نی نی های بامزه

نی نی های بامزه

برای نی نی ها، خانواده، زنان، مادران
توسط ۱ نفر دنبال می شود

آشنایی با لیزر موهای زائد بعد از زایمان

آشنایی با لیزر موهای زائد بعد از زایمان

لیزر موهای زائد بعد از زایمان

دوران بارداری، دورانیه که معضل رشد موهای زائد، به اوج خودش می‌رسه. طوری که اکثر خانوم‌ها، تصمیم می‌گیرن به محض اینکه زایمان انجام دادن، با انجام لیزردرمانی، خودشون رو از شر این موها خلاص کنن. معمولا بارداری و زایمان، بخاطر تغییرات و به هم ریختن هورمون‌ها، رشد موی زائد رو در اکثر خانم‌ها بیشتر می‌کنه!

اگر شما هم بارداری و زایمان رو تجربه کرده باشید، ممکنه با این مشکل دست و پنجه نرم کرده باشید. ضخیم‌تر شدن تار موها، بیشتر شدن موها در نواحی خاص مثل دور نوک سینه و... مشکلات رایجی هستند که توی بارداری و بعد از اون برای خانم‌ها پیش می‌آد. به همین خاطر لیزر موهای زائد بعد از زایمان، به عنوان  بهترین و قطعی‌ترین راه‌حل برای این مشکل در نظر گرفته می‌شه.

با توجه به اهمیت لیزردرمانی برای خلاصی از شر موی زائد، سوالات و شبهات مهمی ذهن خانم‌ها رو در این باره درگیر می‌کنه. اینکه آیا لیزر موهای زائد بعد از زایمان می‌تونه به نوزاد آسیب بزنه؟ چه موقع مادر مجاز به این کار هست؟ آیا لیزر موهای زائد بعد از زایمان مشکل ایجاد می‌کنه و... در این مقاله قصد داریم به تمام سوالاتون جواب بدیم. پس با ما همراه باشید.

آیا لیزردرمانی می‌تونه راه‌حل قطعی برای ریشه‌کن کردن موهای زائد باشه؟

قبل از اینکه به پاسخ شبهات بپردازیم، نیازه که درمورد تاثیر لیزر توضیحاتی رو بدیم. اکثر افراد درمورد قدرت لیزردرمانی برای از بین بردن موهای زائد مردد هستن. خیلی‌ها می‌پرسن که آیا لیزردرمانی واقعا راه‌حل قطعیه؟ در جواب این سوال باید بگیم، از اونجایی که در لیزردرمانی، فولیکول‌های موی زائد مستقیما تحت تاثیر حرارت قرار می‌گیره و تبخیر می‌شه، ریشه‌های مو ضعیف می‌شن.‌ در نتیجه معمولا رشد اونها در بافت پوست متوقف می‌شه و موها رشد نمی‌کنن. به همین خاطر درحال حاضر این روش، یکی از نتیجه‌بخش‌ترین درمان‌هاست!

آیا لیزر موهای زائد بعد از زایمان ضرر داره؟

یکی از پر تکرارترین سوالات، مربوط به لیزر موهای زائد بعد از زایمان هست. اکثر مادرها می‌خوان بدونن، آیا لیزردرمانی در این دوران برای بدن بده؟

لیزر موهای زائد بعد از زایمان

 درمورد این سوال تحقیقات زیادی تا حالا انجام شده. با این حال، هنوز نتیجه‌ی قطعی و صددرصدی بدست نیومده. به همین خاطر متخصصان فعلا، رعایت احتیاط رو توصیه می‌کنن. اونها معتقدن، چون بعد از زایمان، بدن مادر هنوز ضعیفه، تابش اشعه دستگاه، برای بدن ضرر داره. به علاوه، چون معمولا در این زمان، هورمون‌های مادر به هم ریخته هست، لیزردرمانی شاید نتیجه‌ی مطلوبی نداشته باشه.

لیزر در دوران شیردهی

از سوالات مهم دیگه‌ای که در این باره مطرح می‌شه، مسئله لیزر موهای زائد بعد از زایمان و توی زمان شیردهیه. اکثر مادرها می‌پرسن، حالا که مدتی از زایمان گذشته و بچه مشغول شیر خوردن شده، می‌تونیم لیزر کنیم؟ جواب این سوال باز هم منفیه. متخصصان معتقدن که لیزردرمانی توی دوران شیردهی، ممکنه روی غدد شیری اثر بذاره. در نتیجه ترشح و تحریک غدد شیری رو دستخوش تغییراتی کنه.

یکی از مشکلات مهم دیگه‌ای که با لیزر موهای زائد بعد از زایمان به وجود می‌آد، استفاده از مواد بی‌حسی قبل از لیزره. این مواد بی‌حسی زمانی که وارد بدن مادر می‌شه، ممکنه که از طریق جریان خون و شیردهی به نوزاد منتقل بشه. از اونجایی که بدن نوزاد سیستم دفاعی ضعیفی داره، این مواد خارجی و سنگین، ممکنه آسیب جبران‌ناپذیری رو به بدن او بزنه!

آیا لیزر موهای زائد بعد از زایمان موثره؟

در جواب به این سوال باید بگیم، رشد فولیکول‌های مو، تا حد خیلی زیادی به هورمون‌ها بستگی داره. از اونجایی که توی دوران بارداری و بعد از زایمان، هورمون‌ها هرلحظه در حال تغییر و تحول هستن، لیزر ممکنه به اندازه‌ی دلخواه جوابگو نباشه. پس بخاطر نوسانی بودن رشد موهای زائد، لیزردرمانی در این دوران توصیه نمی‌شه!

لیزر موهای زائد بعد از زایمان، توصیه نمی‌شود!

هایپرپیگمانتاسیون، عوارض خطرناک لیزردرمانی در دوران بارداری و شیردهی!

لیزر موهای زائد بعد از زایمان و توی دوران شیردهی، همیشه با عوارض جانبی جزئی تمام نمی‌شه. گاهی اوقات، انجام این کار توی این دوران، مادر رو دچار عوارض خطرناکی می‌کنه. بیماری هایپرپیگمانتاسیون یک بیماری خطرناکه که می‌تونه، دامن مادران باردار و شیردهی که لیزر موهای زائد انجام دادن رو بگیره!

این بیماری که در اثر لیزر در بارداری و شیردهی رخ می‌ده، با افتادن انواع لکه‌ها روی پوست مادر شروع می‌شه. لکه‌ها معمولا روی یک سطح پوست ظاهر می‌شن اما به مرور زمان، ناحیه‌ی گسترده‌تری رو درگیر می‌کنن! در واقع استفاده از لیزر، باعث تغییر در رنگدانه‌های پوست، تجمع اونها در یک ناحیه خاص و ظهور این لکه‌ها می‌شه.

پیشنهاد مناسب برای لیزر موهای زائد

اگر مادری هستید که زایمان کردید ولی خودتون به نوزادتون شیر نمی‌دید، لیزر موهای زائد برای شما مشکلی نداره. فقط باید چند ماهی بعد از زایمان صبر کنید تا بدن شما به تعادل هورمونی برسه، اما اگه درگیر پروسه‌ی شیردهی هستید، قضیه فرق می‌کنه.

به عنوان یک مادر، باید صبر کنید تا کاملا فرآیند شیردهی کودک به پایان برسه. سپس برای لیزر موهای زائد اقدام کنید.

نی نی های بامزه
نی نی های بامزه برای نی نی ها، خانواده، زنان، مادران

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋