sareh nabat

sareh nabat

توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

بهترین گوشی های ارزان‌ 5G موجود در بازار ایران

شبکه‌های 5G در حال توسعه و گسترش در کشور‌های مختلف دنیا از جمله ایران هستند. ازآنجا که داشتن سرعت بالای اتصال اینترنت برای مردم امر مهمی است، سرعت گسترش این نسل از اینترنتِ همراه نیز بسیار زیاد خواهد بود. اپراتورهای عرضه کننده اینترنت همراه در ایران نیز دست به کار شده و اولین سایت‌های 5G را در تهران و چند شهر دیگر راه‌اندازی کرده‌اند؛ پس احتمال می‌رود تا پایان سال بعد تعداد زیادی از کاربران به نسل پنجم اینترنت همراه دسترسی داشته باشند.

معرفی بهترین گوشی های ارزان 5G

از آنجایی که فناوری 5G یا اینترنت نسل پنجم یک فناوری تازه و نو به شمار می رود، طبیعی است که در چند سال اول ورود این فناوری به دنیای موبایل تعداد گوشی های با پشتیبانی از اینترنت فایو جی زیاد نباشند. با این وجود تعداد این گوشی ها به حدی رسیده است که تقریبا در هر رده قیمتی از تنوع خوبی برخوردار هستند. البته باید به این توجه شود که گوشی های تولید شده با فناوری 5G نسبت به گوشی های 4G قیمت گران تری دارند و برای داشتن یک گوشی ۵G باید هزینه بیشتری پرداخت کرد. در ادامه ما به معرفی 8 مدل از بهترین گوشی های ارزان 5G موجود در بازار می پردازیم.

پوکو ام 3 پرو فایوجی (Poco M3 Pro 5G)

پوکو ام 3 پرو یکی از جدیدترین محصولات برند پوکو و از محبوب ترین گوشی های این زیرمجموعه شیائومی است. پوکو در سالیان اخیر موفقیت های خیره کننده ای کسب کرده و امسال نیز از محصولات جذابی رونمایی کرده است. پوکو ام 3 پرو با پردازنده دیمنسیتی 700 قابلیت پشتیبانی از فایوجی را دارد.

 گوشی هوشمند سامسونگ Samsung A22 5G

ارزان ترین گوشی 5G در این لیست به گوشی هوشمند A22 5G شرکت سامسونگ تعلق دارد. سامسونگ A22 5G را در تاریخ 24 ژوئن به بازار عرضه کرد و با قیمت پایین خود قطعا یکی از انتخاب های کاربران خواهد بود. این گوشی ارزان 5G دارای یک صفحه نمایش 6.6 اینچی با بدنه ای سراسر پلاستیکی است و حدود 203 گرم وزن دارد. عجیب ترین مورد در رابطه با گوشی A22 نسخه 5G پنل صفحه نمایش آن است که از صفحه نمایش TFT استفاده شده است و انتظار داشتیم که در این گوشی حداقل شاهد صفحه نمایش LCD باشیم. اما خوشبختانه کیفیت صفحه نمایش فول اچ دی است و نرخ به روز رسانی صفحه 90 هرتزی قرار داده شده که می تواند تا حدی استفاده از نمایشگر TFT را جبران کند.

گوشی موبایل گلکسی A71

 

یکی از بهترین گوشی‌های 5G میان رده شرکت سامسونگ در بازار ایران را می‌توان مدل Galaxy A71 دانست. مخاطب هدف سامسونگ در این محصول، نوجوانان و جوانانی هستند که بخش اعظمی از زمان خود را در شبکه‌‌های اجتماعی و وب سایت‌های می‌گذرانند. همچنین برای اجرای بازی‌های آنلاین و تماشای ویدئو‌های آنلاین بسیار ایده آل است.

گوشی مقرون به صرفه ریلمی Realme 7 5G

 

کمپانی چینی ریلمی مانند شیائومی گوشی های باکیفیت بالا و قیمت پایین تولید می کند و در گوشی های خود از جدیدترین امکانات موجود استفاده می نماید. این موضوع در مورد مدل 7 نسخه فایوجی نیز وجود دارد و می توان با قیمتی معقولانه یک گوشی 5G ارزان تهیه کرد. گوشی Realme 7 5G جزو گوشی های ارزان 5G محسوب می شود که با توجه به مجهز بودن به فناوری نسل پنجم اینترنت از امکانات خوبی نیز برخوردار است. ریلمی 7 نسخه 5G دارای صفحه نمایشی 6.5 اینچی با پنل IPS LCD است و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی دارد که فقط در گوشی های میان رده و گران قیمت شاهد آن هستیم.

Xiaomi Redmi K30

 

ردمی کی 30 یکی از گوشی‌های هوشمند شیائومی است که در دو نسخه 4G و 5G به بازار ارائه گردید و با توجه به قابلیت و امکانات خود به عنوان ارزان‌ترین گوشی 5G شیائومی شناخته شده است. نرم افزار این گوشی را سیستم عامل اندروید 10 برعهده دارد که بر پایه رابط کاربری MIUI 10 طراحی شده است، همچنین سخت افزار این گوشی با تجهیز به تراشه اسنپدراگون، موجب شده به راحتی از شبکه 5G بهره مند شود.

گوگل پیکسل فور ای (Google Pixel 4a 5G)
 

 

در حوزه بهترین گوشی های میان رده 2021 گوگل با دو گوشی جدید وارد صحنه 5G شد و Pixel 4a 5G ارزان قیمت یک پیشنهاد عالی است. این گوشی که از ارزان ترین گوشی های 5G دنیا است، با تراشه کوالکام اسنپدراگون 765 جی و  گیگابایت رم به همراه حافظه داخلی 128 گیگابایت عرضه شده‌ است.

درست است که مشخصات صفحه‌ی آن چندان تعریفی ندارد ولی به عنوان یکی از بهترین گوشی های 5G ارزان قیمت از نظر دوربین و ویژگی‌های نرم‌افزاری شما را نا امید نخواهد کرد. از آنجا که سخت افزار آن بسیار شبیه به پرچمدار Pixel 5 است، از جمله دوربین فوق العاده زاویه دید، هرچه گوگل به عنوان بروزرسانی نرم افزار در آینده ارائه دهد، دستگاه مقرون به صرفه شما را نیز تضمین می‌کند.

 

نتیجه نهایی

گوشی های با فناوری 5G به تازگی وارد بازار شده اند و درصد کمی از سهم بازار را در اختیار دارند. همچنین این گوشی ها به دلیل قیمت بالایی که استفاده از فناوری 5G در یک گوشی دارد نسبت به نسخه های 4G و یا گوشی های هم قیمت بدون این فناوری امکانات کمتری دارند. البته این هزینه ای است که در قبال دسترسی به یک فناوری نوین می پردازید و قطعا استفاده از اینترنت 5G به حدی جذاب و هیجان انگیز است که شاید برای برخی ارزشش را داشته باشد که یک گوشی با امکانات کمتری بخرند که از 5G پشتیبانی کند.

منبع: تکنوسان مگ

sareh nabat
sareh nabat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋