flower perfume

flower perfume

نحو تولید و ساخت عطر


اینبار به سراغ معرفی شیوه های ساخت عطر رفته ایم . اگر برای شما جالب است که در مورد مراحل ساخت عطریات بدانید ، خواندن مطلب زیر حتما برای شما مفید خواهد بود .

 


ساخت عطر


ساخت عطر ها بخش مهمی از خیلی از صنایع را از تولید کالاهای لوکس گرفته، تا صنایع غذایی و مواد شیمیایی خانگی، دربر می گیرد. استفاده از عطر یا ترکیبات معطر در این صنایع ، به منظور استفاده از حس بویایی مصرف کنندگان جهت جلب توجه آنها برای خرید عطر یا محصول معطر میباشد. به همین دلیل تمایل زیادی برای پیدا کردن فرمول اعطرهایی که به لحاظ زیبایی شناختی برای مردم دلپذیر باشد وجود دارد.

 ساخت عطرها به متخصصین ترکیب عطرها، که در این صنعت به عطرساز یا پرفیومر معروف هستند ، سپرده می شود. گاهی به آنها بعلت توانایی خوب بویایی اشان و مهارت شان در ترکیب عطرها، نز که معادل فرانسوی کلمه گفته می شود. ساخت عطرها با راهنمایی و نظرات مشتری ها با کارکنان یک عطرساز شروع میشود . مشتری یک عطرساز یا کارکنانش، شامل خانه های مد و شرکت های بزرگ از صنایع مختلف می باشند . در مرحله بعد ، عطرساز با ترکیب رایحه ها و مواد معطر مختلف به بوی مورد نظر دست یافته و فرمول آن را به مشتری می فروشد .

 

با عطر های مردانه در این وب سایت بیشتر آشنا شوید .
 
این عطرها آنگاه یا در ساخت محصولات دیگر ، به عنوان رایحه های کاربردی ( مانند شامپو، لوازم آرایش، شوینده های داخل اتومبیل و غیره ) استفاده می شود یا به عنوان رایحه های لطیف در جامعه بازاریابی شده و به فروش می رسند .
تکنیک اگرچه هیچ روش یگانه و استانداردی برای ساخت و فرمول بندی عطر وجود ندارد اما چارچوب های کلی ای وجود دارند تا چطور یک عطر، از یک مفهوم می تواند ساخته شود . خیلی از افزودنی های موجود در عطر در بوی آن تاثیری ندارند. خیلی از عطرها حوی مقادیری از آنتی اکسیدان ها و مواد رنگزا می باشند تا طول عمر و بازاریابی و فروش آنها بهبود بخشند.


چارچوب اساسی
هر روغن معطری شامل ده ها تا صدها مواد افزودنی مختلف می باشد و این مسئله بسته به نوع نقشی است که آن عطر بازی خواهد کرد. این مواد افزودنی را می توان به سختی به چهار گروه مختلف تقسیم کرد:

 


بوهای اصلی (قلب) : شامل یک یا چند ماده برای مفهوم خاصی مانند «رز» می باشد. در عوض، چند ماده مختلف می توانند با هم ترکیب شوند تا یک بوی اصلی به صورت «انتزاعی» به وجود بیاید به طوری که هیچ تشابهی با مواد موجود در طبیعت نداشته باشد.
برای مثال بوهای یاس و رز می توانند با هم ترکیب شوند تا یک رایحه با بوی انتزاعی گل ها به وجود آورند. طعم دهنده کولا یک مثال خوب برای بوی اصلی انتزاعی می باشد.
اصلاح کننده ها : این مواد بوی اصلی را طوری تغییر می دهند تا یک خصوصیت خاصی را در آن ایجاد نمایند؛ برای مثال، استرهای میوه ای به یک بوی اصلی گلی اضاف می شود تا بویی با خصوصیات گلی میوه ای به وجود بیاورند؛ کالون و بوی مرکبات می توانند به منظور تازه تر کردن رایحه گلی اضافه شوند. بوی گیلاس در کولا-گیلاس عنوان یک اصلاح کننده در نظر گرفته شود.

دنیای مخلوط گرها : یک گروه بزرگ از مواد افزودنی هستند که انتقال بوی یک عطر بین لایه های مختلف موجود در آن را ملایم و روان تر می کنند . این ها خودشان به عنوان جزئی از افزودنی های بوی اصلی نیز می توانند استفاده شوند . از ترکیبات معمول که به عنوان مخلوط گر استفاده می شوند می توان از لینالول و هیدروکسی سیترونلال نام برد.
تثبیت کننده ها : به عنوان یک بالشتک یا تکیه گاه برای تقویت بوی اصلی بکار می روند . خیلی از رزین ها، بوهای چوب و پایه های امبر به عنوان تثبیت کننده استفاده می شوند .


نت های بالایی ، میانی و پایه هر عطری می توانند جداگانه بوهای اصلی و افزودنی های تقویت کننده جداگانه ای داشته باشند . آنگاه عطرساز، مخلوط روغن های معطر بدست آمده را در اتانول و آب حل کرده، و در تانک هایی برای چند هفته نگه می دارد و بعد آنها را با ابزارهای خاصی فیلتر می کند تا مواد موجود در مخلوط عطر تثبیت شده و هر گونه خرده ریزه و ته نشینی از آن زدوده گردد. آنگاه مخلوط عطر در بطری های مخصوص بسته بندی می شوند.


پایه های رایحه امروزه به جای اینکه یک رایحه را از بنیان تا انتها بسازند ، خیلی از عطرها و ادوکلن های مدرن با استفاده از پایه های رایحه یا به طور خلاصه پایه ها ساخته می شوند. هر پایه در ذات خود یک عطر پیش ساخته است که از اسانس ها و مواد شیمیایی معطر ساخته شده است ، و بر اساس یک مفهوم ساده مانند «علف تازه بریده شده» و «سیب ترش آبدار» فرمول بندی شده اند . خیلی از عطرهای خط Aqua Allegoria از شرکت Guerlain با مفاهیم رایحه ای ساده شان مثال خوبی از این هستند که پایه های رایحه چگونه می توانند باشند.

از آنجایی که پایه ها قابل استفاده مجدد در عطرهای مختلف می باشند ، تلاش برای ساخت و توسعه پایه های جدید به اندازه تولید خود عطرهای موجود در بازار زیاد می باشد . بغیر از استفاده مجدد ، بکارگیری پایه ها در عطرسازی منافع دیگری نیز دارد :


استفاده از مواد افزودنی ای که بوی «سخت» یا «پرقدرت» دارند، و بشکل پایه های ترکیب شده به وجود آمده اند، در عطرسازی راحت تر می باشد .

در انتها اگر شما نیز در مورد شیوه های ساخت عطر ، اطلاعات اضافه تری دارید ، می توانید آن را در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید

منبع

flower perfume
flower perfume

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋