هرچند که یاقوت کبود سخت تر از شیشه های معدنی است،  دقت بالاتری در ساخت برای افزایش  ارزش آن نیاز دارد.

 

• کریستالهای Sapphire گران تر از هر نوع کریستال دیگرهستند، این  تعجب آور نیست چرا که مواد اولیه و ساعت کار مورد نیاز ویژه ای برای ساخت آنها در نظر گرفته شده است. اما این بطور قابل توجهی هم به نفع مشتری و هم به سود شماست.

 

• کریستالهای یاقوت کبود Longines در برابر اسید مقاوم و همچنین  ضد خش و نشکن هستند.  آنها را از درجه صفر با مقاومت بالا با اسید و مواد قلیایی ترکیب می کنند و سختی 9 در مقیاس Mohs دارند. در مقایسه با شیشه های معدنی که سختی 5و 6 دهم  دارند، تنها یک سنگ دیگر می تواند در کریستال یاقوت کبود خراش ایجاد کند و آن الماس است. 

 

کریستال های Sapphire که توسط لونجین ساخته شده اند، کریستال روشن هستند. و بطور یقین آنها هم یاقوت کبود هستند و همچنین، صنعتگرانی که آنها را ساخته اند در حفظ شفافیت این سنگ مصنوعی با شفافیت بالا کاملا مهارت دارند. برای مشتریان این بدین معناست که کریستال شما به اندازه  کافی شفاف است چرا که در پایان کار اگر صنعت گران بیش از انداره آن را صیقل دهند شفافیت خودش را از دست میدهد.

 

در انواع ساعت ها 3 نوع موتور مختلف وجود دارد. 

موتور در ساعت چیست و چه اهمیتی دارد؟

موتور در ساعت باعث حرکت ساعت میشود و از آن به عنوان قلب ساعت یاد میشود. در واقع موتور ساعت حرکت عقربه ها در صفحه ی ساعت را به عهده دارد. زنده نگهداشتن قسمت های دیگر از جمله تقویم, کرونوگراف و ساعت های منطقه ای وظیفه ی موتور ساعت میباشد

در حالیکه اکثر خریداران ساعت به ظاهر و بیرون ساعت توجه میکنند و آن را خریداری میکنند. اما کسی که توجه به جزییات و قسمت های درونی ساعت داشته باشد به مکانیزم آن هم دقت خواهد کرد. 

 

یک ساعت ساز حرفه ای اکثر زمان خود را صرف قسمت های داخلی یک ساعت خواهد کرد.

کسانی که از پیچیدگی های ساعت سازی آگاه هستند ، اصرار دارند که مکانیزم های دقیق ساخته شده یک شاهکار را تعریف می کنند و آن را از یک ساعت متوسط جدا می کنند. 

 

سه نوع موتور ساعت وجود دارد. 

1. موتور کوارتز: موتوری که باعث حرکت عقربه ی ثانیه شمار و تیک های منظم میشود و با باتری کار میکند. 

2. موتور مکانیکی: این موتور باعث حرکت عقربه ها و حرکات روان آنها میشود. این ساعت نیاز به کوک های دستی برای حرکت دارد. 

3. اتوماتیک: انرژی جنبشی از مچ دست فرد به طور خودکار منتقل می شود تا مکانیسم داخل ساعت حرکت کند. 

 

1. موتور کوارتز:

در سال 1969 , ساعت سازان ژاپنی در شرکت سیکو موتور کوارتز را معرفی و ارایه کردند. عرضه این تکنولوزی جدید, ساعت سازی قدیمی را که بر پایه موتورهای مکانیکی بود تغییر داد.  

 

اکثر شرکتهای سازنده ساعت ، نسخه های خاص خود را از ساعت های کوارتز منتشر کردند و عصر ساعت های مچی باتری را شروع کردند.

 

موتورهای کوارتز چطور کار میکنند. 

1. ساعت کوارتز توسط باتری کار میکند که سیگنال های الکترونیکی از طرف یک قطعه ی کریستال کوارتز ارسال میکند. 

2. کوارتز در هر ثانیه 32768 بار به ارتعاش در میاید و و سیگنال با فرکانس دقیق و منظم ایجاد میکند. 

3. ارتعاشات توسط مدار اندازه گیری می شوند و در هر ثانیه به یک پالس واحد تبدیل می شوند

4. حرکت مداوم عقربه های ساعت در نتیجه این پالس ها است

 

خرید ساعت مچی,راهنمای خرید ساعت مچی,موتورهای کوارتز

موتورهای کوارتز

 

مزایای موتورهای کوارتز

زمان دقیق: مکانیسم کوارتز به راحتی از زمان عقب نمی افتد و از دقت بالایی برخوردار است.

• سهولت استفاده: ساعتهای کوارتز از باتری استفاده می کنند و برای ادامه تیک زدن نیازی به مداخله انسان ندارند.

• تعمیر و نگهداری کم: تعداد کم قطعات و وجود باتری این اطمینان را میدهد که ساعت های کوارتز زیاد نیاز به نگهداری ندارند. 

• ارزان تر: ساعت های مکانیکی و اتوماتیک به ساعت سازی و مهارت بیشتری نیاز دارند. ساعت های کوارتز از این رو ارزان ترند.

• دوام: یک ساعت کوارتز دارای قطعات متحرک کمتری است که ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد ، و باعث می شود آن دوام بیشتری نسبت به ساعت مکانیکی داشته باشد.

کلکسیونرهای ساعت لوکس و ساعت های دارای حرکت مکانیکی را ترجیح می دهند ، در حالی که ساعت های کوارتز با توجه به دقت و اطمینان بیشتر برای استفاده منظم ترجیح داده می شوند.

 

 

خرید ساعت مچی,راهنمای خرید ساعت مچی,موتورهای کوارتز

موتورهای کوارتز

 

موتورهای اتوماتیک

ساعت اتوماتیک که اغلب به عنوان ساعتهای شناخته می شود ، یک ساعت مکانیکی است که انرژی حرکتی را از حرکت طبیعی مچ دست استفاده می کند. منبع اصلی به طور خودکار از حرکات طبیعی مچ دست استفاده می شود. سیم پیچ دستی لازم نیست.

 

چطور موتور اتومات کار میکند؟

مکانیزم داخلی این موتور شبیه موتورهای مکانیکی ست. 

1. یک فلز نسبتا سنگین به نام روتور , به قسمت دستی آن اضافه شده است. 

2. روتور به راحتی میچرخد و به موتور ساعت وصل میشود. 

3. روتور با هر حرکت مچ می چرخد و انرژی را به منبع اصلی منتقل می کند.

4. منبع اصلی به طور خودکار در نتیجه این انتقال انرژی  می گیرند.   

 

 

خرید ساعت مچی,راهنمای خرید ساعت مچی,موتورهای اتوماتیک

موتورهای اتوماتیک

 

مزایای یک ساعت اتومات 

 ساعت اتوماتیک شما بطور روزانه نیاز به کوک ندارد..

با پوشش عادی ساعت شما کوک میشود. 

 

در حالی که ساعتهای مکانیکی نسبتاً ظریف و باریک هستند ، مدلهای اتوماتیک به دلیل داشتن روتورهای اضافی ممولاً ضخیم تر هستند. نشانه ساعت مكانیكی با كیفیت بالا در وزن نهفته آن ها است که در كف دست شما احساس سنگینی می كند.

 

موتوهای مکانیکی

گذر زمان در ساعت های با موتور مکانیکی با مکانیزم فنر محور سنجش و اندازه گیری میشود. فنر (که به آن منبع اصلی نیز گفته می شود) ، باید به صورت دوره ای پیچیده شود.

ساعت های مکانیکی یا دستی تقریباً همان عملکرد کوارتز را دارند . دنیای مکانیکی فنرهای مارپیچی پیچیده و چرخ دنده های متحرک که با دقت ظریف باعث حرکت عقربه های ساعت میشوند.

 

برخی از مکانیزم های روتور در این ساعت ها همراه با نیروی جاذبه زمین کار می کنند - فشرده سازی منبع اصلی هنگام حرکت مچ دست و ایجاد انرژی جنبشی که به مکانیزم سیم پیچ اتوماتیک دامن می زن و آن را افزایش میدهد. مکانیسم پیچیده در این ساعت ها اغلب فقط به عنوان هنر توصیف می شود. 

 

موتورهای مکانیکی چطور کار میکند. 

1. بر خلاف موتورهای کوارتز که انرژی خود را از باتری می گیرند, یک موتور مکانیکی انرژی خود را از پیچیده شدن فنر اصلی می گیرد. 

 

مزایای موتور مکانیک

 • طول عمر: یک ساعت مچی مکانیکی خوش ساخت با مراقبت مناسب وخوب یک عمر دوام می آورد.

 • باتری: نیازی به نگرانی در مورد تعویض باتری ندارید ، که همیشه باعث دردسر می شود.

 • زیبایی شناسی: بسیاری از ساعت های مکانیکی دارای یک پوشش یاقوت کبود واضح در پشت هستند که نمای واضحی از چرخش ها و نوسانات جذاب قطعات کوچک در دقیقه را نشان می دهد.

 

برای مشاهده قیمت ساعت مچی می توانید به فروشگاه اینترنتی شهر ساعت (ُShahrsaat.com)مراجعه نمایید و قیمت برند های مختلف را بررسی نمایید.

 

برای خرید ساعت مچی اطمینان حاصل کنید که از فروشگاه معتبر خرید می فرمایید ، فروشگاه شهرساعت از سال 1360 فعالیت خود را با افتتاح فروشگاه ساعت تهران آغاز نموده، و در سال 1379 با بازگشایی فروشگاه ساعت مشهد مقدس قدم در عرصه نویی نهاد ، در طی این سالها هدف ما تنها فراهم آوردن محیطی آرام و متفاوت برای شما مشتریان عزیز بوده تا با اطمینانی کامل خریدی ایده آل را تجربه نمایید.

 

فروشگاه شهر ساعت با در بر داشتن بیش از 80 برند معتبر جهانی ، مکانی را برای شما بزرگواران فراهم نموده است تا با انتخابی درست و متناسب بتوانید از گذشت زمان لذت ببرید.

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋