نی نی های بامزه

نی نی های بامزه

برای نی نی ها، خانواده، زنان، مادران
توسط ۱ نفر دنبال می شود

شخصی سازی رژیم غذایی با ژنتیک

شخصی سازی رژیم غذایی با ژنتیک

ارتباط تناسب اندام با ژنتیک

همه چیز از شخصیت گرفته تا استعدادهای ورزشی و رژیم غذایی مناسب بدن ما تا حد زیادی به ژنتیک  برمی‌گردد. البته که عوامل زیادی بر آنچه می‌خوریم تأثیرگزار است، اما مطالعات اخیر نشان داده‌اند که DNA ما ممکن است حتی نقش مهم‌تری در تمایلات غذایی و استعداد ورزشی‌مان داشته باشد.
ابتدا این امر را به خاطر داشته باشید که بدن شما به دلیل وجود DNA اختصاصی کاملا منحصر به فرد است. پس در واقع ژن‌های شما همه چیز را در مورد بدنتان تعیین می‌کند. ژنتیک هر فرد میزان متابولیک، استقامت و سرعت بهبودی بدن پس از انجام تمرینات ورزشی را تعیین می‌کند. حتی می‌توان گفت شما بدون دانستن نقطه مناسب شروع و شناخت کامل مسیری که برای رسیدن به اهداف خود باید طی کنید، نمی‌توانید به طور %100 سلامت بدن خود را رقم بزنید. درک ژنتیک هر فرد بهترین راه برای کشف مسیر درست رسیدن به اهدافی چون تغذیه مناسب و تناسب اندام برای آن شخص است , و در انجام تست تناسب اندام و تغذیه ژنتیکی اولین قدمی است که می‌توان برای رسیدن به هدف خود برداشت.

آزمایش DNA برای سلامتی به شما این امکان را می دهد که روال تناسب اندام خود را با ژن های خود تنظیم کنید تا بیشترین تأثیر را داشته باشید.

تناسب اندام

تحقیقات علمی

ترکیب ژنتیکی ما همان چیزی است که ما را متفاوت می کند. بنابراین ژن ها به شما نشان می دهند که چرا دو نفر می توانند غذاهای یکسانی بخورند و وزن و اثرات مختلفی را تجربه کنند. مطالعات علمی نشان داده است كه عمل به رژیم غذایی مبتنی بر ژنتیک می تواند مؤثرتر از سایر رژیمهای غذایی استاندارد باشد (1،2). یک مطالعه خاص ، قدرت رژیمهای غذایی متناسب با کاهش وزن را آزمایش کرد. این مطالعه به بیمارانی که سابقه عدم موفقیت در کاهش وزن داشتند، یک آزمایش ژنتیک تغذیه که 24 جهش در 19 ژن درگیر سوخت و ساز را بررسی می کرد را ارائه کرد.

نتایج تحقیقات

150 بیمار در گروه تست ژنتیک تغذیه بودند و 43 بیمار در همان کلینیک با الگوریتم های سن ، جنس ، تعداد دفعات مراجعه به کلینیک و BMI رژیم به آن ها داده شد و آزمایش ژنتیک تغذیه دریافت نکردند. بعد از 300 روز پیگیری افراد در گروه مواد مغذی 70 درصد بیشتر از گروه دیگر کاهش وزن را تجربه کرده بودند. در نتیجه این آزمایش ، انجام رژیم های غذایی متناسب با ژنتیک منجر به رعایت بهتر ، کاهش BMI طولانی مدت و بهبود سطح قند خون می شود. در یک مطالعه دیگر 500 فرد در رژیم غذایی اختصاصی شده با ژنتیک ، به طور متوسط بیش از 2.5 برابر وزن بیشتری نسبت به افرادی که رژیم های غذایی آنها با ژنتیک آنها مطابقت ندارد ، از دست دادند.

چه مواردی در تست ژنتیکی تناسب اندام fitness بررسی می‌شود؟

ابتدا باید اشاره کرد که ژنتیک تأثیر بسیار زیادی بر عوامل مؤثر در تناسب اندام دارد. برای مثال، ژن‌های شما می‌توانند بیانگر اطلاعاتی همچون توانایی بدن برای سوزاندن چربی، کاهش وزن یا انجام ورزش‌های استقامتی، قدرت عضلانی، توده عضلانی و بسیاری موارد دیگرکه در ادامه به آن خواهیم پرداخت باشد.

به طور کلی، نتایج اصلی شما از نتایج تست ژنتیکی تناسب اندام شامل اطلاعاتی در مورد موارد زیر است:

  • میزان مهارت فرد در انجام تمرینات هوازی

  • میزان مهارت فرد در انجام حرکات تعادلی

  • سنجش قدرت حرکتی مفاصل

  • پتانسیل عضله‌سازی بدن

  • متابولیسم بدن

  • پاسخ بدن به فعالیت فیزیکی

ویژگی‌های شخصیتی شما

یکی از مواردی که در سلامت روان و حتی سلامت جسم شما نقش مهمی دارد، شناخت کامل از نوع شخصیتتان است. در این بخش از تست تناسب اندام شما با برخی از ویژگی‌های شخصیتی خود آشنا می‌شوید که ژن‌های شما موجب بروز آن‌ها شده‌است.

ژنتیک

به عنوان مثال وقتی فردی خوش‌بین باشد، نسبت به آینده احساس مثبت و امیدواری می‌کند. افراد با خوش‌بینی بالا در زمان‌های چالش برانگیز اغلب مکانیسم‌های مقابله‌ای مثبتی دارند. خوش‌بینی یک شاخص قوی از سلامت روان فرد است که بر سلامت جسمانی نیز تأثیر مثبت می‌گذارد. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که سطوح خوش‌بینی می‌تواند ارثی باشد و تنوع ژنتیکی در یکی از ژن‌های شما (LINC01470) عامل آن باشد.

به نظر می رسد ژن OXTR که با تولید اکسی توسین مرتبط است به طور غیرمستقیم بر خوش‌بینی و افسردگی تأثیر می‌گذارد. مثال دیگری در این رابطه توانایی رهبری است. رهبری یک مسئولیت است که مستلزم مهارت، ثبات و رفتارها و نگرش‌های خاص است. در ورزش های تیمی و کار رهبری مهارتی ارزشمند است. بررسی‌ها نشان داده‌است که این ویژگی توسط اجزای ژنتیکی دخیل در انتقال سیگنال‌های عصبی تعیین ‌می‌شود.

علاوه بر موارد بالا ۶ ویژگی دیگر نیز در تست ژنتیک تناسب اندام بررسی می‌شود که عبارتند از: برونگرایی، ضعف در یادگیری، تنشی بودن، پاسخ به خشم و شخصیت جنگنده.

در آخر

رژیم غذایی DNA یک رویکرد نوآورانه است که با توجه به تحلیل ژنتیک هر فرد، برنامه‌های شخصی‌سازی شده در زمینه تغذیه و ورزش ارائه می‌دهد. این روش مزایای بسیاری دارد از جمله شخصی‌سازی برنامه‌های تغذیه و ورزشی، بهبود سلامتی و عملکرد بدنی، پیشگیری از بیماری‌های مزمن، افزایش انگیزه و بهره‌وری بیشتر. با این حال، برای استفاده از این رویکرد، هزینه‌هایی را نیز باید در نظر گرفت. این هزینه‌ها می‌توانند متغیر باشند و شامل هزینه رژیم DNA، مشاوره تغذیه و ورزشی و هزینه‌های مربوط به دنبال کردن رژیم غذایی و برنامه‌های ورزشی خاص باشند. در مقاله این سوال که رژیم DNA چیست را پاسخ دادیم و گفتیم، مزایای بسیاری از جمله شخصی‌سازی، بهبود عملکرد بدنی، پیشگیری از بیماری‌های مزمن و افزایش انگیزه را داراست. با این حال، معایبی نیز وجود دارد از جمله پیچیدگی و سربار تحلیل ژنتیکی، هزینه‌ی بالا و تأثیرات ناشناخته ممکن بر فرد.

نی نی های بامزه
نی نی های بامزه برای نی نی ها، خانواده، زنان، مادران

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋