هر چرخدنده نشاندهنده یک چرخدنده (سرعت دنده) روی اهرم تعویض دنده در خودرو است.این چرخدندهها در انواع گیربکسها یافت میشوند، اما نوع و تعداد آنها میتواند متفاوت باشد. اگربهترین تعمیر گیربکس در اصفهان میخواهید چرخدندههای داخل گیربکس را درک کنید، به چرخدندههای مختلفی که ممکن است در یک دوچرخه دندهدار ببینید فکر کنید. سایر قطعات کماهمیتتر سیستم انتقال قدرت خودرو عبارتند از:محفظه گیربکساین قطعه از چدن ساخته شده و برای قرار دادن چرخدندهها، یاتاقانهای گیربکس و محورها استفاده میشود. شفت ورودی یا شفت کلاچاین شفت که شفت کلاچ نیز نامیده میشود، شفت محرک گیربکس است. این شفت به طور یکپارچه به چرخدندههای قسمت ورودی محفظه گیربکس متصل است و از طریق یک کلاچ به موتور خودرو متصل میشود.شفت میانی یا شفت رابطاین شفت بهترین تعمیر گیربکس در اصفهان وظیفه انتقال گشتاور از شفت محرک به شفت محرک را بر عهده دارد. این شفت دارای چندین چرخدنده است که به شفت متصل هستند. چرخدنده اصلی روی این شفت با چرخدندههای شفت محرک درگیر میشود و سرعت ورودی را از موتور به شفت خروجی به همان روش (بدون تغییر سرعت آن) منتقل میکند. چرخدندههای روی این شفت اندازههای مختلفی دارند. شفت خروجی یا شفت اصلیاین شفت از طریق چرخدندهها و یاتاقانها به شفت میانی متصل شده و نیروی تبدیلشده در گیربکس را به شفت کاردان یا دیفرانسیل منتقل میکند. چرخدندههای مختلفی نیز روی این شفت نصب شدهاند، اما یکپارچه نیستند. بهترین تعمیر گیربکس در اصفهان در واقع، چرخدندههای روی این شفت قطرهای مختلفی دارند و روی یاتاقانها میچرخند. حرکت این چرخدندهها با درگیر شدن با چرخدندههای شفت میانی حاصل میشود.بلبرینگ گیربکساین قطعه که به عنوان چرخدنده هماهنگکننده نیز شناخته میشود، در داخل چرخدندهها قرار دارد و با آنها قفل میشود و با لغزش به سمت چرخدنده مورد نظر، آنها را به کار میاندازد.شیفتگیراین قطعه، بیرونیترین قطعه سیستم گیربکس است. شیفتگیر در برخی از مدلهای گیربکس اتوماتیک کاملاً حذف شده است و معمولاً در امتداد یک مسیر H شکل حرکت میکند تا دندههای مختلف در گیربکس را تغییر دهد.
پاسخ ها