sareh nabat

sareh nabat

توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

گوگل لنز چیست + چه کاربردی دارد؟

همه‌ی ما با شرکت گوگل و برنامه‌های محبوب آن نظیر Gmail، Youtube، Maps و … آشنا هستیم و در زندگی روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنیم. در این مطلب اما قصد داریم شما را با گوگل لنز آشنا کنیم، برنامه‌ای که خیلی از کاربران داخل کشور از وجود و کارایی آن بی‌ اطلاع هستند. گوگل لنز به اختصار یک اپلیکیشن قدرت گرفته از هوش مصنوعی است که با استفاده از دوربین تلفن هوشمند شما و تکنولوژی یادگیری ماشین، نه تنها قادر به تشخیص اشیا بوده بلکه، امکان تشخیص ماهیت شی را دارد. علاوه بر این، با توجه به شی مشاهده شده، اقداماتی را به شما پیشنهاد می‌دهد. در واقع تمام ماهیت و عملکرد گوگل لنز در این چند خط خلاصه شد، اما در ادامه متوجه خواهید شد، گوگل لنز چیست و چرا در زندگی شما تاثیر بسیاری خواهد گذاشت.

گوگل لنز چیست؟

برخی از کاربران اطلاعات چندانی از این تکنولوژی ندارد و احتمالاً این سؤال در ذهنشان شکل می‌گیرد که گوگل لنز چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که Google Lens درواقع اپلیکیشنی قدرتمند است که در ساخت آن از فناوری هوش مصنوعی استفاده شده است. ازاین‌رو می‌تواند از طریق دوربین گوشی‌های هوشمند و با تکیه ‌بر تکنولوژی یادگیری ماشین یا ماشین لرنینگ ماهیت اشیا را تشخیص دهد.

اپلیکیشن گوگل لنز شباهت بسیاری به بیکسبی ویژن سامسونگ دارد. با گوگل لنز شما می‌توانید دوربین گوشی خود را بر روی یک شی بگیرید و به‌راحتی اطلاعات مفیدی در موتور جستجوی گوگل در مورد آن به دست آورید. در واقع گوگل لنز باقدرت هوش مصنوعی که دارد و آنالیز تصویر دریافتی، تصاویر مشابه و اطلاعات آن‌ها را به شما می‌دهد. این قابلیت بسیار جذاب و کاربردی است.


مهم‌ترین امکانات و قابلیت‌های گوگل لنز

گوگل لنز دارای قابلیت‌ها و امکانات بی‌نظیری است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:


1. جمع‌آوری اطلاعات در مورد گونه‌های طبیعت

اگر می‌خواهید در مورد یک‌ گونه گیاهی که در خیابان دیده‌اید و یا سگ زیبایی که در پارک دیده‌اید اطلاعات بیشتری کسب کنید کافی است که دوربین گوشی خود را بر روی آن بگیرید تا گوگل لنز اطلاعات متنوع و کاملی را در مورد آن، در اختیار شما قرار دهد. شما حتی می‌توانید با استفاده از گوگل لنز آدرس نزدیک‌ترین فروشگاه ارائه‌دهنده آن گل را هم بیابید.

 

2. تکمیل نمودن دکوراسیون داخلی منزل

گاهی اوقات برای تکمیل دکوراسیون منزل خود به دنبال یک میز، مبل و یا یک وسیله تزئینی خاص هستید که نمی‌دانید در کدام فروشگاه می‌توانید آن را پیدا کنید. در چنین مواقعی می‌توانید با گوگل لنز تصویری از آن کالا بگیرید و با اطلاعاتی که   Google Lensدر مورد آن محصول در اختیارتان قرار می‌دهد، لیست فروشگاه‌هایی که کالا در آن‌ها موجود هست به همراه ویژگی‌های آن کالا را مشاهده کنید.


3. انتخاب بهترین غذای منو با گوگل لنز

قطعاً تا کنون برای شما هم پیش‌آمده است که هنگام مراجعه به یک رستوران جدید تصمیم‌گیری در انتخاب یک غذای مناسب از منوی رستوران سخت باشد و به دنبال خوشمزه‌ترین غذا باشید. برای این منظور کافی است که از گوگل لنز کمک بگیرید و منو را در مقابل دوربین گوشی خود قرار دهید تا گوگل لنز با توجه ‌به نقد و بررسی کاربران و امتیازاتی که غذاهای رستوران داده‌اند بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهد.


4. کسب اطلاعات در مورد رویدادها

گاهی اوقات بیلبوردهای تبلیغاتی یک کنسرت یا همایش در سطح خیابان هنگام عبور با ماشین, نظر شما را جلب می‌کند و می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد شرایط و زمان برگزاری آن به دست آورید. با کمک گوگل لنز آنلاین می‌توانید تمامی اطلاعات آن رویداد، برنامه‌هایی که طی آن اجرا می‌شود و … را به دست آورید و به رزرو بلیط آن بپردازید.
5. تبدیل نمودن عکس متن دار به متن

5. تبدیل عکس متن‌دار به متن

از دیگر قابلیت‌های جذاب و کاربردی گوگل لنز, می‌توان به تبدیل عکس به متن اشاره نمود. برای این منظور کافی است که وارد گوگل لنز شوید و آن را بر روی عکس متن دار قرار دهید که به متن تبدیل شود، سپس متن را جهت ویرایش و استفاده ذخیره کنید.


چگونه از گوگل لنز استفاده کنیم؟

 

اکنون که با گوگل لنز آشنا شدید می‌توانیم به این سؤال پاسخ دهیم که چگونه گوگل لنز را فعال کنیم؟ کمپانی گوگل برای آنکه تمامی کاربران بتوانند از مزایای شگفت‌انگیز گوگل لنز بهره‌مند شوند این نرم‌افزار را به نحوی طراحی نموده است که تمامی کاربران گوشی‌های اندروید و ios بتوانند از آن استفاده نمایند. برای فعال‌سازی Google Lens کافی است که مراحل زیر را اجرا کنید.

 کدام دستگاه‌ها از گوگل لنز استفاده می‌کنند؟

از گوگل لنز در آی/او ۲۰۱۷ پرده برداری شد. در زمان ارائه، اپ گوگل لنز با دستیار گوگل و گوگل فتو در تلفن‌های هوشمند پیکسل ترکیب شده بود. سایر دستگاه‌های اندرویدی نیز همین مسیر را طی نمودند، بنابرین با داشتن گوگل فتو و دستیار گوگل احتمالا امکان استفاده از گوگل لنز را خواهید داشت. -برای استفاده از گوگل لنز، مجبور به استفاده از این اپلیکیشن‌ها بودید.-

در می ۲۰۱۸، گوگل اعلام کرد به زودی گوگل لنز به صورت مستقیم در دوربین دستگاه‌هایی که از این ویژگی پشتبیانی می‌کنند، افزوده خواهد شد. این دستگاه‌ها، از کمپانی‌های تولید کننده متنوعی نظیر، ال جی، موتورولا، شیائومی، سونی، اچ ام دی/ نوکیا، ترانزیشن، تی سی ال، وان پلاس، بی کیو و ایسوس خواهند بود. گوگل لنز در هفته‌های آتی، بسته به زمان آپدیت نرم افزاری این کمپانی‌ها به طور مستقیم در دسترس خواهد بود.

افزون بر این، اپلیکیشن مستقل گوگل لنز را می‌توانید از گوگل پلی دانلود و استفاده کنید. به این صورت، دستگاه‌های بسیار زیادی از این امکان بهره‌مند خواهند شد. بنابرین بهتر است، این ویژگی را در صورت سازگار بودن با تلفن هوشمند مورد استفاده‌تان مورد آزمون قرار دهید.

آینده گوگل لنز چیست؟

مهندسان گوگل دست از ارتقای سرویس‌ها برنمی‌دارند. برای بروزرسانی گوگل لنز هم تا الان آپدیت‌های متنوعی ارائه شده و این روند ادامه دارد. اعلام شده که تیم فناوری گوگل در حال توسعه بخش جدید education هستند. این بخش آموزشی قرار است به کمک محصلان بیاید و در مسائل درسی راهگشا باشد. برای مثال کاربران با لنز گوگل می‌توانند مسائل ریاضی را حل کنند. فعلا باید منتظر باشیم تا ببینیم دستاوردهای جدید گوگل به کجا می‌رسد و اینبار چطور مردم دنیا را سورپرایز می‌کند.


نتیجه گیری

قابلیت‌های گوگل لنز توانست نظرتان را جلب کند؟ حالا وقتش رسیده با نصب این برنامه دنیا را به تسخیر خودتان دربیاورید! استفاده از Google Lens به عنوان یک تکنولوژی قدرتمند و جذاب، به شما در مدیریت زمان و درک بهتر محیط اطراف کمک می‌کند. فقط با یک گوشی هوشمند، همراه این سرویس گوگل شوید و دنیای شگفت‌انگیزش را تجربه کنید.

منبع: تکنوسان مگ

sareh nabat
sareh nabat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋