sareh nabat

sareh nabat

توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

معرفی بهترین کیبورد برای تایپیست ها در سال 2022

کیبورد ها انواع مختلفی دارند و بسته به استفاده ای که می خواهید از کیبورد خود داشته باشید باید آن را انتخاب کنید. اگر به طور مداوم از کیبورد خود استفاده نمی کنید می توانید از یک کیبورد معمولی هم استفاده کنید، اما اگر برا ی تایپ نیاز به کیبورد دارید دیگر یک کیبورد معمولی جواب نمی دهد. کیبورد های مخصوص تایپ باید ویژگی هایی داشته باشند که برای استفاده مداوم مناسب باشند و باعث افزایش سرعت تایپ شما شوند.

ویژگی‌های کیبورد مکانیکی تایپ و برنامه نویسی

کیبوردهای مکانیکی به واسطه ساختار خاص و طراحی منحصر به فرد کلیدها از حساسیت بالاتری برخوردارند و قابلیت تشخیص دقیق فشار ناچیز وارده بر هر کلید و اعمال آن را دارند. این موضوع برای کسانی به طور مرتب در حال تایپ هستند مزیت بزرگی محسوب شده و سرعت کار را در مقایسه با کیبوردهای غشایی معمول به شکل چشم گیری افزایش می‌دهد.

همچنین برخلاف کیبوردهای غشایی که تمامی دکمه‌ها از قرارگیری یک لایه پلاستیکی و یکپارچه تحت عنوان غشا روی برد چاپی تشکیل شده، کیبوردهای مکانیکی هر یک به صورت مستقل به بورد متصل شده‌اند. در نتیجه در تشخیص فرامین و اعمال چندگانه دکمه‌ها به مراتب دقیق‌تر عمل می‌کنند. این امر، تعویض و تعمیر این دسته از کیبوردها را آسان می‌کند.

از طرفی عمر این سوییچ این کیبوردها نیز بسیار بالاست. یک کیبورد مکانیکی خوب می‌تواند تا سال‌ها با حداقل مشکل کار کند و در صورت خرابی بورد نیز سوییچ‌های آن قابلیت استفاده مجدد روی دیگر بوردها را خواهند داشت.

کیبورد مکانیکی تایپ و برنامه نویسی از ارتفاع کلید کمتری نسبت به نسخه‌های گیمینگ که پیش از این در مطلب بهترین کیبورد مکانیکی گیمینگ به آن پرداختیم، بهره می‌برد. از این رو تجربه تایپ با این کیبوردها سریع‌تر و همچنین خستگی دست کمتر خواهد بود.

کیبوردهای مکانیکی تایپ و برنامه نویسی معرفی شده در این مطلب از سوییچ‌های کم صداتری بهره می‌برند، که آنها را مناسب استفاده در محل کار و فضای عمومی می‌کند. این مدل‌ها کلیدهای قابل برنامه ریزی دارند اما عمدتا از نورپردازی RGB در آنها خبری نیست.

جنس بدنه این دسته از کیبوردها از آلیاژ آلومینیوم و  جنس کلیدها معمولا از پلاستیک‌ PBT است که عمر مفید آنها را به شکل ویژه‌ای افزایش می‌دهند.

بررسی و معرفی بهترین کیبوردهای مناسب تایپ برای تایپیست های حرفه ای

برای این که یک کیبورد برای تایپ یا برای برنامه نویسی مناسب باشد، باید ویژگی‌های خاصی را داشته باشد. این ویژگی‌ها برای تایپ و برنامه نویسی یکسان‌اند، اما به دلایل مختلفی برای هرکدام مناسب هستند. در ادامه شما را با بهترین کیبورد برای تایپیست ها آشنا می کنیم.

کیبورد Logitech G610 Orion

این کیبورد محصولی از کمپانی لاجیتک است و برای افرادی مناسب می باشد که نسبت به صدای کیبورد ها حساسیت دارند زیرا دارای صدای بسیار کمی هنگام تایپ است. این کیبورد برای گیمر ها نیز مناسب است زیرا دارای نور پس زمینه می باشد که قابلیت شخصی سازی دارد. این کیبورد برای تایپیست ها چندان مناسب نیست. از طرفی این کیبورد برای افرادی که به دنبال خرید کیبورد های نورانی می باشند چندان مناسب نیست زیرا فقط دارای نور پس زمینه سفید است. این کیبورد بی سر و صدا بوده و از طرفی می توان به این نکته هم اشاره کرد که این کیبورد دارای رابط صدا و USB نمی باشد.


کیبورد بی‌ سیم لاجیتک مدل K400 Plus
 

این مدل از کیبورد لاجیتک یک کیبورد منحصر به فرد با طراحی بسیار شیک و چشم‌گیر است که کیفیت بسیار بالایی دارد. کیبورد لاجیتک نسبت به دیگر کیبورد‌ها ابعاد کوچک‌تری دارد و وزن آن نیز بسیار سبک است. کلید‌های این کیبورد نیز بسیار حساس بوده و هنگام تایپ دست شما را خسته نخواهد کرد.


کیبورد Razer Pro Type

 

این کیبورد سفید رنگ با سوئیچ های لمسی نارنجی کم صدا، بک لایت گزینه مناسبی برای تاپیست ها می باشد. به علاوه این کیورد دارای اتصال بی سیم بلوتوث بوده که به راحتی می توان آن را همزمان به چند دستگاه متصل کرد. تنها نکته منفی در مورد این کیبورد عدم پشتیبانی از MACOS و نداشتن جایگاهی برای استراحت مچ دست ها می باشد.

کیبورد و ماوس جی پلاس مدل GKM-J70WT

ماوس و کیبورد جی پلاس مدل GKM-J70WT با طراحی ارگونومیک خود کار شما را برای تایپ کردن، کدنویسی و … راحت می‌کند. این محصول به صورت بی سیم است و انرژی خود را از طریق یک باتری نیم قلمی تامین می‌کند. این کیبورد دارای ۱۰۴ کلید بوده که حروف فارسی نیز روی آن حک شده است. کیبورد جی پلاس بدنه‌ای مقاوم در برابر گرد و غبار دارد و کار شما را برای تمیز کردن صفحه کلید راحت می‌کند.

کیبورد Ducky One 2 RGB TKL برای تایپ

 

یکی از بهترین کیبوردهای مخصوص تایپ متعلق به کمپانی Ducky است که فعالیت چشمگیری در تولید و طراحی لوازم جانبی کامپیوتر دارد و توانسته با ارائه کیبورد Ducky One 2 RGB TKL عملکرد فوق العاده ای داشته باشد. این کیبورد برای تایپ بسیار عالی است و طراحی آن به گونه ای است که حتی بدون داشتن استراحتگاه مچ، در استفاده طولانی مدت احساس خستگی نمی کنید. استفاده از سوییچ های قهوه ای در این کیبورد تاثیر زیادی در راحتی آن دارد. Cherry MX Brown از بهترین سوییچ های مکانیکی است که بی صدا بوده و با فشار خیلی کمی دستورات را انجام می دهد و سریع به جای خود برمی گردد.

کیبورد مکانیکی شیائومی مدل Yuemi MK02

 

این روزها برند چینی شیائومی (Xiaomi) تقریبا همه جور دیوایس مربوط به تکنولوژی را تولید می‌کند. کیبورد مکانیکی شیائومی مدل Yuemi MK02 در واقع محصول یکی از ساب برندهای تخصصی‌تر این کمپانی با نام یئومی (Yuemi) می‌باشد.

این کیبورد با ظاهر مینیمال و طراحی متفاوت کی‌کپس‌ها، یادآور کیبوردهای کلاسیک قدیمی است. دقت و سرعت پاسخگویی کلیدهای این کیبورد مکانیکی بسیار بالا بوده که آن را مناسب استفاده تایپیست‌ها و برنامه نویسان می‌کند. کیبورد مکانیکی شیائومی که در دو رنگ مشکی و سفید کلاسیک عرضه می‌شود و مجهز به نورپردازی سفید است که استفاده از آن را در تاریکی یا نور کم تسهیل می‌کند.

این کیبورد لینیر که کلیدهایی کوتاه‌تر از حد معمول دارد که دست را خسته نمی‌کند. همچنین این مدل با سوییچ‎‌های قرمز بسیار کم صدا عرضه شده که آن را مناسب استفاده‌ کاربران در فضاهای کار عمومی می‌کند. کیبورد وزن سنگین ۸۸۰ گرمی داشته و ۸۷ کلید را روی بدنه پلاستیکی خود میزبانی می‌کند. در مجموع کیبورد مکانیکی شیائومی مدل Yuemi MK02 رو می‌توان یک انتخاب میان رده و خوش قیمت برای همه کسانی دانست که در طول روز زیاد تایپ می‌کنند.

نتیجه گیری

بهترین کیبورد برای تایپیست ها دارای ویژگی هایی است که به آن اشاره کردیم و طراحی ارگونومیک یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که هنگام انتخاب کیبورد مناسب تایپ باید به آن توجه کنید،  زیرا شما ساعت ها درگیر کار کردن با کیبورد هستید و این وسیله باید به گونه ای طراحی شده باشد تا کمترین خستگی را در شما ایجاد کند. در این مقاله سعی کردیم شما را با ویژگی یک کیبورد خوب برای تایپ کردن آشنا کنیم تا بتوانید انتخاب متناسب و درستی در لیست معرفی بهترین کیبوردهای مخصوص تایپ داشته باشید.

منبع: تکنوسان مگ

sareh nabat
sareh nabat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋