برنامه‌نویس شماره یک

برنامه‌نویس شماره یک

سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

توصیه محققان: مصرف تنقلات با سس غوطه ور باعث افزایش دریافت کالری می شود

توصیه پژوهشگران: مصرف میان‌وعده‌ها با سس دیپ، کالری دریافتی را افزایش می‌دهد

برخلاف باور رایج، مصرف چیپس با دیپ باعث نمی‌شود تا افراد از میزان چیپس کم کنند، و در نتیجه کالری دریافتی افزایش می‌یابد.

میان‌وعده‌ها به‌طور میانگین حدود یک-چهارم کالری روزانه اکثر افراد را تأمین می‌کنند. با توجه به این نکته و افراد زیادی که دارای اضافه وزن هستند، حالا دانشمندان آمریکایی در مطالعه جدید خود روی مصرف معقولانه میان‌وعده تمرکز کرده‌اند. در این تحقیق روی نوعی سس با نام دیپ تمرکز شده است که به‌گفته دانشمندان، باعث می‌شود کالری برخی مواد غذایی مانند چیپس به‌میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند.

طبق نتایجی که توسط دانشمندان دریافت شده است، مصرف همزمان چیپس و سس دیپ، کالری دریافتی را تا 77 درصد افزایش می‌دهد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که سس‌های معمولی روی غذا ریخته می‌شوند، اما هنگام مصرف دیپ که به آن سس غوطه‌وری نیز گفته می‌شود، غذا درون سس فرو می‌رود.

پژوهشگران همچنین در کمال شگفتی دریافتند که فارغ از دیپ، افراد میزان چیپس ثابتی را مصرف می‌کنند. در نتیجه، اضافه کردن دیپ به میان‌وعده می‌تواند کالری دریافتی را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. نتایج این مطالعه در ژورنال Food Quality and Preference منتشر شده است.

میان وعده مصرفی شرکت کنندگان
میان‌وعده‌ای که شرکت‌کنندگان مطالعه مصرف می‌کردند؛ شرکت‌کنندگان گروه کنترل دیپ نداشتند.

اثر دیپ در کالری میان‌وعده

در این مطالعه، ۴۶ فرد بزرگسال شرکت داشتند. آن‌ها در دو نوبت به مرکز آزمایش مراجعه کردند. در هر نوبت، ۷۰ گرم چیپس با طعم خامه ترش (حدود ۲.۵ وعده) برای آن‌ها سرو می‌شد که در برخی یک-سوم فنجان دیپ خامه ترش وجود داشت. همچنین شرکت‌کنندگان می‌توانستند هرچقدر که می‌خواهند از این میان‌وعده بخورند.

سپس میزان مصرف آن‌ها اندازه‌گیری شد. دانشمندان همچنین تمام جلسه را به‌صورت ویدیویی ضبط کردند تا تعداد گازها به غذا و زمان فعال خوردن شرکت‌کنندگان نیز مشخص شود. آن‌ها ازاین داده‌ها برای محاسبه پارامترهایی از جمله سرعت خوردن و اندازه گاز استفاده کردند.

نتایج نشان می‌داد که اضافه کردن دیپ باعث می‌شد اندازه گازها بزرگ‌تر و در نتیجه مصرف چیپس و دیپ بیشتر شود. به‌طور میانگین، شرکت‌کنندگان ۳۴۵ کالری چیپس و دیپ مصرف می‌کردند، درحالی‌که میزان مصرف چیپس بدون دیپ ۱۹۵ کالری بود.

پژوهشگران می‌گویند که مصرف بیشتر دیپ و چیپس ربطی به سرعت ندارد. یعنی افزایش اندازه گازها هنگام مصرف دیپ تنها عاملی است که باعث می‌شود افراد بتوانند به‌راحتی کالری بیشتری مصرف کنند.

این اولین باری بود که یک آزمایش اثر روان‌کننده بیرونی، مانند دیپ، را روی پردازش دهانی غذا بررسی می‌کرد.

با این که میان‌وعده‌ها یکی از بخش‌های اصلی رژیم غذایی روزانه هستند، فهم دانشمندان از آن بسیار پایین است. فهم رفتار افراد هنگام مصرف میان‌وعده‌ها برای مواجهه با مشکلاتی مانند پرخوری و چاقی حیاتی است.

پژوهشگران مطالعه اخیر می‌گویند که یافته‌هایشان راه را برای بررسی بیشتر اثر خصوصیات فیزیکی غذاها روی رفتار ما هنگام غذا خوردن و ورودی انرژی ما باز می‌کند. آن‌ها عقیده دارند که با کاهش نرخ مصرف غذا در هر وعده می‌توان ورودی کالری را کاهش داد، بدون آن که لذت غذا خوردن از بین برود.

برنامه‌نویس شماره یک
برنامه‌نویس شماره یک سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋