bartarinvokala.com

bartarinvokala.com

تیم متخصص سایت برترین وکلا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به شما بهترین وکلای حقوق، کیفری، ملکی و خانواده را معرفی کند

فرق مبایعه نامه و قولنامه

همانطور که میدانید برای معامله ملک و املاک و یا حتی وسیله نقلیه سندی مبنی بر قولنامه و یا مبایعه نامه بین طرفین یعنی خریدار و فروشنده بسته می شود، حال ممکن است برای برخی سوال پیش آید فرق بین مبایعه نامه و قولنامه در چیست؟ در پاسخ به این استفهام بهتر است متن ذیل را مطالعه کنید.

  • قولنامه: قولنامه قراردادی است که مبنی بر قول و قرار های طرفین یعنی خریدار و فروشنده تنظیم شده است. این قرارداد به این معنی بسته می شود که برای مثال خریدار از ملک خوشش آمده ولی مقدار اولیه مبلغش آماده نیست پس بین طرفین قراردادی بسته می شود که تا آماده شدن پول ملک به کسی دیگر فروخته نشود، این به این معنی نیست که خریدار و فروشنده مقید به ادامه معامله است، به همین دلیل بندی مبنی بر خسارت فسخ قرارداد در قولنامه ذکر شده است که در صورت برهم خوردن این معامله به هر دلیلی، طرفین بتوانند خسارت آن را دریافت کنند.

  • مبایعه نامه: مبایعه نامه نیز قراردادی است که بین خریدار و فروشنده بسته می شود، به مبایعه نامه نیز بیعنامه گفته می شود، اما این نکته را در نظر داشته باشید با توجه به اینکه مبایعه نامه جزوی از اسناد رسمی قرار میگیرد ولیکن از لحاظ قانونی اعتبار زیادی دارد. به همین منظور امروزه کمتر شخصی را مشاهده می کنید که از قولنامه استفاده کند ، مبایعه نامه به دلیل اینکه قابلیت ثبت در سامانه ثبت اسناد و دریافت کد رهگیری را دارد و به راحتی می توان از صحت و قانونی بودن این معامله اطمینان کنید.

اعتبار مبایعه نامه در دادگاه!

 

سلام به دوستان عزیزم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مبایعه نامه با وب سایت ما همراه باشید 

bartarinvokala.com
bartarinvokala.com تیم متخصص سایت برترین وکلا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به شما بهترین وکلای حقوق، کیفری، ملکی و خانواده را معرفی کند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋