برنامه‌نویس شماره یک

برنامه‌نویس شماره یک

سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

مشخصات کامل سری آیفون 16 و مقایسه آنها با یکدیگر

مشخصات کامل سری آیفون 16 و مقایسه آن‌ها با یکدیگر

اپل مدل‌های سری آیفون ‌16 را معرفی کرد و حالا در این مطلب نگاهی به تفاوت‌های این مدل‌ها با یکدیگر داریم.

اپل امشب میزبان رویداد «It's Glowtime» بود و از گوشی‌های پرچم‌دار و جدید خود‌، سری آیفون 16 رونمایی کرد؛ دستگاه‌هایی که در برخی آیتم‌ها نسبت به نسل گذشته خود پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌اند. در این مطلب به مقایسه مشخصات مدل‌های این سری با یکدیگر پرداخته‌ایم.

جدول مقایسه آیفون های سری ۱۶ با یکدیگر

در جدول زیر، نگاهی کلی به مشخصات گوشی‌های سری آیفون 16 داریم.

آیفون 16 پرو مکسآیفون 16 پروآیفون 16 پلاسآیفون 16
6.96.36.76.1نمایشگر (اینچ)
A18 ProA18 Proبایونیک A18بایونیک A18چیپست
دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی
دوربین اولتراواید 48 مگاپیکسلی
دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی با پشتیبانی از زوم ۵ برابری
دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی
دوربین اولتراواید 48 مگاپیکسلی
دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی با پشتیبانی از زوم ۵ برابری
دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی
دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی
دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی
دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی
دوربین اصلی
12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل12 مگاپیکسلدوربین سلفی
۲۵۶/۵۱۲/۱۰۲۴۲۵۶/۵۱۲/۱۰۲۴۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲حافظه داخلی
۸۸۸۸رم 
----باتری (میلی‌آمپرساعت)

مقایسه اعضای خانواده آیفون ۱۶ با یکدیگر

مدل‌های استاندارد و پلاس سری آیفون 16 با نمایشگر OLED ساخت سامسونگ و ابعاد به‌ترتیب 6.1 و 6.7 از راه رسیده‌اند؛ درحالی‌که بسیاری از سازندگان گوشی‌های میان‌رده اندرویدی رفرش‌ریت 60 هرتز را کنار گذاشته‌اند، اپل همچنان از این میزان نرخ تازه‌سازی در این دو دستگاه استفاده کرده است. از طرفی طراحی دوربین‌ها نیز نسبت به مدل‌های پرو، شباهت کمتری به نسل گذشته دارد و دوربین‌های پشتی به‌صورت عمودی زیر یکدیگر قرار دارند؛ به‌علاوه لبه‌های دستگاه نیز تا حدی خمیده شده تا تجربه کاربری هنگام استفاده از گوشی تقویت شود. در کنار موارد اشاره‌شده، صفحه‌نمایش گوشی‌ها از یک سپر سرامیکی جدید برای محافظت در برابر خط‌وخش و ضربه بهره می‌برند که 50 درصد سخت‌تر از نسل پیشین و 2 برابر مقاوم‌تر از سایر گوشی‌هاست.

در تصویر زیر، نمایی کامل از مشخصات آیفون 16 و آیفون 16 پلاس داریم.

مشخصات آیفون 16 و آیفون 16 پلاس
مشخصات آیفون 16 و آیفون 16 پلاس

اما در مدل‌های پرو و پرو پلاس داستان کمی متفاوت است. اپل با کاهش حاشیه‌های نمایشگر توانسته ابعاد صفحه‌نمایش گوشی‌ها را حدود 0.2 اینچ بزرگ‌تر کند و حالا آیفون 16 پرو مکس با نمایشگر 6.9 اینچی، بزرگ‌ترین نمایشگر ساخته‌شده توسط اپل را در اختیار دارد. از طرفی مدل پرو نیز نمایشگر 6.3 اینچی دارد و نسبت به نسل گذشته نیز 0.2 اینچ بزرگ‌تر شده است.

اپل از پردازنده A18 در مدل‌های استاندارد و پلاس سری آیفون 16 استفاده کرده که نسبت به تراشه‌های آیفون 15 و آیفون 13، به‌ترتیب 40 و 70 درصد قدرت پردازشی بهتری دارد؛ به‌اضافه اینکه GPU پنج هسته‌ای دستگاه از عملکردهای هوش مصنوعی و اجرای آن‌ها به خوبی پشتیبانی می‌کند. علاوه‌براین، چیپ آیفون ۱۶ امکان اجرای بازی‌های پیشرفته AAA را دارد. آیفون 16 پرو و پرو پلاس نیز اولین تراشه سه‌نانومتری دنیا، A18 پرو دارند و از پردازشگر گرافیکی ۶ هسته‌ای برای اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی و پشتیبانی از بازی‌های سنگین بهره می‌برد. همچنین ری‌ترسینگ این تراشه نسبت به نسل گذشته دوبرابر بهتر شده است.

تراشه حاضر در آیفون 16
مقایسه پردازنده آیفون 16 با نسل‌های قبلی

برخلاف نسل گذشته، حالا 5 دکمه فیزیکی در دستگاه‌های آیفون 16 تعبیه شده است؛ جایی که علاوه‌بر دکمه اکشن، پاور و کنترل صدا، حالا با دکمه جدید «Capture button» روبه‌رو هستیم. نکته جالب اینجاست که کاربران با تنظیم فشار خود روی این دکمه، کاربری‌های متفاوت آن را می‌بینند؛ با لمس آن، برنامه باز می‌شود، با چرخش انگشت روی دکمه می‌توانید روی سوژه زوم کنید و با فشاردادن فیلم‌برداری کنید.

دوربین‌های آیفون 16 و آیفون 16 پلاس تغییر چندانی نسبت به نسل گذشته‌ نداشته‌اند و همچنان با دوربین‌های اصلی 48 مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی روبه‌روییم. علاوه‌براین، قابلیت فیلم‌برداری سه‌بعدی نیز در سری آیفون 16 حضور خواهد داشت. اما تغییرات در مدل‌های پرو و پرو پلاس تغییراتی بیشتر بوده است؛ رزولوشن دوربین اولتراواید به ۴۸ مگاپیکسل رسیده و حالا کاربران می‌توانند برای اولین بار با دوربین‌های این دو گوشی ویدیوهای 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه ضبط کنند.

آیفون 16

بدون شک یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های هر دو دستگاه، هوش مصنوعی اپل است؛ جایی که ابزارهای اپل در این بخش به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر خود را دسته‌بندی کنند، بخش‌های مهم ایمیل‌ها و نوتیفیکیشن‌های خود را به‌راحتی ببینند و حتی اعلان‌های مهم‌تر به‌صورت خودکار دسته‌بندی شوند. همچنین این ابزار در عکاسی نیز به کمک شما می‌آیند و به شما موقعیت‌های مناسب عکاسی و فیلم‌برداری را پیشنهاد می‌دهد.

هوش مصنوعی اپل

باتری‌های این سری نیز نسبت به نسل گذشته بهبود پیدا کرده‌اند. با اینکه ظرفیت باتری‌ها مشخص نیست، طبق اعلام رسمی تیم‌کوک، باتری آیفون ۱۶ پرو مکس بیشترین شارژدهی را بین تمام آیفون‌های تاریخ خواهد داشت. قیمت مدل‌های پایه آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی به‌ترتیب ۸۰۰ و ۹۰۰ دلار تعیین شده است. مدل‌های پرو و پرو پلاس نیز با قیمت پایه ۹۹۹ و ۱۱۹۹ دلار به بازار می‌آیند. عرضه جهانی این دستگاه‌ها از ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) آغاز خواهد شد.

اسپانسر رویداد معرفی آیفون ۱۶ دیجیاتو، میلی‌گلد است؛ میلی؛ اپلیکیشن خرید و فروش طلای آب شده

برنامه‌نویس شماره یک
برنامه‌نویس شماره یک سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋