نی نی های بامزه

نی نی های بامزه

برای نی نی ها، خانواده، زنان، مادران
توسط ۱ نفر دنبال می شود

جدیدترین مدل های کابینت لوکس انزو

جدیدترین مدل‌های کابینت لاکچری انزو

انواع کابینت نئوکلاسیک انزو با نور زیرکابینتی و یا درب‌های شیشه‌ای، برخی از جدیدترین مدل‌های کابینت لاکچری انزو در سال ۱۴۰۳ هستند. همچنین در دسته بندی دیگری، جدیدترین مدل‌های کابینت انزو با روکش‌های رنگ یا PVC طراحی می‌شوند. جالب است بدانید طراحی کابینت‌های انزو در ایران، برگرفته از برندی ایتالیایی است که با ظاهر خاص و لاکچری خود، محبوبیتی گسترده در میان ایرانیان پیدا کرده است. در ادامه با ما همراه شوید تا اطلاعات بیشتری درباره مدل‌های مختلف کابینت انزو برحسب جنس روکش، سبک طراحی و شکل ظاهری را در اختیار شما قرار دهیم.

منظور از کابینت انزو چیست؟

کابینت انزو به دسته‌ای از کابینت‌های آشپزخانه بر پایه ام‌دی‌اف گفته می‌شود که به دلیل وجود تراشکاری‌های ظریف و جزئیات خیره‌کننده، از ظاهری لوکس و زیبا برخوردارند. علت شناخته شدن این کابینت‌ها به نام «انزو»، وجه تشابه این کابینت‌ها به محصولات یک شرکت طراحی دکوراسیون داخلی ایتالیایی به نام «Zentique» است. محصولات این شرکت با تراشکاری‌هایCNC ماهرانه در چهار طرف درب‌‌های کابینت، شناخته شده هستند. به همین واسطه، امروزه به کابینت‌هایی که در طراحی درب آن‌ها از سبک طراحی این شرکت ایتالیایی الگو گرفته شده، کابینت‌های سبک انزو می‌گویند. شایان ذکر است تعریفی که از کابینت‌های انزو در ایران وجود دارد، تعریفی منحصربه‌فرد است که در بازارهای بین‌المللی شنیده نمی‌شود.

انواع مدل‌های کابینت انزو را می‌توان بر اساس سبک طراحی، نوع روکش و شکل ظاهری، در سه گروه مختلف تقسیم بندی کرد که در ادامه به معرفی هر کدام به طور جداگانه می‌پردازیم.

مدل‌های کابینت انزو بر اساس سبک طراحی چیست؟

به‌طور معمول، طراحی کابینت‌های انزو در دسته‌بندی سبکی نئوکلاسیک جای می‌گیرد؛ با این حال در سال‌های اخیر، طراحی این کابینت گاهی در سبک کلاسیک نیز صورت پذیرفته است. در ادامه هر دو سبک طراحی این کابینت را معرفی می‌کنیم.

کابینت انزو نئوکلاسیک

کابینت‌های انزو نئوکلاسیک، تلفیقی از طراحی مدرن و کلاسیک را دارند و ویژگی‌های هر دو را تداعی می‌کنند. در واقع در سبک نئوکلاسیک، خبری از پیچیدگی‌ها و تاج و ستون‌های منبت کاری شده سبک کلاسیک نیست و تنها منبت کاری این سبک کابینت، طراحی انزوی CNC شده روی درب‌ها و بدنه آن است.

کابینت انزو کلاسیک

اگرچه کابینت انزو را اغلب با سبک نئوکلاسیک آن می‌شناسند، اما علاقه‌مندان به سبک کابینت کلاسیک نیز می‌توانند صاحب این کابینت باشند. در واقع مجلل‌ترین نوع طراحی کابینت‌های انزو مربوط به سبک کلاسیک است. در کابینت کلاسیک انزو علاوه‌بر تراشکاری‌های مجلل و متداول، از المان‌های اضافه‌ای مثل تاج، ستون و یا سرستون‌های دارای منبت‌کاری‌های ظریف فراوان نیز استفاده می‌کنند. درضمن به‌واسطه پیچیدگی‌هایی که در طراحی این کابینت‌ها وجود دارد، قیمت آن‌ها نیز بالاتر خواهد بود.

جدیدترین مدل‌های کابینت لاکچری انزو

جدیدترین مدل‌های کابینت انزو بر اساس روکش

کابینت‌های انزو به‌طور معمول از ام‌دی اف ساخته می‌شوند؛ با این حال با روکشی از جنس ورق نازک PVC و یا رنگ، آن‌ها را پوشش می‌دهند. به همین واسطه می‌توان مدل‌های کابینت انزو را به دو دسته مجزا به‌لحاظ روکش تقسیم کرد.

۱. کابینت انزو با ورق نازک PVC

کابینت‌های انزو با روکش ورق نازک PVC، یادآور طرح‌های کابینت ممبران هستند؛ اما در کابینت‌های انزو به‌جای ورق پی‌وی‌سی با ضخامت ۱۶ میلی‌متر، از ورق‌هایی با ضخامت ۲۵ میلی‌متر برای پوشاندن ام دی اف کابینت استفاده می‌کنند. چراکه قرار است در کابینت‌های انزو، حاشیه‌ درب‌ها توسط ابزار سی‌ان‌سی برش بخورد. رنگ روکش پی وی سی در کابینت‌های انزو معمولا سفید در نظر گرفته می‌شود.

۲. کابینت‌های انزو با روکش رنگ

شما می‌توانید کابینت‌های انزو را با پوشش رنگ نیز تهیه کنید که از جمله آن می‌توان به روکش رنگ پولیشی، روکش رنگ پلی استر و روکش رنگ پلی اورتان اشاره کرد.

  • کابینت انزو با روکش رنگ پولیشی: رنگ پولیشی، نوعی رنگ خمیری‌شکل است که برای پوشش سطوح از آن استفاده می‌شود. کابینت‌های انزویی که با رنگ پولیشی روکش داده می‌شوند، بسیار براق و صیقلی هستند و در صورت ایجاد خراشیدگی، به‌راحتی با پولیش ترمیم می شوند. رنگ پولیشی بر استحکام کابینت‌های انزو می‌افزاید و آن ها را در برابر رطوبت مقاوم می‌سازد.

جدیدترین مدل‌های کابینت لاکچری انزو

  • کابینت انزو با روکش رنگ پلی استر: استفاده از رنگ‌های پلی‌استر و نیمه پلی‌استر، در کابینت‌های انزو بسیار متداول‌تر است؛ چراکه جلای بسیار بیشتری دارد. رنگ‌های پلی‌استر در طیف‌های رنگی متنوع قابل عرضه هستند؛ اما مقاومت کمتری نسبت به رنگ‌های پولیشی دارند.
  • کابینت انزو با روکش رنگ پلی اورتان: رنگ‌های پلی اورتان که از قیمت به‌صرفه‌تری نسبت به رنگ‌های پولیشی برخوردارند، با کیفیت و دوام مناسب، زیبا و نسبتا براق به‌نظر می‌رسند. کابینت‌های انزو با روکش رنگ پلی اورتان، در واقع همان کابینت پلی اورتان هستند که از ام‌دی‌اف خام در آن‌ها استفاده شده باشد.

ضمن این توضیحات، باید گفت که استفاده از روکش مرغوب می‌تواند عمر مفید کابینت شما را بالا ببرد؛ از این رو، در انتخاب روکش مناسب برای کابینت خود، کمی دست‌و‌دل‌باز عمل کنید.

جدیدترین مدل‌های کابینت انزو براساس طراحی ظاهری

انتخاب شکل ظاهری کابینت انزو کاملا سلیقه‌ای است و نمی‌توان گفت جدیدترین طراحی، بهترین طراحی است. با این حال در ادامه، برخ از مدل‌های به روز کابینت لاکچری انزو را معرفی می‌کنیم.

کابینت انزو با نورپردازی زیرکابینتی

امروزه نباید تاثیر نورپردازی در زیباسازی فضا را دست کم بگیرید. جدیدترین مدل‌های کابینت انزو دارای نورهای زیر کابینتی مخفی هستند. این نورپردازی که حاصل نصب لامپ‌های ال ای دی در زیر کابینت دیواری است، علاوه بر زیبایی آشپزخانه، روشنایی کافی برای برشکاری و انجام سایر امور آشپزی روی صفحه کابینت را برای شما فراهم می‌کند. از نورهای زیرکابینتی در زیر کابینت زمینی نیز می‌توانید استفاده کنید تا فضا به طور یکنواخت زیبا و روشن شود.

کابینت انزو با درب‌های شیشه‌ای

در مدل کابینت انزو با درب‌های شیشه‌ای، تمام یا بخشی از درب‌های یک یا چند کابینت را از جنس شیشه می‌سازند. جلوه شیشه‌ای در کنار درب‌های طرح انزو، این کابینت را به یک قطعه‌ی دکوراسیونی لوکس و جذاب تبدیل می‌کند. این درب‌های شیشه‌ای امکان نمایش لوازم داخل کابینت را فراهم می‌کنند و به آشپزخانه شما، ظاهری باشکوه می‌بخشند.

کابینت انزو با اپن جزیره

این مدل از کابینت لاکچری انزو، دارای یک اپن است که به شکل یک کابینت مستقل، در وسط آشپزخانه قرار می‌گیرد. اپن جزیره انزو می‌تواند به زیبایی آشپزخانه شما بیفزاید و با ایجاد فضای کار و ذخیره‌سازی اضافی، کارایی آشپزخانه‌تان را افزایش دهد. منتهی در هنگام طراحی این مدل کابینت انزو، باید اپن جزیره را طوری قرار دهید که فضای کافی برای حرکت در آشپزخانه وجود داشته باشد.

اکنون که مدل‌های مختلف کابینت انزو را شناختید، شاید بد نباشد که نکاتی را نیز در مورد خرید این کابینت بدانید.

4 نکته مهم که در خرید کابینت انزو باید بدانید

سفارش کابینت انزو به کابینت‌ساز و ایجاد رضایت‌مندی شما در پایان پروژه، مستلزم رعایت برخی از نکاتی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

۱. کار با کیفیت، ممکن است هزینه بیشتری در بر داشته باشد

از آنجایی که برشکاری‌های کابینت انزو سخت است، تحویل گرفتن کابینت‌ انزو باکیفیت ممکن است مستلزم صرف هزینه‌‌های بیشتر باشد. بنابراین کیفیت را فدای کمیت نکنید و به دنبال کابینت ساز ارزان نباشید. با این همه، همیشه گران بودن کالا دلیلی بر کیفیت بالای آن نیست و شما باید ضمن بررسی بازار و آشنایی با کابینت‌سازان حرفه‌ای، به مقایسه آنان بپردازید.

۲. کابینت‌ساز حرفه‌ای انتخاب کنید

علاوه بر رصد قیمت‌های ارائه‌شده توسط کابینت‌سازهای مختلف، شما به‌عنوان خریدار موظفید تا با نمونه‌کارهای مشابه کابینت‌ساز آشنا شوید، مشتریان راضی و ناراضی را بررسی کنید، به معرف‌های او توجه داشته باشید، به‌شیوه مشاوره دادن او دقت کنید، از محل کار وی بازدید کنید، فرمت قرارداد را مدنظر قرار دهید و از چگونگی ضمانت کار اطمینان کسب کنید.

۳. به هزینه‌های حمل‌و‌نقل و نصب توجه کنید

برخی از کابینت‌سازان هزینه‌های حمل‌ونقل و نصب کابینت را خارج از قرارداد محاسبه می‌کنند؛ بنابراین برای جلوگیری از متحمل شدن هزینه‌های جانبی و برآورد مناسب قیمت نهایی، این مسائل را با کابینت‌ساز طی کنید.

۴. صفحه کابینت را با ضخامت مناسب انتخاب کنید

انتخاب صفحه کابینت که در ضخامت‌ها و کیفیت‌های مختلفی ارائه می‌شود، می‌تواند هزینه‌های شما را دچار بسامد چشم‌گیری کند. با این حال توجه داشته باشید که انتخاب صفحه باکیفیت و مناسب برای کابینت، خصوصا کابینت‌های لوکس و مجلل انزو، اهمیتی غیرقابل‌انکار دارد.

نکاتی که گفته شد، سبب می‌شود تا پروژه بازسازی آشپزخانه شما به‌ گونه‌ای رضایت‌بخش طی شود و محصول نهایی، کیفیت و زیبایی لازم را داشته باشد.

صحبت پایانی

ظاهر لاکچری و خاص کابینت‌های انزو، سبب شده تا توجه بسیاری از افراد در بازار ایران، به این کابینت‌ها جلب شود. اگرچه قیمت نسبتا بالای این کابینت‌ها، خود به ‌عنوان عاملی بازدارنده عمل می‌کند، اما مدل‌های جدید آن با روکش‌های متنوع پی وی سی و انواع رنگ، افراد را به خرید این کابینت‌ها ترغیب می‌کند. همچنین کابینت‌های نئوکلاسیک انزو با اپن جزیره، درب‌های شیشه‌ای و یا نور زیرکابینتی، جدیدترین مدل‌های این کابینت در بازار هستند.

با این همه، می‌توان گفت که انتخاب کابینت‌های انزو به دلیل تنوع بالای طرح و جنس، نیاز به بررسی دقیق بازار و برخورداری از مشاوره‌های کارشناسان این حوزه دارد. همچنین کمک گرفتن از پلتفرم‌های آنلاین کابینت سازی و دیدن نمونه‌کارهای مختلف کابینت‌سازان در آن‌ها، شما را در انتخاب بهترین کابینت ساز انزو یاری می‌دهد.

نی نی های بامزه
نی نی های بامزه برای نی نی ها، خانواده، زنان، مادران

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋