ali naderi

ali naderi

مشکل گیربکس اریزو ۶ چیست ؟

همان‌طور که اندکی قبل اشاره شد، Arrizo 6 در سبد محصولات چری یک پله بالاتر از Arrizo 5 قرار می‌گیرد؛ اما درصورتی که گیربکس 9سرعته CVT آریزو 6 را نادیده بگیریم، می‌توان گفت که تفاوت عمده‌ای بین این دو خودرو در قسمت قوای فنی مشاهده نمی‌شود. هر دو خودرو، از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر و جعبه‌دنده اتوماتیک CVT‌ استفاده می‌کنند و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو دارند. به طور کلی، می‌توان Chery Arrizo 6 را نسخه ارتقایافته Arrizo 5 تلقی کرد که گزینه‌ای مطلوب برای مشتریانی است که به دنبال خرید خودرویی فراتر از یک سدان جمع‌وجور ساده هستند.

همان طور که در سایت های تخصصی خودروهای چینی مانند سایت کارکیتس توضیح داده شده موتور و گیربکس خودروها باید با هم همخوانی داشته باشد. روی آریزو 6 دقیقا همان موتور و گیربکس آریزو 5 نصب شده. البته که روی آریزو 5 خیلی خوب جواب داد و این تجربه عالی روی آریزو 6 هم پیاده شد.گیربکس های cvt مکانیزم ساده تری دارد و از شفت ها و دنده های زیاد خبری نیست. به طور خلاصه داخل گیربکس دو عدد قیفی وجود دارد که با یک تسمه یا زنجیر گیربکس به چرخش در می آید و با هم درگیر می شود. اما همین مسئله باعث تاخیر در تعویض دنده می شود. همچنین سرویس گیربکس cvt بعد از 60 هزارتا باید انجام شود. درواقع مکانیزم تسمه یا زنجیر داخلی باید تعویض شود. در غیر این صورت باید گیربکس کامل تعویض کنید. یکی از نشانه های خرابی تسمه یا زنجیر گیرکس لرزش زیاد در هنگام تعویض دنده است. البته در مواردی مشاهده شده خودرو از ابتدا می لرزیده. اما به نظر می رسید راننده با گیربکس درست رانندگی نکرده. شاید بپرسید گیربکس اتومات نیازی به درست رانندگی کردن ندارد. اما این طور نیست. بهتر است بدانید همان طور که رانندگی با گیربکس دنده ای مهارت لازم دارد گیربکس اتومات هم به همان اندازه نیاز به مهارت در رسیدگی و رانندگی دارد. هزینه سرویس و نگهداری گیربکس خودروهای چینی زیاد است. این یکی از معایب و مشکل گیربکس آریزو 6 می باشد. اما میتوان گفت کفه ترازوی مزایای آریزو 6 سنگین تر از کفه معایب است.

 

ali naderi
ali naderi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋