beman.off

beman.off

راهنمای خرید و اندازه یخچال

شروع شدن

یخچال مهمترین وسیله در هر آشپزخانه ای است. از تازه نگه داشتن غذا گرفته تا نمایش عکس های خانوادگی، هم از نظر شکل و هم از نظر عملکرد مرکز توجه است. اما با انواع مختلف یخچال و فریزر، تشخیص اینکه چه اندازه یا سبکی به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد، دشوار است.

آیا ارزش هزینه کردن 10000 دلار برای یک مدل داخلی پیشرفته را دارد یا یک واحد سطح ابتدایی کافی است؟ فقط شما مطمئن خواهید شد. اما اگر به خواندن ادامه دهید، می‌توانیم به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کنیم.

خرید یخچال و فریزر

اندازه های یخچال

ابتدا تصمیم بگیرید که کدام اندازه یخچال با نیازهای شما مطابقت دارد. یک قانون خوب این است که مدلی با ظرفیت تقریباً 5 فوت مکعب برای هر بزرگسال در خانه خود انتخاب کنید. ظرفیت کلی یک یخچال شامل هر دو بخش یخچال و فریزر خواهد بود. اکثر واحدها همچنین ظرفیت های جداگانه هر بخش را در مشخصات خود فهرست می کنند.

در مرحله بعد، فضایی را که قصد دارید یخچال را در آن نصب کنید، اندازه بگیرید. اگر در فضایی که توسط کابینت احاطه شده است نصب می شود، مطمئن شوید که اتاق را برای تهویه و باز کردن درب در نظر گرفته اید. همچنین مهم است که اطمینان حاصل کنید که یخچالی که انتخاب می‌کنید از درب ورودی شما و از طریق هر در، راهرو و گوشه‌های تنگ در مسیر آشپزخانه قرار می‌گیرد.

چگونه برای یک یخچال جدید اندازه گیری کنیم

1. مطمئن شوید که ارتفاع، عرض و عمق فضایی که واحد اشغال می کند را اندازه گیری کنید:

نمودار نحوه اندازه گیری ارتفاع، عرض و عمق فضایی که واحد اشغال می کند را نشان می دهد.

 2. همچنین به یاد داشته باشید که ورودی ها، درها، پله ها، یا راهروهای منتهی به مقصد نهایی واحد را اندازه گیری کنید:

همچنین مهم است که بدانید یخچال جدید شما تا چه اندازه از دیوار یا کابینت‌های اطراف بیرون می‌آید. انتخاب یک یخچال توکار یا عمقی به تمیز نگه داشتن مسیرها کمک می کند و فضای آشپزخانه شما را باز می کند. در ادامه با این نوع یخچال ها بیشتر آشنا شوید.

 

انواع یخچال

یخچال فریزر بالا

یک یخچال فریزر بالا، مواد غذایی منجمد را در سطح چشم و محفظه مواد غذایی تازه در زیر آن نگه می دارد. این یخچال ها عریض ترین قفسه های ممکن را در هر دو بخش یخچال و فریزر ارائه می دهند. این باعث می‌شود که آن‌ها گزینه‌های عالی برای نگهداری اقلام بزرگ یا نامناسب مانند پیتزاهای یخ‌زده و سینی‌های اغذیه‌فروشی باشند.

به طور سنتی، این رایج ترین نوع یخچال بوده است. همچنین مقرون به صرفه ترین و یک گزینه عالی برای افرادی است که نیازهای اولیه یخچال را دارند. در این نوع یخچال امکانات خاص زیادی پیدا نمی کنید. اما با مدل‌های کوچک‌تر که از حدود 400 دلار شروع می‌شوند، یخچال‌های فریزر بالا ارزش بسیار خوبی دارند. به علاوه، آنها تمایل دارند 10 تا 25 درصد انرژی کمتری نسبت به یخچال های فریزر پایین مصرف کنند که به شما کمک می کند سال به سال صرفه جویی کنید.

یخچال فریزر پایین

یخچال فریزر پایین گزینه خوبی برای خانواده هایی است که می خواهند غذای تازه در سطح چشم خود داشته باشند. این دستگاه‌ها که به عنوان یخچال‌های پایه پایین نیز شناخته می‌شوند، کمی گران‌تر (از حدود 700 دلار شروع می‌شوند) و کارایی کمتری نسبت به مدل‌های فریزر بالا دارند. با این حال، با نگه داشتن مواد غذایی مهم مانند نوشیدنی ها و محصولات در دید واضح، طراحی ارگونومیک تری ارائه می دهند.

محفظه فریزر این مدل ها معمولاً کشویی است که برای دسترسی آسان به کالاهای یخ زده مورد علاقه شما بیرون کشیده می شود. بسیاری از یخچال‌های فریزر پایین دارای سبدهای سیمی یا سطل‌های ذخیره‌سازی هستند تا به سازماندهی کالاهای منجمد شما کمک کنند. در نتیجه فضای قابل استفاده کمتری را فراهم می کنند اما مرتب نگه داشتن وسایل را آسان تر می کنند.

یخچال ساید بای ساید

یخچال های ساید بای ساید بخش های تازه و یخ زده را در مجاورت یکدیگر قرار می دهند. انجام این کار دسترسی آسان به هر نوع غذایی را فراهم می کند. از آنجایی که هیچ یک از بخش‌ها به عرض کامل دستگاه امتداد نمی‌یابد، این نوع یخچال برای قرار دادن وسایل بزرگ‌تر مشکل دارد. بنابراین به ظرفیت و انعطاف پذیری داخلی دقت کنید.

انتخاب مدلی با قفسه‌ها و سطل‌های ذخیره‌سازی قابل تنظیم می‌تواند به شما کمک کند تا چیدمان را مطابق با نیاز خود سفارشی کنید. این نوع تطبیق پذیری اغلب عرض باریک را جبران می کند. بعلاوه، یخچال های ساید بای ساید دارای تعداد زیادی فضای ذخیره سازی درب هستند که به عنوان خانه عالی برای چاشنی ها، نوشیدنی ها و سایر اقلام کوچکتر عمل می کند. فقط توجه داشته باشید که اگر می خواهید مدلی با یخ و آب سردکن خارجی داشته باشید، احتمالاً باید چند سطل ذخیره درب را قربانی کنید.

قیمت یخچال ساید بای ساید معمولا از 1000 تا 3000 دلار متغیر است. در حالی که این نوع یخچال ممکن است گرانتر از مدل های فریزر بالا یا پایین باشد، آنها اغلب دارای ویژگی های پیشرفته تری هستند. بسیاری از قفسه های شیشه ای ورزشی برخلاف قفسه های پلاستیکی. پرداخت های فولادی ضد زنگ رایج تر هستند. و طرح های نوآورانه از جمله صفحه نمایش لمسی و پانل درب شفاف موجود است.

تفاوت تلویزیون اسمارت و اندروید و همینطور براق کردن قاشق و چنگال استیل را در سایت ام جی اس بخوانید.

 

منبع: Refrigerator Buying Guide | Refrigerator Sizes | Abt

beman.off
beman.off

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋