بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

وسایل ورزشی مورد نیاز و ضروری باشگاه



وسایل ورزشی مورد نیاز باشگاه,با وسایل ضروری برای باشگاه رفتن آشنا شوید

وسایل ورزشی مورد نیاز باشگاه

 

وسایل ضروری برای رفتن به باشگاه بدنسازی

چنانچه تصمیم گرفتید که در کنار تمام روزمرگی ها و درگیری های روزانه خویش، ورزش کردن را آغاز کنید یا اینکه بعد از یک وقفه طولانی دوباره ورزش کنید و یک حال و هوای خوب به زندگی خویش بدهید، نخستین چیزی که امکان دارد به ذهنتان برسد این است که وسیله های ورزشی موردنیاز چه چیزهایی هستند؟

وسایل ورزشی موردنیاز هر شخص بسته به ورزشی که انتخاب می کند، متفاوت است ولی یکسری وسایل هستند که بطور مشترک برای همه ورزشکاران ضروری است.

 

کیف ورزشی

برای حمل تمام وسایل ورزشیکه احتیاج دارید، به یک کیف ورزشی نسبتا بزرگ نیاز دارید تا علاوه‌براین که تمامی وسایل ورزشی تان را در آن بگذارید ، موقع جابجایی و پیدا کردن هر آن چه لازم دارید، دچار مشکل نشوید.

 

درهنگام انتخاب بهتر است کیف زیپ دار انتخاب نموده و حتماً به دسته ها، زیپ ها و بدنه کیف توجه کنید تا در صورت حمل وسیله های زیاد دچار مشکل نشوید. در انتخاب رنگ کیف، بهتر است رنگی را انتخاب کنید که با پوشش داخل و بیرون باشگاه هم آهنگی داشته باشد.

 

وسایل ورزشی مورد نیاز باشگاه,با وسایل ضروری برای باشگاه رفتن آشنا شوید

با وسایل ضروری برای باشگاه رفتن آشنا شوید

 

لباس ورزشی

هیچ چیز بدتر از این نیست که بخواهید نیم ساعت ورزش کنید، ولی بخاطر بد بودنِ جنس لباس‌های ورزشی تان عرق سوز شوید. جنس بعضی لباس ها مانع از انجام درست حرکات کششی می شود؛ درنتیجه نصف وقت شما در باشگاه بدنسازی به این می ‎گذرد که لباس ورزشی تان را مرتب کنید، بعد هم که به خانه رفتید، فکر می کنید که وقت خود را هدر دادید و اصلا تمرین نکردید.

 

چاره کار این است که همیشه لباس ورزشی مناسب تهیه کنید. درحال حاضر لباس‌های ورزشیِ با کیفیتی در بازار وجود دارد که از الیاف خاصی ساخته می شوند. پارچه این لباس ها از فن آوریِ به نام« قابلیت تنفس» بهره می برند. این خاصیت سبب می شود که شدت تعریقِ زیاد، شما را از ورزش کردن باز ندارد و ديگر در حین انجام تمرینات اذیت نشوید.

 

نکته مهم: یادتان باشد که ضروری ترین لباس‌های ورزشی را همراه خویش داشته باشید:

جوراب

لباس زیر

بلوز یا تاپ ورزشی

شلوار یا شورت ورزشی

در صورت لزوم لباس یا عینک شنا

در صورت لزوم کلاه، هدبند و موبند

 

جوراب:شاید بنظر برسد که جوراب نیازی به یادآوری ندارند، ولی خيلي ها فراموش می کنند که جوراب های تمرینشان را همراه ببرند؛ در نتیجه ناچار میشوند که یا بدون جوراب ورزش کنند یا این که با همان جورابی که بپا داشتند، تمرین کنند.

 

وسایل ورزشی مورد نیاز باشگاه,با وسایل ضروری برای باشگاه رفتن آشنا شوید

لیست وسایل مورد نیاز باشگاه بدنسازی

 

ساک ورزشی

همه آنجه که باید وسایل باشگاهی ما در آن قرار گیرد ساک ورزشی است. کیف های ورزشی در ابعاد گوناگون با رنگ بندی های متنوعی در بازارهای ورزشی یافت میشوند ، ولی انتخاب ما باید کیفی باشد که همه نیازهای ما را مرتفع کند. در این راستا ساک های ورزشی زیپ دار می تواند انتخاب مناسبی باشد. در موقع خرید حتماً باید به دسته ها، زیپ ها و جنس به کار رفته در ساخت، نوع دوخت و فضاهای تعبیه شده آن توجه داشت. انتخاب رنگ امری سلیقه ای است ولی رنگی را انتخاب کنید که با پوشش داخل و خارج شما در باشگاه در تضاد نباشد.

 

کفش ورزشی

به جرات میتوان گفت کفش ورزشیمهمترین وسیله برای انجام یک فعالیت ورزشی است که باید انتخاب و خرید آن به درستی صورت گیرد. خرید کفشی با ظاهر و اندازه مناسب یک فاکتور قابل توجه برای یک ورزشکار است. حتماً به این نکته واقف هستید که هر رشته ورزشی کفش مخصوص خود را دارد و بدنسازی هم از این قائده مستثنی نیست.

 

شاخصه های یک کفش ورزشی خوب مراقبت از پاها، راحتی و پتانسیل تحمل وزن بدن است که برای انتخاب و خرید آن بایستی هر دو لنگه کفش را امتحان نمود. کفشی مناسب است که ۵ تا ۱۲ میلیمتر از شصت پاها فضای خالی داشته باشد و از لایه میانی مقاومی دربرابر کنترل حرکات برخوردار باشد.

 

نکته:برای افرادی دارای قوس کف پای غیر عادی هستند انتخاب کفش هایی با انعطاف پذیری بالا بسیار مناسب است. و افرادی که دارای قوس کف پای طبیعی هستند از کفش هایی استفاده کنند که کف آن از مقدار کمی برامدگی( لژ) برخوردار باشد. هیچوقت از کفش های تنگ استفاده نکنید برای این که پای شما قلب دوم شما است و سلامت آن بسیار مهم است.

 

حوله

در موقع انجام فعالیت ورزشی به طبع با افزایش دمای بدن عمل تعریق بروز خواهد کرد بنابراین داشتن یک حوله امری منطقی است. همچنين میتوان در هنگام استفاده از تجهيزات باشگاه مانند دستگاههای ورزشی و یا مت ها حوله را بر روی آن ها پهن کرد تا ماسئل ایمنی بهداشتی را هم رعایت کرد، حتی میتوان یک حوله جدا گانه برای استحمام بعد از تمرین هم همراه داشت.

 

قمقمه آب

با پیدایش تعریق حاصل از تمرین به طبع بدن با کمبود مایعات روبرو خواهد گردید و به آب رسانی و یا مکمل های پروتئینی، کربوهیدرات و یا ویتامین نیاز خواهد یافت از این روی یک قمقمه و یا شیکر میتواند بسیار کارگشا باشد. همواره برای تجدید مایعات از دست رفته بدن در اثر تمرین این وسیله را همراه داشته باشد و از نوع اسان باز شو آن استفاده کنید این محصولات در برندهای مختلف به فراوانی در بازهای ورزشی یافت میشوند ، متناسب با نیاز خویش حتماً یکی همراه خویش داشته باشید.

 

زیر انداز ورزشی

همان طور که گفتیم اکثر حرکات هوازی نیازی به وسیله خاصی ندارند ولی نمیتوان اهمیت زیرانداز ورزشی در انجام این حرکات را نادیده گرفت. زیرانداز ورزشی برای انواع تمرین های هوازی خوابیده و نشسته، تمرینات مخصوص یوگا، ایروبیک و پیلاتس و هر نوع تمرینی که احتیاج به سطح نرم، صاف و تمیز دارد، مناسب هستند و سبب افزایش کیفیت و ایمنی تمرین های شما خواهند شد.

 

بسته به نوع تمریناتی که در برنامه خود دارید زیرانداز مناسب با آن تمرین را انتخاب کنید. به طورمثال برای یوگا بهتر است زیراندازی با ضخامت متوسط ۳ تا ۵ میلی متر انتخاب کنید. یا چنانچه دچار آسیب دیدگی در یک ناحیه از اعضای بدن تان هستید به ضخامت بیشتری احتیاج دارید و بهتر است زیراندازهایی را خریداری کنید که ۱۰ تا ۱۲ میلی متر ضخامت دارند.

 

وسایل ورزشی مورد نیاز باشگاه,با وسایل ضروری برای باشگاه رفتن آشنا شوید

مهمترین تجهیزات بدنسازی مورد نیاز برای باشگاه

 

تغذیه( میان وعده غذایی)

ورزش تنها در تهیه و تامین لوازم و تجهيزات جانبی تمرینی خلاصه نمی شود برای دستیابی به هدف های ورزشی پیروی از یک رژیم منظم غذایی البته با نظر یک متخصص تغذیه امری لازم است. پیشنهاد می کنیم از یک متخصص تغذیه برای حفظ سلامت جسمانی خود در مورد مصرف موادغذایی سرشار از پروتئین، چربی های موثر و فیبر با هدف تامین انرژی بدن در خلال تمرین های بدنسازی مشاوره بگیرید.

 

کیسه یخ

اسیب دیدگی، جزیی از ورزش کردن است، ولی با در اختیار داشتن کیسه های یخ در ساک ورزشیِ خود، میتوانید زمانی که ضربه ای بدست یا پای شما وارد شد، با گذاشتنِ کیسه یخ برروی آن، از ورم ناحیه موردنظر جلوگیری کنید.

 

رول ضد تعریق یا دئودورانت

بعضی از اشخاص بعد از ورزش در خود باشگاه دوش می گیرند، در اینصورت قرار دادن یک رول ضد عرق کردن در ساک ورزشی، ایده مناسبی است. شاید برایتان سؤال پیش بیاید که اختلاف میان رول ضد عرق کردن با رول دئودورانت چیست؟

 

رول ضد عرق کردن به منظور رفع بوی بد بدن است که از اسانس های خوشبو ، روغن و قدری الکل تشکیل شده است. رول دئودورانت از ترکیبات آنتی باکتریال ساخته شده است. از این جهت فرآیند عرق کردن را از بین نمی برد و تنها مانع بوی ناخوش‌آیند تعریق می گردد. به بیان ديگر، زمانی که از رول دئودورانت استفاده می کنید، انتظار نداشته باشید که بدنتان عرق نکند، چرا‌که تنها بوی بد عرق از بین می رود.

 

رول ضد تعریق که در ایران با نام« مام» شناخته شده است، علاوه بر الکل، از ترکیباتی مانند آلومینیوم ساخته شده است. از این جهت رول ضد تعریق یا رول مام مانع تعریق بدن در مدت زمان معینی می شود، در پایان زیر بغل در طول ورزش کم تر دچار تعریق و بوی بد می گردد.

 

شامپو

موقع ورزش، امکان دارد سرتان به شدت عرق کند. تعریق به ریشه موها اسیب می رساند و ممکن است موهایتان چرب شود و در پایان ریزش مو افزایش می یابد. در اینصورت توصیه می کنیم چنانچه میخواهید در باشگاه یا بعد از استخر حمام کنید، یک شامپو در ساک ورزشی تان قرار دهید.

 

البته این روزها بسياري از باشگاه و استخرها شامپو و صابون دارند، ولی امکان دارد ترکیبات این شامپوها برای مویتان مناسب نباشد و به موهایتان اسیب برساند.

 

دفترچه یادداشت

یک دفترچه یادداشت کوچک همراه خویش داشته باشید تا حین تمرین ها بتوانید برنامه تمرینی تان را مشاهده و نکات جدید را یادداشت کنید.

 

گردآوری: بخش ورزشی

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋