برنامه‌نویس شماره یک

برنامه‌نویس شماره یک

سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

تراشه G4 Tensor در Pixel 9 Pro XL ظاهراً با افت 50 درصدی برق مواجه است

تراشه تنسور G4 در پیکسل 9 پرو XL ظاهراً با 50 درصد افت توان روبه‌رو می‌شود

سری تراشه‌های تنسور گوگل در گذشته عملکرد چندان رضایت‌بخشی نداشتند و ظاهراً جدیدترین تراشه هم خیلی نویدبخش به‌نظر نمی‌رسد.

مدیران گوگل تراشه تنسور G4 را ستایش کردند و مدعی شدند که عملکرد خام، توانایی اجرای هوش مصنوعی و بهره‌وری انرژی در آن نسبت به نسل قبل بهتر شده است. بااین‌حال، این ویژگی‌ها در آخرین تست سخت‌افزاری مربوط به پیکسل 9 پرو XL به‌چشم نمی‌آید، زیرا این چیپست با حداکثر 50 درصد افت توان همراه است.

در جریان رویداد معرفی پیکسل 9 گوگل مشخص شد که به‌جز مدل پایه، پیکسل 9 پرو، پیکسل 9 پرو XL و پیکسل 9 پرو فولد مجهز به یک محفظه بخار هستند که به کنترل حرارت تنسور G4 کمک می‌کند. در نتیجه با توجه به اینکه پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو سال گذشته در هنگام اجرای تست‌های استرس از مشکلات شدید گرما رنج می‌بردند، این تغییر با استقبال مواجه شد.

اما متأسفانه، کاربری با نام callmeshazzam در ایکس نشان داده که Pixel 9 Pro XL، برترین و بزرگ‌ترین گوشی گوگل، نمی‌تواند از داغ‌شدن بیش از حد تراشه تنسور G4 جلوگیری کند. تست استرس نشان می‌دهد که فرکانس هسته‌های پرقدرت در این تراشه از 3.10 گیگاهرتز به 1.32 گیگاهرتز کاهش می‌یابد و فرکانس هسته‌های کم‌مصرف نیز از 1.92 گیگاهرتز به 0.57 گیگاهرتز می‌رسد. این یک نمایش ناامیدکننده مربوط به تنسور G4 است، اما قبل از اینکه شروع به انتقاد از گوگل برای دریافت هزینه 1099 دلاری برای یک پرچمدار با این عملکرد کنیم، باید چند نکته را در نظر بگیریم.

عملکرد تراشه تنسور G4

دلایل احتمالی عملکرد پایین‌تر از حد انتظار تنسور G4

اولاً، ما نمی‌دانیم دمای محیطی که Pixel 9 Pro XL در آن آزمایش شده، چقدر بوده است؛ در واقع دما تأثیر عمده‌ای بر توانایی چیپست برای جلوگیری از رسیدن به گلوگاه حرارتی دارد. علاوه‌براین، مدتی قبل گزارش دادیم که حتی دایمنسیتی 9300 مدیاتک، چیپست ساخته‌شده بر روی فرایند 4 نانومتری N4P TSMC، هنگام اجرای تست استرس روی گوشی Vivo X100 که به محفظه بخار نیز مجهز است، 46 درصد از حداکثر توان خود را از دست داده است.

این نتایج نشان می‌دهد که تست فشار برای به‌زانودرآوردن تراشه‌های گوشی‌های هوشمند چقدر قدرتمند است، و شاید حتی کم‌مصرف‌ترین تراشه‌ها نیز با این آزمایش دچار مشکل شوند. حالا باید دید که این آزمایش توسط دیگر بررسی‌کنندگان هم تکرار و تأیید خواهد شد یا خیر.

برنامه‌نویس شماره یک
برنامه‌نویس شماره یک سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋