بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۹۰ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

طرز تهیه ی سمبوسه در ساندویچ ساز ( اسنک پز)



 پخت سمبوسه در اسنک پز, طرز تهیه سمبوسه در ساندویچ ساز

طرز تهیه سمبوسه در اسنک پز

 

طرز تهیه ی سمبوسه در اسنک پز

سمبوسه یکی از غذاهای معروف جنوب کشورمان است همانطور که می دانید غذاهای جنوبی بسیار تند هستند و شما می توانید از فلفل قرمز و یا فلفل سبز قلمی استفاده کنید و این غذای لذیذ را تند میل کنید.

سمبوسه در ساندویچ ساز :

مواد لازم برای تهیه ی سمبوسه : 

گوشت چرخ کرده500 گرم
پیاز درشت1 عدد
جعفری خرد شده100-200 گرم
فلفل دلمه ای1 عدد
نان لواشبه مقدار لازم
نمک و فلفلبه مقدار لازم
زردچوبه و پودر سیربه مقدار لازم
پودر آویشنبه مقدار لازم

 

طرز تهیه سمبوسه با ساندویچ ساز :

برای سمبوسه، ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و داخل روغن تفت بدهید، سپس فلفل دلمه ای نگینی خرد شده را اضافه کنید و تفت بدهید زمانی که نرم شدند قارچ ها را ریز خرد کنید و اضافه کنید کمی تفت بدهید.

 

زمانی که آب قارچ ها رو به پایان است گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت بدهید اگر دوست داشتید می توانید جعفری خرد شده را اضافه کنید. و تفت بدهید. نمک، فلفل، آویشن، پودر سیر و زردچوبه را اضافه کنید و مقدار کمی آب به آن اضافه کنید و اجازه بدهید مواد مغز پخت شوند و آب آن کشیده شود.

 

سپس 4 لایه نان لواش را به سایز صفحه ی کل ساندویچ سازتان برش بزنید. صفحه های ساندویچ ساز را چرب کنید و 4 لایه از نان را روی صفحه قرار بدهید و از مواد سمبوسه روی آن پخش کنید.

 

و روی آن را با پنیر پیتزا بپوشانید. و بعد 4 لایه دیگر نان لواش را روی آن ها قرار بدهید و در ساندویچ ساز را ببندید با این روش نان های لواش سرخ و خشک می شوند و روغن زیادی مصرف نمی کنند.

 

طرز تهیه سمبوسه,طرز تهیه انواع سمبوسه

مراحل پخت سمبوسه در ساندویچ ساز

 

طرز تهیه سمبوسه در ساندویچ ساز, طرز تهیه سمبوسه در اسنک پز

روش های پخت سمبوسه

 

نکاتی برای تهیه انواع سمبوسه:

مواد داخل سمبوسه کاملا سلیقه ای است حتی می توانید سیب زمینی آبپز شده را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید و به موادتان اضافه کنید و حتی پنیر پیتزا را حذف کنید. اگر از سیب زمینی استفاده می کنید میزان گوشت چرخ کرده را کمتر کنید.

 

 می توانید مواد بالا را بدون جعفری و با کمی رب گوجه تفت بدهید. و یا حتی به همان مواد بالا رب اضافه کنید.

 

 این چند مدل سمبوسه را می توانید مانند روش های دیگر در نان لواش قرار بدهید و در روغن داغ سرخ کنید و یا سینی فر را چرب کنید و آن ها را داخل سینی فر بچینید و با قلمو روی آن ها روغن و زعفران آبکرده را بزنید. در صورت تمایل می توانید کنجد بریزید و در فر قرار بدهید و گریل روی آن را روشن کنید تا خشک و کمی سرخ شوند و بعد شعله ی زیری را روشن کنید تا زیر آن ها هم کمی سرخ شوند.

 

گردآوری: بخش آشپزی

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋