بازار نشا

بازار نشا

بازارنشا، بازاری برای کشاورزی ایران

سینی نشا

سینی نشا

در جهان امروز با توجه به رشد جمعیت ، انسان نیازمند استفاده و گسترش محصولات گلخانه ای می باشد. که یکی از راه های مد نظر، نشا کاری می باشد. نشاکاری سبب کاهش میزان آبیاری برای محصولات و تولید محصول با عملکرد می باشد.

مراحل اولیه ی رشد گیاهچه جز مراحل حساس گیاه نسبت به شرایط محیطی می باشد. این مرحله تعیین کننده ی گیاهچه های با کیفیت در آخر فصل به شمار می رود. که نشا کاری در سینی نشا می تواند شرایط مناسب را برای محصولات ایجاد کند.

 

یکی از ابزار آلات مورد نیاز نشا کاری، سینی نشا می باشد. این سینی ها در تعداد حفره های متفاوت ،عمق متفاوت و جنس های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند. جنس این محصولات معمولا از پلی اتیلن، پلی پروپلین می باشند. سینی های نشا از سلول ها یا حفراتی تشکیل شده اند که حجماین حفرات با توجه به تعداد سلول ها متفاوت می باشد.

هر یک از سلول ها به صورت جداگانه بوده ومحصول به صورت تکی در سلول رشد می کند که این کار سبب ایجاد گیاهچه های مناسب و ایده آل میگردد.

سینی های نشا دارای حفراتی در زیر خود می باشند که این کار سبب تهویه ی مناسب می گرددو از پوسیدگی ریشه جلوگیری شده و بیماریهای قارچی به حداقل خود می رسد.

در صورت استفاده از سینی نشا برای کاشت، میزان آسیب و صدمه به ریشه ی محصولات کاهش می یابد .  با استفاده از سینی نشا ،طول دوره ی رشد محصول کاهش می یابد و می توان برای تولید محصولات در اول فصل با قیمت بالا از این روش استفاده کرد.   

مزیت های سینی نشا

استفاده از سینی نشا و نشا کاری دارای مزایای فراوانی نسبت به کشاورزی سنتی می باشد. از جمله ی این مزایا: حجم کم و استفاده بهینه از فضا ، کاهش میزان آب مصرفی، تولید و ایجاد گیاهان مطلوب ، جلوگیری از صدمه به گیاه در هنگام انتقال از ویژگی های این محصول می باشد.

برخی از مزایا را به صورت موردیبایکدیگر مرور می کنیم:

  • صرفه‌جویی در زمان
  • کاهش نیروی کار
  • جلوگیری از هدررفتن بذر
  • کاهش مصرف آب
  • حذف آفات و حشرات

 

انواع سینی نشا

 سینی نشا ها در ابعاد و سایز های  مختلف با تعداد و عمق حفره های گوناگون در بازار عرضه می شود. باتوجه به نوع کار . هدف از هر یک از آنها استفاده می شود. ارتفاع حفره ها باید متناسب با نوع بذر و محصول استفاده شده باشد. از نظر استفاه سینی های نشا به دو دسته ی یکبار مصرف و چند بار مصرف دسته بندی می شوند .

 

نکات تکمیلی در رابطه با سینی نشا

نشا ها تا مدت 40 روز می توانند در سینی ها نگهداری شوند . امکان نگهداری بیشتر نیز وجود دارد .فقط باید توجه داشته باشید که از کیفیت محصولات کم نگردد.

تمام گیاهانی مانند: دانه های سبزیجات: گوجه فرنگی، برینجال، چیلی، فلفل دلمه ای، کلم، گل کلم، پیاز، تره فرنگی، خیار، فلفل دلمه، رازیانه، ریحان، رزماری، جعفری ،گل همیشه بهارو.... قابلیت نشا کاری در سینی های نشا را دارا می باشند.

نوع بذر گیاه می تواند یک عامل تعیین کننده در استفاده از سینی نشا باشد. به عنوان مثال بذر سبزیجات میکروگرین و برنج  را می توان بدون فاصله درکنار یکدیگر کشت نمود.اما گیاهی مانند گوجه ، فلفل و....هرکدام به یک حفره جداگانه نیاز داشته که با فاصله ی مناسب از یکدیگر نیز قرار گرفته باشند.

به طورمعمول سینی های نشا با تعداد حفرات بیشتر، بذر و گیاهان بیشتری را در خود می توانند پرورش دهند.

اندازه حفرات سینی نشا هرچقدر کمتر باشد باید محصول زودتر به مزرعه منتقل شود.

 

خرید سینی نشا

جهت خرید ومشاوره در مورد استفاده از سینی های نشا و حتی خرید نشا به سایت بازار نشا مراجعه نمایید.

 

بازار نشا
بازار نشا بازارنشا، بازاری برای کشاورزی ایران

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋