نی نی های بامزه

نی نی های بامزه

برای نی نی ها، خانواده، زنان، مادران
توسط ۱ نفر دنبال می شود

تغییرات واژن بعد از زایمان

تغییرات واژن بعد از زایمان

تغییرات واژن بعد از زایمان به چه صورت است؟

 

واژن قسمت مهمی از بدن خانوماست که در ناحیه تناسلیشون قرار داره. می‌تونین واژن رو مثل یه لوله انعطاف‌پذیر و عضلانی در نظر بگیرین که کارای مهمی انجام می‌ده. واژن مسیری برای بدنیا آوردن نوزاده که همان زایمان طبیعی است مسیر بعدی بدنیا اومدن نوزاد هم عمل سزارین است. توی زایمان طبیعی، واژن انعطاف لازم رو داره و به اندازه کافی باز می‌شه تا بچه بیرون بیاد. اگه جدیدا زایمان کردین یا قراره تجربش کنین بهتره این مطلب رو بخونین تا از تغییرات واژن بعد از زایمان آگاه بشین.

 

تغییرات واژن بعد از زایمان نی نی سایت

زایمان طبیعی

ممکنه از خودتون بپرسین زمانی که می‌خواید نینیتون رو به دنیا بیارین و زایمانتون طبیعیه ، برای واژن چه اتفاقاتی می‌افته؟ وقتی که زن به اون لحظه مهم زایمان می‌رسه، دهانه رحمش باز می‌شه تا کودک بیرون بیاد. این بازشدگی و کشش برای اجازه دادن به کودک برای خروج از این مسیر طبیعی باید صورت بگیره. حتی ممکنه پزشک یا ماما برای کمک به خروج راحت‌تر کودک، یه برش کوچیک روی پوست بین واژن و مقعد ایجاد کنن. اگه کودک بزرگ باشه، ممکنه فشار خروجش باعث پارگی کوچک توی دهانه واژن یا ناحیه تناسلی بشه و واژن ممکنه گشادتر از قبل بشه.

تغییرات واژن بعد از زایمان به چه صورت است؟

بعد از زایمان، تو واژنت تغییراتی ممکنه ببینی. تغییرات واژن بعد از زایمان می‌تونه به شکل‌های مختلفی باشه:

گشاد شدن واژن: یه چیزی که خیلی‌ها بعد از زایمان طبیعی تجربه می‌کنن، اینه که واژنشون یه کم گشادتر می‌شه. این به خاطر فشاریه که حین زایمان روی واژن اعمال می‌شه.

ضعف عضلات لگن: عضلات پشتی لگنتون ممکنه بعد از زایمان طبیعی کمی ضعیف‌تر بشن.

خشکی واژن: بعضی از خانوما بعد از زایمان خشکی واژن رو تجربه می‌کنن. خشکی واژن می‌تونه روی روابط جنسیتون اثر منفی بذاره.

نشانه‌های گشادی واژن بعد از زایمان

از دید دکترها، بسیاری از خانوما بعد از بارداری یا زایمان فکر می‌کنند که واژن‌شان تغییر کرده. در واقعیت، واژن شما به علت بارداری یا زایمان تغییرات زیادی نمی‌کنه، اما عضلات مهمی که به نام "عضلات کف لگن" معروف‌اند، ممکنه تحت تأثیر قرار بگیرن. این عضلات اطراف مثانه و واژن قرار دارن و وظیفه کنترل و پشتیبانی از آنها را دارن. در زمان تولد نوزاد یا به علت فشار بارداری، این عضلات ممکنه آسیب ببینن یا ضعیف بشن. در بعضی موارد، این آسیب به عضلات کف لگن می‌تونه باعث اختلال در عملکرد مثانه یا افتادگی رحم بشه.

برای مثال، یکی از مسائلی که بعد از زایمان طبیعی شایع است، بی‌اختیاری ادرار است. برخی زنان ممکنه در مواقعی مانند ورزش‌های سنگین یا عطسه کردن، بدون اختیار ادرار کنن. این اتفاق معمولیه و نباید آن را به عنوان یک مشکل غیرقابل درمان در نظر بگیرین. برای پیشگیری یا مدیریت این مشکل، می‌تونین تمرینات ورزشی خاصی انجام بدین تا عضلات کف لگنتون تقویت بشه.

حدود 91% از زنان پس از تجربه بارداری و زایمان طبیعی،دچار مشکلات جنسی می‌شن. دلایل این مشکلات می‌تونه متنوع باشه، از شب بیداری بخاطر مراقبت از نوزاد تا تغییراتی که در واژن خانوما رخ داده رو شامل می‌شه.

روش‌های تنگ کردن واژن

ورزش: برای تنگ کردن واژن، چند راه وجود داره، مثل تقویت ماهیچه‌های لگن. با این تمرینات می‌تونید عضلات مهمی که مثانه، روده، و رحم رو کنترل می‌کنن رو تقویت کنین. این باعث می‌شه واژنتون تنگ‌تر بشه. همچنین می‌تونه در کنترل بهتر ادرار و مدفوع و کاهش درد لگن و درد در زمان رابطه هم موثر باشه.

یه تمرین خیلی رایج به اسم کگل وجود داره. خب برای این تمرین اول باید عضلات کف لگنتون رو پیدا کنین. بعدش هم این مراحل رو انجام بدین:

مکانی رو برای تمرین انتخاب کنید. مثل اکثر مردم، می‌تونین وقتی به پشت خوابیدین، این تمرین رو انجام بدین.

عضلات کف لگنتون رو به مدت 5 ثانیه منقبض کنین و بعد 5 ثانیه رها کنین.

حداقل 5 بار این تمرین رو پشت سر هم تکرار کنین. با گذر زمان و تقویت عضلات، می‌تونین زمان منقبض کردن رو به 10 ثانیه افزایش بدین.

مهمه که توی این تمرین فقط روی عضلات کف لگنتون تمرکز کنین و با عضلات ران، شکم یا باسنتون کاری نداشته باشین.

لیزر: در صورتی که واژن‌تون گشادی خفیف یا متوسط داره، می‌تونین با استفاده از لیزر درمانش کنین.

استفاده از نخ: اگه برای تنگ کردن واژن به دنبال یه راه حل کم تهاجم که نیازی به عمل جراحی نداره می‌گردین، می‌تونین از روش نخ استفاده کنین. توی این روش، از نخ‌های خاصی استفاده می‌شه که واژن رو بالا می‌برن و دیواره‌های واژن رو تنگ‌تر می‌کنن. اینجوری مشکل گشادی واژن رو میشه حل کرد بدون اینکه نیاز به جراحی داشته باشین.
عوارض زایمان نی نی سایت

نتیجه‌گیری

خلاصه اگه نی‌نی دارین و قراره زایمان طبیعی رو تجربه کنین نگران نباشین. قبل زایمان تحرک کافی داشته باشین تا زایمانتون راحت باشه و خیلی بهتون فشار نیاد. همچنین می‌تونین با پزشکتون راجب تنگ شدن واژنتون بعد از زایمان صحبت کنین تا موقع عمل این قضیه رو لحاظ کنه. اگه می‌خواین اطلاعات بیشتری راجب شکل و شمایل واژن بعد از زایمان داشته باشین این مطلب نی‌نی سایت رو بخونین.

نی نی های بامزه
نی نی های بامزه برای نی نی ها، خانواده، زنان، مادران

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋