برنامه‌نویس شماره یک

برنامه‌نویس شماره یک

سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

واکسن ترکیبی آنفولانزا و کروناویروس مدرنا وارد فاز سه آزمایشی شد

واکسن ترکیبی آنفولانزا-کرونا شرکت مدرنا وارد فاز سه آزمایش می‌شود

واکسن ترکیبی-فصلی ویروس آنفولانزا-کرونا شرکت مدرنا پس از موفقیت در فاز آزمایشی ۱/۲، وارد فاز سوم آزمایش می‌شود.

«مدرنا» یکی از شرکت‌های دارویی شناخته شده در دنیا است که با عرضه واکسن کرونا در زمان همه‌گیری به اوج شهرت خود رسید. این شرکت حالا اعلام کرده است که پس از کسب نتایج درخشان در فاز ۱/۲ آزمایشی، واکسن ترکیبی جدید آنفولانزا و ویروس کرونا را وارد فاز سوم آزمایش می‌کند.

دانشمندان برای ساخت این واکسن ترکیبی که در برابر ویروس آنفولانزا و کرونا از بدن محافظت می‌کند، در ابتدا واکسن «mRNA-1083» را برای اطمینان از ایمنی زایی نسبی آن و عملکردی که در بدن دارد، مورد آزمایش قرار دادند. سپس این واکسن کرونا را با واکسن استاندارد آنفولانزای «فلواریکس» در بزرگسالان ۵۰ تا ۶۴ سال مورد مقایسه قرار گفت. دانشمندان برای حصول نتایج بهتر، این واکسن کرونا را همچنین با واکسن آنفولانزای «Fluzone HD» در بزرگسالان ۷۹-۶۵ سال قیاس کردند.

سپس در مرحله بعد، این واکسن کرونا با آخرین نسخه تقویت شده کرونا یعنی «Spikevax» مقایسه شد.

مدرنا در این آزمایشات ادعا کرده است که به آنتی‌بادی‌های مهارکننده «هماگلوتیناسیون» و همچنین آنتی‌بادی‌های خنثی کننده ویروس «SARS-CoV-2» در یک واکسن ترکیبی آنفولانزا-کرونا دست یافته است. آنتی‌بادی‌های مهارکننده‌ هماگلوتیناسیون آن دسته آنتی‌بادی‌هایی هستند که در اثر تزریق واکسن آنفولانزا در بدن تولید می‌شوند.

این شرکت همچنین واکسن ترکیبی خود را در فاز آزمایشی از نظر عوارض جدی در بدن نیز آزمایش کرد. دانشمندان دریافتند فقط کمتر از ۴ درصد عوارض جدی گزارش شده است.

مدرنا قصد دارد فاز سوم آزمایش این واکسن را تا پیش از پایان سال میلادی آغاز کند. آن‌ها همچنین قصد دارند تا در سال ۲۰۲۵ تایٔیدیه‌های لازم برای عرضه عمومی این واکسن را کسب کنند.

واکسن ترکیبی آنفولانزا-کرونا

«استفان بانسل» مدیر اجرایی شرکت مدرنا در این‌باره گفت: «با نتایج امیدوارکننده‌ای که در فاز ۱/۲ آزمایشی از واکسن ترکیبی آنفولانزا، کرونا دست یافتیم، حالا آماده هستیم تا این واکسن را در فاز بعدی یعنی فاز سوم مورد آزمایش قرار دهیم. این درحقیقت نوعی واکسن تنفسی جامع است که سبب انطباق سیستم ایمنی بدن افراد با توصیه‌های بهداشت عمومی می‌شود. ما بسیار هیجان‌زده هستیم تا فاز سوم را مورد آزمایش قرار دهیم و نتایج آن را بررسی کنیم.»

این سیاست کاری شرکت مدرنا تا حدودی برای کسب و کارهای شاخه بیوتکنولوژی که در آزمایش mRNA-1010 با شکست روبرو شده بودند، اندکی امیدوارکننده خواهد بود.

او در پایان گفت: «امیدواریم با کسب نتایج مثبت و شگفت‌انگیز بتوانیم مجوز عرضه عمومی را هرچه زودتر بدست آوریم.»

آمار مرتبط با کرونا در ایران را از اینجا بخوانید.

برنامه‌نویس شماره یک
برنامه‌نویس شماره یک سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋