babakramazanibr

babakramazanibr

توسط ۹ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

موتور های آفرود

کسانی که به آفرود علاقه دارند و همزمان نیز از موتور سواری لذت میبرند کلاس موتور های آفرود میتواند یک انتخاب مناسب برای این دسته از افراد باشد. البته موتور سواری آفرود نیازمند تخصص و مهارت به خصوص می باشد ولی میتواند یک تجربه و ورزش لذت بخش برای علاقه مندانش باشد. کلاس موتور های آفرودی به صورت کلی به پنج حالت مختلف و کلی تقسیم میشوند. موتور های کراس، موتور های اندرو، موتور های تریل، موتور های رالی رید و موتور های تراک ریسینگ. موتور های کراس که مشهور تر هستند در واقع برای تردد در مسیر های سخت و پیست های مسابقه ای طراحی شده اند. موتور های دسته اندرو که به دوال پرپوز یا دو کاره مشهور هستند مناسب تردد در مسیر های شهری و همچنین ناهموار هستند. دسته بعدی یعنی دسته موتور های تریل فاقد زین هستند برای مسابقات مخصوص مانع نوردی هستند. ریلی راید ها هم از ترکیب دو دسته موتور اندرو و خیابانی ساخته شده اند هدف از ساخت این موتور ها داشتن انجین ای قدرتمند و و حجیم در کنار داشتن سواری نرم و خوب برای تردد در مسیر های فرعی و خاکی و برای شرکت در مسابقاتی مانند رالی بود. در نهایت که معمولا این نوع موتورسیکلت ها در ایران دیده نمیشود موتور سیکلت های تراک ریسینگ هستند ه که مسابقات آنها با مسابقات ماشین سواری nascar برای خودرو ها مقایسه می شود. همان مسابقاتی که در مسیر های دایره ای شکل برگزار میشود.

موتور کراس

موتور-کراس

خود دسته موتور های کراس به چند مدل مختلف تقسیم می شوند مدل های 50 سی سی دو زمانه یا چهار زمان که برا استفاده شهری و افراد خردسال طراحی شده است تا مدل های 650 سی سی که برای مسابقات حرفه ای یا حرکات نمایشی پرشی استفاده میشوند. چون بعضی از این موتور ها در قسمت های غیر شهری استفاده می شوند امر آلایندگی برای آنها مطرح نیستن و همچنین وزن کم ان ها و ساختار ساده آنها دارای شتاب بالایی هستند به همین دلیل است که هنوز هم در این دسته موتور ها دوزمانه دیده میشوند. این موتور ها برای مسیر های شهری طراحی شده اند به همین علت است که از امکانات رفاهی و ایمنی مانند فنر بندی نرم، زین نرم و راحت، راهنمای جلو و عقب، ترمز های abs، اگزوز برای صدای نرم، سیستم روشنایی،  کیلومتر شمار و مجموعه آمپر بهره نمی برند.

موتورTrack Racing

Track-Racing

موتور‌هایی که برای مسابقه در یک مسیر دایره‌ای خاکی یا یخ‌زده استفاده میشوند که در طول این مسیر موتور‌سیکلت ها دارای سرعت‌های بالایی هستند و در حالت دریفت کردن و سر خوردن میباشند.  انجیبن این موتور‌‌ها از انواع چهار‌زمانه ساخته می‌شوند. این موتور‌ها که معمولا با متانول کار می‌کنند، به علت داشتن داشتن کورس پیستون بلند امکان سرعت زیاد را برای آنها فراهم می‌شود. از دیگر اپشن های جذاب این موتور‌ها نداشتن سیستم تعلیق در قسمت عقب و همچنین سیستم ترمز میباشد. ضمن اینکه این موتور ها فقط دارای ۲ دنده هستند که یکی از آنها برای شتاب‌گیری در ابتدا حرکت و دیگری برای حرکت در سرعت‌های زیاد است.  موتور‌های ترک ریسینگ فقط در مسابقات و درون پیست استفاده دارند. مسابقات آنها بصورت معمول دارای ۴یا ۶ و یا نهایتا ۸ شرکت‌کننده می باشد.

منبع: https://www.dodeff.com/types-of-off-road-motorcycles/

babakramazanibr
babakramazanibr

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋