bbwe021

bbwe021

تعمیر و سرویس کولر آبی + روش های آن

 

 

مجموعه خدماتی که با عنوان تعمیر کولر آبی دریافت می کنید تفاوت های بسیاری با سرویس این نوع کولرها دارد و برخی ممکن است این دو موضوع را یکی بدانند درحالی که این دو مقوله کاملا جدا از هم بوده و شما با سرویس های کولر تنظیمات سالیانه خاصی را برای کولرهای آبی انجام می دهید. سرویس ها خدمات متمایزی را در بر می گیرند که اگر بخواهیم اشاره ای به آن ها داشته باشیم می توان روغن کاری    موتور ، تعویض نمودن پوشال ها ، چک کردن شناور ، چک کردن مسیر آب ، تمیز نمودن کولر و ... را نام برد که هرکدام با مزیت های خود می توانند مانع از بروز خرابی در کولرهای آبی شما شوند.

 راه اندازی و تعمیر کولر آبی و البته سرویس کردن کولر آبی یکی از مواردی است که در آغاز فصل گرما به آن نیازمندیم. بسیاری از افراد به تعمیر و سرویس کولر آبی اهمیتی نمی دهند. البته ما انجام ندادن سرویس و تعمیر کولر آبی  اتفاق خاصی نمی‌افتد ولی مشکلاتی به وجود می آید.با سرویس نکردن کولر آبی مشکلاتی مانند مشکلات زیر به وجود می آید:

  •  افزایش مصرف برق
  • افزایش مصرف آب
  • کاهش عمر مفید کولر آبی
  • کاهش عمر مفید قطعات
  • افزایش احتمال سوختن موتور کولر آبی یا همان دینام
  • افزایش احتمال خرابی و سوختن پمپ کولر آبی
  • از دست رفتن بازدهی و خنکی مناسب هوا

موارد و مشکلاتی که در بالا گفتیم جزو خرابی های است که در صورت تنبلی و اقدام نکردن برای سرویس و تعمیر کولر آبی باید منتظر آنها باشید . تمامی مشکلات می‌تواند هزینه بسیار بیشتری نسبت به هزینه سرویس و تعمیر کولر آبی را روی دست شما بگذارند ما همچنان توصیه میکنید که خدمات سرویس و تعمیر کولر آبی را توسط استادکاران متخصص با هزینه اندک انجام دهید. تعمیر کولر آبی شهران

علت نیاز به سرویس و تعمیر کولر آبی

آیا علت نیاز به سرویس و تعمیر کولر آبی به صورت سالیانه را می دانید ؟  بسیاری از شما که در حال مطالعه این مطلب هستید علت این مشکل و علت این نیاز را می دانید  دلایل نیاز به سرویس و تعمیر کولر آبی در اول فصل گرما کاملاً مشخص است اما ما در اینجا برای شما مجدداً این موارد را بررسی می‌کنیم :

  • عدم استفاده از کولر در زمستان

  یکی از مواردی که نیاز به سرویس و تعمیر کولر آبی را به وجود می آورد این است که ما در پاییز و زمستان از کولر آبی استفاده نخواهیم کرد و این  به این معناست که کولر هایی که در منازل و محل کار ما وجود دارد به مدت ۷ تا ۹ ماه از کار می‌افتند و بدون استفاده قرار می گیرد. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که تمامی این کولر ها در فضای باز نصب شدند، به همین دلیل تمامی گرد و خاک هوا و آلودگی ها جذب کولر آبی شما شدند.

  • جلوگیری از هزینه های اضافی

در بسیاری از موارد نی که ما به سراغ سرویس و یا تامین کولرابی می‌رویم متوجه می شویم که هزینه های اضافی روی دست ما گذاشته است اما دلیل این هزینه‌های اضافی چیست ؟ قطعات کولر آبی عمر مفید مخصوص به خودش را دارد برای مثال شما باید هر ساله به تعویض پوشال در صورت نیاز اقدام کنید . از طرفی دیگر تمامی قطعات مکانیکی و الکتریکی در کولر به کار رفته از یک عمر مفید دارد و در صورت اتمام عمر مفید این قطعات شما باید به تامین و یا تعویض آن قطعات بپردازید . در سرویس و تعمیر کولر آبی این مشکلات زودتر از همیشه شناخته و پیدا می شوند. گاهی اوقات رسیدن به داد خرابیهای کولر آبی و قطعات آن می‌توانند هزینه کمتری را روی دست شما بگذارد و همین دلیل در سرویس و تعمیر کولر آبی تمامی موارد چک می‌شود و در صورت خرابی به شما اعلام می شود . تعمیر کولر آبی شهرزیبا

 

  • کولر آبی مکان مناسب برای رشد باکتری 

 یکی از مواردی که بسیاری از ما به آن دقت می‌کنیم این است که مقدار آبی که در کف کولر آبی جمع شده است پس از اتمام استفاده باید تخلیه شود . در بسیاری از مواقع افراد اقدام به تخلیه کردن و شستشو و سرویس کولر آبی برای زمستان نمی کنند . در این صورت آبی که در کولر وجود دارد و پوشالها مکان بسیار مناسبی برای رشد انواع باکتری و قارچ می باشد . به همین دلیل است که سرویس تابستانی و زمستانی کولر آبی بسیار اهمیت دارد چرا که اگر اقدام به این موارد نشود و از کولر آبی استفاده کنید ممکن است که به سلامتی شما زیان وارد شود .تعمیر کولر آبی شهرک غرب 

نکات مهم در سرویس و تعمیر کولر آبی

  • قبل از اینکه خودتان نسبت به تعمیر و سرویس کولر آبی اقدام کنید باید نکاتی را در نظر بگیرید.  تعمیر و سرویس کولر آبی یکی از کارهایی است که شاید آسان به نظر برسد اما بهتر است که این کار را با هزینه پایین تری به یک استاد کار مطمئن بسپارید تا برای شما انجام دهد. کولر آبی یک دستگاهی است که از قطعات الکتریکی و مکانیکی تشکیل شده است. پس قبل از اینکه اقدام به سرویس و تعمیر کولر آبی کنید باید نکات ایمنی را رعایت کنید. حواستان به مواردی مانند موارد زیر باشد:
  1.  قبل از اقدام کردن به سرویس کولر بهتر است که اگر تجربه ندارید ابتدا برق ورودی کولر را قطع کنید تا در هنگام شستشوی کولر آبی دچار برق گرفتگی نشوید.
  2. هنگامی که می خواهید اقدام به بررسی و روشن کردن کولر آبی کنید قبل از آن حواس تان باشد که دستتان در جایی مانند تسمه یا پروانه و یا پول یا موتور یا پروانه قرار نگرفته باشد .
  3. در برخی از اوقات پمپهای کولر آبی به دلیل مشکل در سیم کشی و یا خرابی در خود پمپ کولر آبی جریان الکتریسیته را به وجود می آورند و این باعث می شود که افراد را برق بگیرد . بهتر است که قبل از اقدام به تمیز کردن پمپ کولر آبی حتماً از عدم وجود برق در آن مطمئن شوید .
  4. قبل از روشن کردن و راه اندازی کولر آبی دریچه های کولر آبی را که در زمستان اقدام به بستن آن کردید باز کنید . تعمیر کولر آبی تهرانسر
  • تعویض پوشال و سرویس و تعمیر کولر آبی

همیشه تعمیر و سرویس و راه اندازی کولر آبی را با نماد تعویض پوشال به یاد می آوریم.پوشال یکی از قطعات کولر آبی است که عمر یک یا یک سال و نیم دارد و تعویض به موقع آن بسیار مهم است. هر چقدر که پوشال آبی برای کولر ما مهم است ست و باعث خنکی و هوای مطلوب می شود همان قدر هم می‌تواند برای ما خطرناک باشد. علت خطرناک بودن پوشال آبی را که در بالا ذکر کردیم و آن هم این است که پوشال های آبی به دلیل مرطوب بودن و در فضای آزاد قرار گرفتن مکان مناسبی برای رشد و باکتری ها و قارچ می باشد. پس همیشه سعی کنید که با هر بار سرویس کردن کولر آبی اقدام به تعویض پوشال آن کنید. یکی از مواردی که در تعویض پوشال آبی باید به آن دقت کنید این است که برای کولر خودتان پوشال تهیه کنید. یعنی چه؟ پوشال های کولر آبی با توجه به سایز و بازدهی کولر آبی متفاوت است است شما نباید برای کولر ۵۵۰۰ یا ۶۰۰۰ یا ۷۰۰۰ از پوشال کولر ۳۰۰۰ استفاده کنید. حتماً قبل از نصب پوشال های جدید اقدام به تمیز کردن درب های کولر آبی کنید.

 

  • حواستان به قلب تپنده کولر آبی باشد

در میان قطعات کولر آبی یکی از قطعاتی که بسیار قابل اهمیت است و در واقع بدون این قطعه کولرابی به طور کلی از کار می‌افتد موتور کولر آبی می باشد. در همین ابتدا بگوییم که هرگونه سر و صدایی از موتور کولر آبی را جدی بگیرید چرا که ممکن است که با یک تعمیر ساده این صدا از بین برود اما اگر به آن بی توجه کنید ممکن است که باعث سوختن موتور کولر آبی بشود و هزینه بسیار زیادی را نسبت به تعمیر آن بر روی دست شما بگذارد. برای تمیز کردن و سرویس کردن موتور کولر آبی هرگز بر روی آن آب نگیرید( نخندید موارد بسیاری دیده شده است!). یک موردی که در در بیشتر موارد سرویس و تعمیر کولر آبی توسط استادکاران ما دیده شده است این است که اقدام به روغن کاری دینام کولر آبی کردند. این مورد را بدانید که  دینام کولر آبی هیچ نیازی به روغن‌کاری شما ندارد  و هرگز اقدام به روغن کاری دینام کولر آبی نکنید.اگر دینام کولر آبی شما سر و صدا کرد و یا به سختی راه افتاد بهتر است که دینام کولر آبی را خاموش و از کولر آبی استفاده نکنیم و بلا با یک استادکار سرویس و تعمیر کولر آبی تماس بگیرید.

 با توجه به اهمیت و قیمت بسیار بالای این قطعه یعنی دینام کولر آبی پیشنهاد می کنیم که مقاله تعمیر دینام کولر آبی را مطالعه کنید. 

  •  روغن کاری یاتاقان ها فراموش نشود

یکی از مواردی که در سرویس و تعمیر کولر آبی بسیار اهمیت دارد و بخش بسیار زیادی از خرابی های کولر آبی مربوط به آن است خرابی یاتاقان های کولر آبی می باشد . یاتاقانهای کولر آبی نیاز به سرویس و روغنکاری دارند. در همین جا بگویم که روغن کاری یاتاقان های کولر آبی را باید در طول زمان استفاده از کولر آبی یعنی در طول فصل گرما به طور منظم و مداوم انجام دهیم و اینگونه نیست که خیال کنید با یک بار روغن زدن به یاتاقانهای کولر آبی تا آخر فصل تابستان مشکل شما را برطرف میکند و نیاز به روغن کاری ندارد. اگر یاتاقان های شما بدون روغن و یا به قولی خشک کار کنند باعث آسیب زدن به شفت و پروانه کولر آبی و در نهایت قفل کردن و سوزاندن موتور کولر آبی می شود.

 تهیه یک روغن و کنار گذاشتن تنبلی و روغنکاری یاتاقان ها بسیار ارزنده تر از هزینه گزاف برای تعمیر شفت و پروانه و دینام کولر آبی می باشد.

  •   تنظیم و بررسی تسمه فراموش نشه!

یکی دیگر از قسمت هایی که در مسیر سرویس کولر آبی عزیزتان باید به آن بپردازید تنظیم و بررسی تسمه میباشد. تنظیم و بررسی تسمه بسیار مهم است چرا که تسمه وظیفه انتقال نیرو ای که دینام کولر آبی به وجود می‌آورد ، به  پروانه دارد. اگر تسمه بیش از حد شل باشد باعث در جا زدن موتور کولر آبی و کاهش بازدهی شما می شود ، در این جاست که شما در خانه احساس گرمای بیشتری می کنید و یا فکر می کنید که اصلاً کولر آبی عزیزتان از کار افتاده است. است. البته این را بگویم که نباید از طرف دیگر پشت بام افتاد یعنی نباید تسمه را بیش از حد سفت کرد چرا که با سفت کردن بیش از حد تضمین کولر آبی باعث فشار آمدن بر روی دینام و شفت کولر آبی می شود و باز هم هزینه گزاف تعویض و یا تعمیر موتور کولر آبی را بر گردن شما می گذارد.

  • پمپ کولر آبی، پرحاشیه و دردسر ساز

حتماً برایتان سوال شده است که چرا پرحاشیه و دردسر ساز است ؟  پمپ کولر آبی یکی از سوختن ای ترین قطعات ممکن در کولر آبی است و با کوچکترین آبی که با آن بخورد دچار سوختگی و درنهایت از کار افتادگی می شود ، بسیار هم حساس به تعمیر و سرویس می باشد. اگر نمی خواهید که اقدام به تعویض این پمپ کنید و در طول فصل تابستان به خوبی وظیفه اش را انجام دهد پس در زمان سرویس کولر آبی حتماً به این پمپ کوچک آب که در کف و در گوشه کولر آبی عزیزتان قرار دارد سری بزنید . پمپ کولر آبی درون سبدی قرار گرفته است البته ممکن است که برای شما این سبد وجود نداشته باشد اما بهتر است که شلنگ متصل شده به پمپ کولر آبی را از آن جدا کنید و سپس اقدام به تمیز کردن پمپ آبی و از بین بردن رسوبات کنید. پمپ کولر آبی قیمتی حدوداً بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تومن دارد.

  • شستشوی کامل کولر عزیز تا را فراموش نکنید!

  در سرویس و تعمیر کولر آبی باید کولر آبی ها عزیزتان را به طور کامل بشویید. در شستشو و سرویس کولر آبی توان تنبلی نکنید و هر جایی که لازم شد و متوجه وجود گرد و خاک در آن قسمت از بدنه کولر آبی شدید آن را با آب و دستمال تمیز کنیم البته قبل از اقدام کردن به شستشوی کولر آبی مطمئن شوید که برق کولر آبی شما قطع می باشد و هرگز بر روی قطعات الکتریکی کولر آبی مانند دینام کولر آبی یا پمپ کولر آبی آب نریزید! در کف کولر آبی شما یک شیر تخلیه وجود دارد. بعد از شستشوی کامل کولر آبی و در زمان شستشوی کف کولر آبی کامپیوتر تخلیه را باز کنید تا تمامی آبهای کثیف درون کولر آبی خارج شود و سپس پس از شستشوی کامل اقدام به بستن این پیچ تخلیه کنید.

 

 تعمیر و سرویس کولر آبی

مجموعه خدمات تاسیسات غرب تهران خدمات تعمیر و سرویس کولر آبی را با بهترین کیفیت و بهترین ارائه می‌دهد تمامی خدمات تعمیر و سرویس کولر آبی از ۰ تا ۱۰۰ توسط استادکاران مجرب و متخصص در این زمینه برای شما مشتریان عزیز ارائه می شود . اگر نیاز به استاد کار برای تعمیر و سرویس کولر آبی داشتید می توانید وارد سایت مجموعه خدمات تاسیسات غرب تهران به نشانی https://www.khadamatthehran.ir/ بشوید و یا با شماره تلفن های : 09125001248 / 09334467449 / 09354042093  تماس حاصل فرمایید تا به صورت شبانه روزی و در کوتاه ترین مدت زمان ممکن  تعمیر و سرویس کولر شما انجام شود. 

در واقع اهمیت سرویس ها در افزایش طول عمر قطعات کولرها است زیرا به این واسطه می توان زمینه های دیرتر خراب شدن کولرهای آبی را فراهم نمود. در صورتی که این دسته از سیستم های سرمایشی دچار خرابی شوند دیگر نمی توان با استفاده از سرویس آن ها را تعمیر نمود و نیاز به انجام تعمیرات کولرهای آبی به وضوح حس می گردد. در این راستا مراکز بسیاری با عنوان مرکز تعمیر کولرهای آبی راه اندازی شده اند اما توجه داشته باشید شما نیاز به یک مرکز تخصصی تعمیرات دارید که از میزان اعتبار بالایی برخوردار باشد. مرکز تعمیر کولر آبی در غرب تهران با مجموعه امکانات و تکنسین های ویژه و مجرب خود قادر است تا در این زمینه به شما کمک های شایانی نماید.

 

bbwe021
bbwe021

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋