bartarinvokala.com

bartarinvokala.com

تیم متخصص سایت برترین وکلا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به شما بهترین وکلای حقوق، کیفری، ملکی و خانواده را معرفی کند

علت اصلی خشونت های خانگی در بین خانواده های ایرانی

خشونت خانگی چیست؟ انواع خشونت خانگی؟

خشونت خانگی چیست؟ در واقع خشونت خانگی به خشونتی گفته می شود که در محیط خصوصی اعضای یک خانواده اتفاق می افتد که عمومااین خشونت در مقابل این عضو خانواده یا اعضای آن خانواده باشد.

متاسفانه خشونت های خانگی یا همان خانوادگی واقعیتی غیر قابل انکار می باشد و در تمامی طبقات مختلف چه قشر بالا، متوسط یا پایین آن را مشاهده می کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیشترین افرادی که در معرض خشونت های خانوادگی قرار گرفته اند زنان می باشند،

طبق تحقیقات انجام شده با توجه به شیوع بالای خشونت های خانوادگی افراد خانواده باید غربالگری روانی شوند که غالبا با غربالگری های انجام شده عواملی چون افسردگی، سوء زن، اختلالات روانی، عوامل محیطی، آسیب های کودکی می باشد.

انواع خشونت های خانگی

  • خشونت های فیزیکی: به جرعت می توان گفت یکی از پر خطر ترین انواع خشونت ها خشونت فیزیکی می باشد، خشونت های که زیر فاکتور های خشونت فیزیکی قرار می گیرند می توان به ضرب و شتم، مشت و لگد، گاز گرفتن، هل، سوزاندن، کشیدن مو ، خفگی، حتی آسیب به حیوانات خانوادگی، شکستن اجسام باشد. در این نوع از خشونت بهترین راه مراجعه به مراکز حمایتی و یا شکایت از طریق قانونی می باشد، شما می توانید با مراجعه به بهترین وکیل کیفری قم از طریق قانونی پیگیری های لازم را انجام دهید و تحت حمایت مراجعه قرار بگیرید.
  • خشونت روانی: این نوع از خشونت ها شامل ، تمسخر، تهمت، توهین، تهدید به طلاق و یا زن دوم ، زندانی کردن، گرفتن فرزند، بیرون انداختن شخص از خانه ، حتی در مورد این نوع از دعاوی می بایست به گزینه هایی همچون نگاه به صحنه های خلاف عرف اشاره کرد. در این حال شما باز می‌تواند با مراجعه به مراکز قضایی یا بهترین وکیل قم  و شکایت از شخص مراحل قضایی،را طی کرده و از حقوق خود دفاع کنید.
  • خشونت جنسی: خشونت جنسی نیز یکی دیگر از نوع خشونت ها می باشد، خشونت جنسی در واقع شامل هر نوعی رابطه جنسی که بدون رضایت طرف مقابل باشد جزوی از خشونت جنسی بشمار می آید، از مصادیق آن می توان به تجاوز به عنف، مزاحمت، دست درازی، بارداری اجباری ، زور در رابطه جنسی زمان پریودی و یا بیماری، شما می تواند با شماری گیری ۱۲۳ اورژانس اجتماعی را از وضعیت خود باخبر کرده اورژانس اجتماعی شامل روانشناس و مدد کار می باشد،
  • خشونت اقتصادی: از انواع خشونت های خانگی می بایست به خشونت اقتصادی اشاره کرد که مصادیق آن گرفتن حقوق همسر بزور، ندادن نفقه، عدم پرداخت مخارج خانه، نابرابری های اقتصادی می شود،

خشونت خانگی علیه کودکان

خشونت خانگی علیه کودکان

شاید برایتان جالب باشد که بدانید سالانه ۱۰ میلیون کودک و نوجوان قربانی خشونت های خانوادگی می شود، این نوع از خشونت تو سط خانواده های کودکان و یا محافظان آنها اتفاق می افتد که شامل زد و خورد، آزار جنسی، آزار اقتصادی مان عدم پرداخت پول یا جلوگیری از کسب درامد، کنترل بیش از حد رفتار، زندانی کردن، چک وسایل شخصی بیش از حد مانند تلفن همراه ، اتاق خواب، تهدید به کشتن، گرفتن حیوان خانگی فرزند و یا کشتن آن می باشد.

حال این خشونت ها می توانند چه تاثیری بر روی کودکان و نوجوانان داشته باشد؟ مع الاسف باید گفت اگر بخواهیم اثرات خشونت خانگی بر روی کودکان و نوزادان بیان کنیم باید بگوییم که می تواند باعث آسیب های روانی، مانند شب اداری، خوردن ناخن ، آسیب به بدن خود ، در کودکان بالای ۸ سال گریه و عدم خوردن شیر در نوزادان می شود، در نوجوانان نیز می تواند دعوا با خانواده ، ترک محل زندگی، دعوا با دوستان، یا اگر بخواهیم بیشتر به تاثیراتش روی نوجوانان اشاره کنیم باید به استفاده مواد مخدر، داشتن رابطه جنسی پر خطر، آسیب به دیگران می شود.

نکته دیگری که در رابطه با اثرات خشونت خانگی در کودکان وجود دارد اثرات بلند مدت آن روی فرزندان است، فرزندانی که مورد اجابت خشونت های خانوادگی یا خانگی قرار گرفته اند عموما هنگامی که در بزرگسالی وارد رابطه می شوند رفتار هایی مانند خانواده اش نشان می دهد.

به عنوان مثال فردی در کودکی خودش را زندانی می کردنند و یا دائما درحال کتک خوردن از خانواده ه اش،بوده همین رفتار را در بزرگسالی در مقابل فرزندش تکرار می کند. حتی این خشوونت ها ممکن است اثرات مخرب دیگری همچون افسردگی، عدم ثبات اخلاقی، دیابت، چاقی عصبی، عدم اعتماد به نفس، عدم ارتباط با دیگران، ترس از پیدا کردن دوست بگذارند.

 

دوستان عزیزم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علت اصلی خشونت های خانگی در بین خانواده های ایرانی با سایت ما همراه باشید 

bartarinvokala.com
bartarinvokala.com تیم متخصص سایت برترین وکلا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به شما بهترین وکلای حقوق، کیفری، ملکی و خانواده را معرفی کند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋