در دنیای بهروزرسانیهای مداوم اخبار، پینگهای ارتباطی و محتوای رسانههای اجتماعی، به راحتی میتوان از بار اطلاعاتی خسته شد. هنگام طراحی وب سایت خود به استرس اضافه نکنید: یک وب سایت یک صفحه ای انتخاب کنید.
در حالی که زمانی به عنوان یک روند در نظر گرفته می شد، این نوع وب سایت استراتژیک و کارآمد در ایجاد آنلاین به امری عادی تبدیل شده است. به جای شروع سفر کاربر با یک صفحه اصلی، یک وب سایت یک صفحه ای محتوای شما را در بخش هایی در یک صفحه طولانی و پیمایش با بخش ها ارائه می دهد.
در این راهنما، توضیح خواهیم داد که چرا و چگونه یک وب سایت تک صفحه ای برای کسب و کار خود ایجاد کنید.
امروز آماده غواصی و ایجاد یک وب سایت تک صفحه ای هستید؟ از یک سازنده وب سایت مانند Manaboom استفاده کنید یا این قالب های وب سایت یک صفحه ای را مطالعه کنید.
در بیشتر موارد، طراحی وب به دو نوع اصلی تقسیم می شود: یک صفحه ای و کلاسیک.
یک وبسایت تک صفحهای دارای طراحی سازمانیافته در یک صفحه وب، با تصاویر زیاد و متن کم است. طراحی اسکرول طولانی یکی از بهترین طرحبندیهای وبسایت است، زیرا به شما امکان میدهد ترتیبی را که بازدیدکنندگان محتوای شما را میبینند کنترل کنید. فرمت آسان برای نگهداری به خوبی برای وب سایت های تلفن همراه نیز سازگار است. از سوی دیگر، یک وبسایت کلاسیک به این صورت است که بیشتر مردم یک سایت را تصور میکنند: یک صفحه اصلی که به صفحات دیگر پیوند میخورد، مانند صفحه تماس، صفحه خدمات و صفحه سؤالات متداول.
دلایلی که ممکن است از یک وب سایت یک صفحه ای استفاده کنید:
شما محتوای کوتاهی دارید، مانند صفحه فرود، CV، نمونه کار عکاسی، وب سایت عروسی یا هر وب سایت مرتبط با رویداد.
شما یک هدف واضح دارید که می خواهید کاربرانتان به آن برسند.
شما زمان و منابع محدودی دارید و باید به سرعت یک وب سایت ایجاد کنید.
شما می خواهید سایت شما با طیف گسترده ای از دستگاه ها سازگار باشد.
شما می توانید تمام محتوای خود را در یک صفحه خطی قرار دهید.
شما می خواهید صفحه ای با بارگذاری سریع تر و عملکرد بهتر وب سایت داشته باشید.
اگر محتوای حیاتی زیادی دارید، مانند صفحات محصول یا خدمات در یک فروشگاه آنلاین، باید یک وب سایت کلاسیک و چند صفحه ای را انتخاب کنید. این بدان معنی است که شما یک صفحه را به هر دسته از محتوا اختصاص می دهید و به شما امکان می دهد از توضیحات طولانی و کامل استفاده کنید. برای مثال، اگر میخواهید یک وبلاگ ایجاد کنید، این قالب کلاسیک به کاربر اجازه میدهد تا در مقالات فردی شما مرور کند.
برای محتوای خود برنامه ریزی کنید
از افکت های اسکرول در سایت خود استفاده کنید
یک منوی لنگر برای پیوند دادن هر بخش بسازید
ناوبری را آسان تر کنید
یک CTA قوی اجرا کنید
یک پاورقی غنی اضافه کنید
اکانت های رسانه های اجتماعی خود را با هم ترکیب کنید
بهترین شیوه های سئو را اعمال کنید
وب سایت تک صفحه ای خود را برای موبایل مناسب کنید
برای شروع از پای راست، به الگویی نیاز دارید که شامل عناصر ضروری وب سایت یک صفحه ای، مانند منوی لنگر، نوار اجتماعی و پاورقی غنی، و همچنین نوارها و ستون ها باشد.
طراحان ما صدها قالب وب سایت یک صفحه ای کاملاً قابل تنظیم ایجاد کرده اند که هر نوع کسب و کاری می تواند از آنها استفاده کند.
نکته: یک بخش معنایی آماده و خالی را انتخاب کنید و آن را مطابق با نیازهای وب سایت خود سفارشی کنید. جدیدترین ویرایشگر Manaboom آن را با طراحی بصری وب سایت شما برای ظاهری منسجم و حرفه ای همگام می کند.
اولین گام در ایجاد ساختار وب سایت شما این است که تمام محتوای خود را به صورت استراتژیک بچینید تا داستانی منطقی و شهودی برای بازدیدکنندگان بیان کند.
با تصور سفر بازدیدکنندگان خود، ایجاد یک سلسله مراتب برای سایت خود را آغاز کنید. پیامهای اصلی خود را در بالای صفحه قرار دهید تا قبل از اینکه صفحه شما را به پایین بکشند، آنها را جذب کنید، سپس هر قسمت از محتوای اضافی را به ترتیب اولویت قرار دهید.
هر وب سایتی به یک بخش درباره و یک منطقه اطلاعات تماس اختصاصی نیاز دارد. پس از آن، بستگی به اطلاعاتی دارد که می خواهید و باید در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید. آنچه در این بین قرار می گیرد می تواند شامل پیشنهاد شما، بخش ملاقات با تیم، خدمات و محصولات، توصیفات، بخش پرسش های متداول و گالری عکس باشد.
هنگام برنامه ریزی سایت خود، به یاد داشته باشید که محتوا را تا حد امکان سازماندهی کنید تا طراحی خود را تقویت کنید. هر گونه اطلاعات اضافی را حذف کنید و متن را مختصر نگه دارید.
بسیاری از طراحیهای وبسایت ممکن است کمی یک بعدی به نظر برسند، اما ببینید که بهترین وبسایتهای یک صفحهای، افکتهایی مانند پیمایش اختلاف منظر برای جلب توجه کاربران و افزایش تعامل آنها اضافه میکنند. این افکت اسکرول یک توهم سه بعدی ایجاد میکند، طراحی سایت شخصی مانابوم با لایههایی در پسزمینه و پیشزمینه با سرعتهای متفاوتی که کاربر سایت شما را به سمت پایین حرکت میکند.
نکته: با افزودن انیمیشنهای ظریف مانند بزرگنمایی، آشکار کردن و محو شدن به نوارهای خود، یاد بگیرید که چگونه جلوههای اختلاف منظر ایجاد کنید.
با یک منوی یک صفحهای وبسایت، هر آیتم بهجای صفحهای از خود، به بخش دیگری از همان صفحه پیوند میدهد.
برای انجام این کار، باید بخش های خود را تعریف کرده و انکرها را پیاده سازی کنید. سه مرحله وجود دارد
در ایجاد یک منوی لنگر:
یک لنگر اضافه کنید: به کاربران اجازه دهید به راحتی به بخش خاصی از وب سایت تک صفحه ای شما با لنگرها حرکت کنند، که می تواند با موارد موجود در لیست منوی شما مطابقت داشته باشد. بسیاری از قالبها دارای لنگرهای داخلی هستند، اما میتوانید نام آنها را تغییر دهید، جابجا کنید یا حذف کنید تا متناسب با نیازتان باشد.
منوی سایت خود را به لنگر پیوند دهید: این به کاربران اجازه می دهد تا به بخش خاصی از صفحه شما که در آن انکر را اضافه کرده اید، بروند. مطمئن شوید که هر آیتم در لیست منو به لنگر مربوطه یا بخش وب سایت شما متصل است.
منوی خود را سفارش دهید: برای سهولت استفاده، ترتیب منوی شما باید مطابق با ترتیب بخش های شما باشد. به عنوان مثال، اگر یک منوی افقی دارید، اولین مورد در منو (مثلاً "درباره") باید با بخش اول (همچنین "درباره") و غیره هماهنگ شود. از آنجایی که وبسایتهای یک صفحهای معمولاً شامل پیمایش طولانی هستند، باید منوی خود را «تجمیع» کنید تا همیشه در سایت خود قابل مشاهده باشد. میتوانید یک منوی لنگر شناور ایجاد کنید یا اگر منوی شما در هدر است، میتوانید دکمه «تجمیع سرصفحه» را روشن کنید تا آن را در بالا ثابت کنید.
به بازدیدکنندگان سایت خود اجازه دهید تا با دکمه بازگشت به بالا به ابتدای وب سایت شما برسند. این دکمه در وبسایت شما ثابت میماند، بنابراین بازدیدکنندگان میتوانند حتی زمانی که به پایین صفحه رفتهاند به آن دسترسی داشته باشند.
اطمینان حاصل کنید که محتوای شما توجه کاربران را از اولویت اصلی شما منحرف نمی کند. چه بخواهید بازدیدکنندگان در خبرنامه شما ثبت نام کنند، چه درخواست قیمت بدهند یا یک سرویس رزرو کنند—شما به یک تماس برای اقدام یا CTA نیاز دارید تا مخاطبان خود را وادار به انجام کاری کند.
CTA خود را در بالای تاشو برای دید قرار دهید و آن را به یک لنگر متصل کنید که بینندگان را به یک بخش با اولویت بالا هدایت می کند. برای مثال، اگر CTA میگوید «با من تماس بگیرید»، میتوانید آن را به بخش «تماس» خود متصل کنید.
پاورقی وب سایت ناحیه ای است که در انتهای وب سایت شما قرار دارد. بیشتر مردم برای یافتن اطلاعات مهم، مانند نحوه تماس با یک کسب و کار، به آنجا می روند. به همین دلیل، پاورقی شما مکانی است که در صورت لزوم، جزئیات تماس فنجانی، پیوندهایی به حسابهای رسانههای اجتماعی، ساعات کار، خطمشی رازداری شما، و شرایط و ضوابط را در آن لحاظ میکند.
اگر مکان فروشگاه فیزیکی دارید، میتوانید نقشه را نیز به فوتر در طراحی سایت شرکتی مانابوم خود اضافه کنید.
مهم است که تمام جنبه های حضور آنلاین خود را به سایت تک صفحه ای خود متصل کنید. چند راه برای گنجاندن پروفایل های رسانه های اجتماعی در سایت شما وجود دارد:
یک نوار اجتماعی به وب سایت خود اضافه کنید: این نوار حاوی نمادهایی برای تمام حساب های رسانه های اجتماعی کسب و کار شما است. برای ایجاد یک نوار اجتماعی با Manaboom، فقط یک گزینه طراحی برای نمادهای رسانه های اجتماعی انتخاب کنید، سپس پیوندهایی را به صفحات جداگانه اضافه کنید. همچنین میتوانید نوار را اصلاح کنید، بنابراین کاربران با کلیک راست روی عنصر در ویرایشگر و فشار دادن «Pin to Screen»، آن را هنگام حرکت در سایت شما مشاهده کنند.
فید اینستاگرام خود را اضافه کنید: چرا بازدیدکنندگان وب سایت خود را مستقیماً در سایت خود در معرض اینستاگرام خود قرار نمی دهید؟ یکی از بسیاری از طرحبندیهای سفارشی را برای نمایش فید خود در سایت انتخاب کنید.
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یکی از عناصر مهم هر وب سایت است. این تمرین بهینه سازی سایت شما است تا صفحه شما در نتایج جستجوی کلمات کلیدی خاص رتبه بالاتری داشته باشد – از این رو، ترافیک و مشتریان بالقوه بیشتری را به وب سایت خود جذب می کند.
با اطمینان از اینکه وب سایت شما در گوگل ایندکس شده است (که در پایگاه داده ذخیره شده است) شروع کنید. هنگامی که سایتی را با می سازید، دارای ویژگی های SEO است که نمایه سازی آسان و سریع را ممکن می کند. پس از نمایه سازی، وب سایت خود را با هدف قرار دادن کلمات کلیدی صحیح متمایز کنید.
نکته: برای گسترش دانش سئوی خود، مرکز یادگیری سئو را برای بهترین شیوه های عمیق تر بررسی کنید.
بیشتر مردم اینترنت را از طریق گوشی هوشمند به جای دسکتاپ مرور می کنند. همچنین به همین دلیل است که گوگل اکنون از نمایه سازی موبایل اول استفاده می کند، به این معنی که از نسخه های موبایلی وب سایت برای تعیین رتبه بندی استفاده می کند.
این برای وب سایت شما چه معنایی دارد؟ به عبارت ساده، وب سایت شما باید به همان اندازه که روی دسکتاپ ظاهر می شود، در موبایل نیز خوب ظاهر و کار کند. با توجه به اینکه چگونه وب سایت های یک صفحه ای خوانایی ساده ارائه می دهند، شما با انتخاب ایجاد یک وب سایت یک صفحه ای در مسیر درستی قرار گرفته اید.
نکته: Wix به طور خودکار نسخه موبایلی از سایت شما تولید می کند که در هر دستگاهی عالی به نظر می رسد. فقط به ویرایشگر بروید، به ویرایشگر موبایل بروید، سپس پیش نمایش سایت تلفن همراه خود را مشاهده کنید. اگر میخواهید طراحی موبایل خود را یک قدم جلوتر ببرید، با استفاده از Editor X، یک پلتفرم پیشرفته ایجاد وبسایت از Wix، یک سایت کاملاً ریسپانسیو برای موبایل بسازید. علاوه بر این، با فناوری تطبیقی Wix، میتوانید عناصر نسخه موبایل را به تنهایی شخصیسازی و ویرایش کنید، جایی که میتوانید محتوای خاصی را مخفی کنید یا آن را مرتب کنید تا بهتر با صفحهنمایش کوچک سازگار باشد.
تجربه تلفن همراه خود را با نوار اقدام سریع بهبود بخشید. اساز آنجایی که نوار اجتماعی در سایت های تلفن همراه ظاهر نمی شود، این نوار خوانندگان را تحریک می کند تا وب سایت شما را برای اطلاعاتی مانند اطلاعات تماس شما جستجو کنند.
پاسخ ها