نی نی های بامزه

نی نی های بامزه

برای نی نی ها، خانواده، زنان، مادران
توسط ۱ نفر دنبال می شود

آموزش انواع مدیریت مالی برای کودکان

آموزش انواع مدیریت مالی کودکان

اهمیت پول در زندگی امروزی با در نظر گرفتن حساب دخل و خرج

این یه واقعیته که زندگی امروزی ما درگیر پول و مسائل اقتصادیه. به همین جهت بهتره که در هر سن و سالی که هستیم؛ آموزش‌های لازم رو در زمینه انواع مدیریت مالی، یاد بگیریم. بدین ترتیب می‌تونیم حساب دخل و خرج خود رو به گونه‌ای مدیریت کنیم که در پایان هر ماه، متضرر نشیم. این مسئله رو شاید خیلی از ما بفهمیم و توی زندگی خودمون رعایتش کنیم؛ اما برای جا انداختن اون برای کودکان خیلی سخته. به همین جهت هر یک از والدین بهتره که حتما یک سری نکات رو در این زمینه مدنظر داشته باشن و به بچه‌های خود آموزش بدن تا با مشکلی مواجه نشن. چون زندگی‌های امروزی تحت شعاع پول قرار گرفته و اگه مدیریت خوبی نداشته باشیم؛ آخر هر ماه کم می‌آریم. پس بهتره با انواع مدیریت مالی آشنا باشیم و اون‌ها رو به کودکان خود هم بیاموزیم. با توجه به این مسئله که دوران کودکی، بهترین دوره برای رشد و یادگیریه؛ بهتره در همون ابتدا بچه‌ها رو آموزش بدیم.

انواع مدیریت مالی

کودکان آینه شما هستن

این نکته رو در زمینه انواع مدیریت مالی کودکان باید در نظر گرفت که کودکان آینه والدین خود هستن. به این معنا که هر کاری شما کنین؛ فرزندان شما نیز همون کار‌ها رو می‌کنن. پس بهتره در برابر چشم کودکان خود، بهترین روش و نوع مدیریت مالی رو در نظر داشته باشین تا فرزند دلبند شما نیز همین روش رو در پیش بگیره. این باعث می‌شه خیال والدین از نحوه مدیریت فرزندشان راحت و آسوده‌خاطر بشه. البته پدر و مادر‌ها نباید تنها همین مسئله رو ملاک عمل خود قرار بدن؛ چرا که در کنار این عامل، می‌بایست انواع روش‌های آموزش مدیریت پول به کودک رو هم در نظر بگیریم. با در نظر گرفتن هر یک از این عوامل در نهایت می‌توان فرزندانی رو به جامعه تحویل داد که حساب دخل و خرج رو می‌دونن و زندگی خوبی رو تجربه می‌کنن. اگه حتی گاهی اوقات نسبت به تعهدات مالی خود پای‌بند نیستین؛ نباید آرامش خود را به هم بریزین تا فرزندتان هم از شما درس بگیره.

رعایت برخی نکات حائز اهمیت در زمینه انواع مدیریت مالی

در زمینه انواع مدیریت مالی مربوط به حوزه خانواده رعایت برخی نکات، لازم و ضروریه که بهتره والدین محترم نسبت به اون‌ها اهتمام داشته باشن. از جمله مهمترین این نکات مدیریتی می‌تونیم به این موارد بسنده کنیم:

  • تشویق کودکان به پس‌انداز با خرید یک قلک یا حساب بانکی به نام وی از همان دوران کودکی
  • مشارکت دادن فرزندان خود در بحث پیرامون امور مالی خانواده
  • فهماندن این مسئله به کودک که ارزش هر ورق اسکناسی با سایر ورق‌های اسکناس متفاوته و اون‌ها صرفا یک ورق بدون در نظر گرفتن معیار ارزش‌گذاری نیستن.
  • سپردن برخی مسئولیت‌های خرید به کودکان برای بیشتر شدن تجربه فیزیکی خرید کردن با در نظر گرفتن مدیریت پولی که در اختیار داره.
  • افزایش سواد مالی کودک در سنین پایین با آموزش
  • اولویت قرار دادن نیاز‌ها و خواسته‌های ضروری و حذف برخی هوس‌ها یا خواسته‌های غیر ضروری
  • تعیین یک مبلغ مشخص ماهانه برای پول تو جیبی کودک تا بتونه در یک ماه پول خود را برای خرید اقلام مورد نیاز خود مدیریت کنه.
  • به همراه بردن فرزند خود برای خرید به منظور مشاهده حضوری نحوه خرید کردن و مدیریت پول
  • مدیریت خرج کردن یا درست خرج کردن یک هنره که بهتره اون رو به کودکان خود بیاموزین.
  • و...

بنابراین انواع مدیریت مالی و آموزش اون‌ها به کودکان از اهمیت بسزایی برخورداره. شما می‌تونین در این زمینه با یه مشاور خوب هم در ارتباط باشین تا بتونه شما رو کمک کنه.

لذت حساب و کتاب کردن کودکان

باور‌های غلط در مورد انواع مدیریت مالی

متاسفانه والدین در مورد انواع مدیریت مالی کودکان خود باور‌های غلطی دارن. همین مسئله سبب شده به خوبی نتونن فرزندان خود رو راهنمایی کنن. این باور‌های غلط که باید از اون‌ها دوری کرد؛ عبارتند از:

  • کودکان نیازی ندارن تا حتما مسئولیت مربوط به دخل و خرج زندگی رو بدونن و نباید اون‌ها رو داخل این مسائل کرد.
  • کودکان توانایی لازم رو برای یادگیری در زمینه آموزش انواع مدیریت مالی ندارن.
  • آموزش به کودکان در این زمینه، سخت و طاقت‌فرسا و خسته‌کننده است.
  • این تنها بزرگسالان هستن که می‌تونن در زمینه مدیریت مالی موفق باشن و کودکان نمی‌تونن حتی کسب و کاری رو داشته باشن و اون رو مدیریت کنن.
  • نباید به کودکان، نحوه خرید و فروش رو یاد داد؛ چون اون‌ها حساب ما رو خالی می‌کنن.
  • و...

در صورتی که می‌توان با آموزش انواع مدیریت مالی و حساب دخل و خرج به کودک، خیلی زود اون‌ها رو با شرایط پیش رو در آینده آشنا کرد. بدین ترتیب دیگه فرزند شما هنگام بزرگ شدن، مشکلی در زمینه پس‌انداز یا انضباط مالی نخواهین داشت.

نی نی های بامزه
نی نی های بامزه برای نی نی ها، خانواده، زنان، مادران

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋