bartarinvakil.com

bartarinvakil.com

سایت برترین وکیل bartarinvakil.com

مراحل دریافت گواهی انحصار وراثت

برای درک مراحل دریافت گواهی انحصار وراثت باید گفت که، ابتدا شما به ثبت درخواست انحصار وراثت نیاز دارید، گواهی انحصار وراثت یک سند حقوقی به حساب آمده ودر شورای اختلاف شهری تنظیم می شود که متوفی در آن زندگی میکرد و در آن مقدار اموال و ثروت و همچنین سهم هریک از وراث حساب میشود. این گواهی به درخواست وراث از مراجع قضایی صادر شده و به عنوان اولین قدم وراث، برای تعیین تکلیف اموال متوفی محسوب میشود.

فواید داشتن گواهی انحصار وراثت

ورثه یاهر ذی نفعی که برای انجام کارهای اداری به مراکز دولتی مثل بانک و اداره جات ویا دفتر اسناد رسمی، مراجعه میکند نیازمند داشتن این گواهی میباشد. بنابراین اگر انحصار وراثت نکنید امکان تقسیم اموال متوفی و انجام مراحل اداری در مراکز دولتی را نخواهید داشت و کسی میتواند ادعای جانشینی شخص فوت شده را داشته باشد که نام او به عنوان وارث در انحصار وراثت آمده باشد. اگر برای این مراحل به راهنمایی نیاز دارید برای پاسخ به سوال برای انحصار وراثت کجا برویم؟ میتوانید به مقاله مربوطه مراجعه کرده و اطلاعات کامل در این خصوص دریافت کنید.

مدارک لازم جهت انحصار وراثت

  •  1- مورد اول گواهی فوت متوفی می باشد.این گواهی آنلاین و ازطریق روش الکترونیکی و سامانه درخواست گواهی فوت اخذ می شود. چنانچه در این مراحل دچار مشکل بوده و به راهنمایی نیاز دارید وکلای صاحب صلاحیت در سایت برترین وکیل میتوانند راهنمای شما باشند.
  •  2- شناسنامه شخص فوت شده
  •  3- اصل و یا رونوشت از عقد نامه
  •  4- شناسنامه روثه ها
  •  5- استشهادیه محضری
  •  6- وصیت نامه رسمی متوفی در  صورت وجود
  •  7- گواهی تسلیم اطهارنامه مالیاتی برای فوت شدگان قبل از سال ۹۵ که اقدامی برای آن انجام نشده است.

 

سلام به دوستان عزیزم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل دریافت گواهی انحصار وراثت  پیشنهاد می کنم مقاله ما را تا انتها مطالعه نمایید 

bartarinvakil.com
bartarinvakil.com سایت برترین وکیل bartarinvakil.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋