نی نی های بامزه

نی نی های بامزه

برای نی نی ها، خانواده، زنان، مادران
توسط ۱ نفر دنبال می شود

چه مدت بعد از زایمان می توان لیزر موهای زائد را انجام داد؟

چه مدت بعد از زایمان می‌شه موهای زائد رو لیزر کرد؟

لیزر بعد از بارداری

چه مدت بعد از زایمان می‌شه موهای زائد رو لیزر کرد؟ بارداری و زایمان تغییرات زیادی توی بدن ایجاد می‌کنن، از جمله تغییرات هورمونی که روی رشد موهای زائد هم تاثیر دارن. خیلی از مادران بعد از زایمان دوست دارن از شر موهای زائد خلاص شن و یکی از روش‌های موثر برای این کار لیزره. اما سوال اینجاست که چه مدت بعد از زایمان می‌شه موهای زائد رو لیزر کرد؟ آیا لیزر در بارداری ایمنه؟ و بهترین زمان برای انجام لیزر کیه؟

لیزر در بارداری

لیزر موهای زائد یکی از روش‌های مدرن و موثر برای از بین بردن موهای زائد بدنه که با استفاده از نور لیزر، فولیکول‌های مو رو از بین می‌بره و باعث کاهش یا توقف رشد موهای زائد می‌شه. لیزر موهای زائد باعث می‌شه تا مدت‌ها نیازی به اصلاح یا اپیلاسیون نداشته باشین و پوست نرم و صاف بمونه. همچنین، این روش کم‌دردتر و سریع‌تر از روش‌های سنتی مثل اپیلاسیون و تیغ‌زنیه.

لیزر در بارداری چه تاثیری داره؟ تغییرات هورمونی در بارداری یکی از این تاثیراته! بارداری باعث تغییرات هورمونی زیادی می‌شه که روی رشد موهای زائد هم تاثیر می‌ذاره. بعضی زنان ممکنه در دوران بارداری شاهد رشد بیشتر موهای زائد باشن. رشد موهای زائد در بارداری دیگر تاثیر! تغییرات هورمونی می‌تونه باعث رشد موهای زائد در مناطقی مثل صورت، شکم و پشت بشه که ممکنه برای بعضی زنان ناخوشایند باشه.

آیا لیزر در بارداری ایمنه؟

لیزر در بارداری خطرناکه؟ اکثر پزشکان توصیه می‌کنن که لیزر موهای زائد در دوران بارداری انجام نشه. دلیل اصلی این توصیه اینه که هنوز تحقیقات کافی درباره ایمنی لیزر در بارداری انجام نشده و بهتره از هر گونه ریسک جلوگیری بشه.

نظر پزشکان درباره لیزر در بارداری چیست؟

پزشکان معتقدن که بهتره تا پایان دوران بارداری و دوران شیردهی صبر کنین و بعد از اون اقدام به لیزر موهای زائد کنین تا از سلامت خودتون و کودکتون مطمئن باشین.

چه مدت بعد از زایمان می‌شه موهای زائد رو لیزر کرد؟

چه مدت بعد از زایمان می‌شه موهای زائد رو لیزر کرد؟ بعد از زایمان خیلی از مامانا دنبال این هستن که دوباره برگردن به روال قبل و یکی از این موارد موهای زائد هست. حالا سوال اینه که چه مدت بعد از زایمان می‌شه موهای زائد رو لیزر کرد؟ به طور کلی چند تا فاکتور اصلی وجود داره که باید در نظر بگیرین.
 

لیزر در بارداری

یکی از این فاکتورا هورمون‌هاست.

بعد از زایمان، هورمون‌های بدن هنوز تو حالت تعادل نیستن و این باعث می‌شه رشد موهای زائد تغییر کنه. به همین دلیل، بهتره چند ماه صبر کنین تا هورمون‌ها به حالت عادی برگردن. این مدت زمان ممکنه برای هر کس متفاوت باشه، ولی به طور معمول بین سه تا شش ماه بعد از زایمان وقت خوبیه.

مسئله بعدی شیردهیه.

اگه دارید به نوزادتون شیر می‌دین، باید بدونین که بعضی از متخصصا پیشنهاد می‌کنن که تا وقتی شیردهی تموم نشده، لیزر موهای زائد رو به تعویق بندازین. دلیلش اینه که هورمون‌های شیردهی هم می‌تونن روی رشد مو تاثیر بذارن و ممکنه نتایج لیزر به اندازه‌ی کافی خوب نباشه. ضمن اینکه پوست تو دوران شیردهی حساس‌تره و ممکنه واکنش‌های ناخواسته نشون بده.

 لیزر بعد از بارداری

نکته مهم لیزر در بارداری و بعد از آن

لیزر در بارداری و بعد از آن نیاز به رعایت یک سری از نکات داره! یه نکته دیگه هم اینه که پوست بعد از زایمان ممکنه تغییر کنه. ممکنه پوستتون تیره‌تر یا روشن‌تر بشه یا حتی لکه‌هایی به وجود بیاد. این تغییرات پوستی هم می‌تونن روی نتیجه لیزر تاثیر بذارن. به همین دلیل، بهتره تا وقتی پوستتون به حالت عادی برنگشته، صبر کنین.

نتیجه گیری

پس در نهایت، چه مدت بعد از زایمان می‌شه موهای زائد رو لیزر کرد؟ به طور کلی بهتره حداقل سه تا شش ماه صبر کنین. ولی این مدت زمان می‌تونه برای هر کس متفاوت باشه و به عوامل مختلفی مثل تعادل هورمونی، شیردهی و وضعیت پوست بستگی داره. همیشه بهترین کار اینه که با پزشک خودتون مشورت کنین و تصمیمی بگیرین که برای سلامتی شما و نوزادتون بهترین باشه. از اینکه تو این دوره حساس به فکر خودتون و زیباییتون هستین، خیلی خوبه ولی همیشه سلامتی و راحتی خودتون رو در اولویت قرار بدین.

نی نی های بامزه
نی نی های بامزه برای نی نی ها، خانواده، زنان، مادران

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋