برنامه‌نویس شماره یک

برنامه‌نویس شماره یک

سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

سیستم S+ Shift هوندا چیست؟ هیجان رانندگی دستی را به خودروهای برقی می‌آورد

سیستم هوندا S+ Shift چیست؟ ایجاد هیجان رانندگی با دنده دستی در خودروهای برقی

رانندگان با استفاده از شیفترهای پدالی می‌توانند به‌صورت مصنوعی دنده را عوض کنند.

سیستم S+ Shift جدید هوندا که در پرلود ۲۰۲۶ معرفی می‌شود، تلاشی جسورانه برای پر کردن شکاف بین کارایی مدل‌های هیبریدی و هیجان رانندگی با دنده دستی است. بسیاری از رانندگان به ویژه در خودروهای اسپرت مایل به تعویض دنده به‌صورت دستی هستند. راه‌حل هوندا شبیه‌سازی این تجربه جذاب بدون افت کارایی پیشرانه هیبریدی است.

پرلود

مدل‌های هیبریدی سنتی از گیربکس متغیر پیوسته استفاده می‌کنند تا موتور درون‌سوز در محدوده بهینه خود کار کند. به‌تازگی هوندا گیربکس‌های سنتی را حذف کرده و یک سیستم eCVT را به‌کار گرفته است. در این سیستم انتقال قدرت، موتور الکتریکی رانندگی با سرعت پایین را کنترل می‌کند، درحالی‌که یک کلاچ موتور درون‌سوز را در سرعت‌های بالاتر درگیر می‌کند. این سیستم eCVT درحال‌حاضر در مدل‌های هیبریدی CR-V، آکورد و سیویک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیستم هوندا S+ Shift در پرلود چگونه عمل می‌کند؟

بااین‌حال، پرلود ۲۰۲۶ به‌عنوان یک کوپه اسپرت باید رانندگی هیجان‌انگیزتری را ارائه دهد. از آنجا که eCVT هوندا فاقد چرخ‌دنده‌های واقعی است، این شرکت ژاپنی سیستم S+ Shift را برای شبیه‌سازی حس تعویض دنده دستی توسعه داده است. رانندگان با استفاده از شیفترهای پدالی می‌توانند به‌صورت مصنوعی دنده را عوض کنند. این سیستم گشتاور موتور الکتریکی و صدای موتور را برای تقلید صدای تعویض دنده دستی به‌کار می‌گیرد. برخلاف سیستم‌های صوتی مصنوعی که توسط برخی از خودروهای برقی استفاده می‌شوند، سیستم هوندا از موتور درون‌سوز واقعی برای تولید صدا استفاده می‌کند.

اگرچه S+ Shift عملکرد خودرو را بهبود نمی‌دهد، اما تعامل حسی را برای رانندگی هیجان‌انگیز ایجاد می‌کند. این سیستم را می‌توان برای رانندگی بی‌صدا و یکپارچه غیرفعال کرد یا حالت تک‌پدال را فعال کرد، بنابراین سطحی از انعطاف‌پذیری را فراهم می‌کند که خودروهای اسپرت سنتی ارائه نمی‌دهند.

هوندا S+ Shift

این اقدام هوندا هم نوستالژیک و هم آینده‌نگرانه است. این شرکت با احیای نام قدیمی پرلود مجهز به فناوری مدرن، قصد جلب رضایت هم‌زمان رانندگان سنتی و امروزی را دارد. درصورت موفقیت، S+ Shift می‌تواند در سایر مدل‌های هیبریدی اسپرت مانند سیویک Si یا تایپ R مورد استفاده قرار بگیرد. به نظر می‌رسد این سیستم یک روش هوشمندانه برای زنده نگه داشتن رانندگی هیجان‌انگیز در خودروهای برقی باشد.

برنامه‌نویس شماره یک
برنامه‌نویس شماره یک سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋