azizi sarv

azizi sarv

روانشناس کودک و نوجوان در کرج

مجموعه دکتر دولت ياري به نشاني https://drdolatyari.com بيش از 15 ساله که در حوزه کودک و نوجوان و خانواده کاردرماني انجام ميدن و از سال 90 تکاليف و مراحل رشد کودک رو به خانواده‌ها آموزش دادم. هدف من از آموزش‌ها واکسيناسيون روان است. امروزه با پيشرفت‌هايي که در زمينه سير و پيش آگهي اختلالات روان صورت گرفته متخصصين رو قادر ساخته قبل از تولد نوزاد با بررسي دقيق والدين و آموزش والدين و ارزيابي روند رشد کودک از بروز خيلي از اختلالات رواني پيشگيري کنند و اين از رسالت‌هاي سنگين جامعه روانشناسي و روانپزشکي است.

با توجه به بازخوردهايي که طي سال‌ها آموزش از خانواده‌ها دريافت کردم تصميم گرفتم با تهيه پکيج آموزشي در مورد مراحل رشد کودک و نوجوان و با مشورت اساتيد بزرگوار دانشگاه علامه طباطبايي و با استفاده از تست‌هاي طراحي شده توسط اين اساتيد به عنوان اولين آزمايشگاه روان ايران به خانواده‌ها کمک کنم يک نقشه راه علمي در آموزش و تربيت فرزندانشان در دست داشته باشند و اطلاعات علمي را جايگزين اطلاعات ضد و نقيضي که توسط روانشناسان زرد به دست آورده‌اند کنند و از يک طرف از سردرگمي در تربيت کودکانشان خلاص شوند از طرف ديگر با آگاهي از مراحل و تکاليف رشد جسمي جنسي و رواني بچه‌ها بتوانند استعدادهايشان را شکوفا کنند و موانع رشد آنها را بشناسند و درمان کنند تا در آينده فرزندان سلامت و شاد و خوشبختي داشته باشند. 

روانشناسي کودک و نوجوانان دکتر دولت ياري

اهداف مجموعه دکتر دولت ياري

اهداف مجموعه دکتر دولت ياري در زمينه روانشناسي کودک و نوجوانان عبارت‌اند از:

 

  1. پيشگيري از اختلالات رواني: با بررسي دقيق والدين و ارزيابي روند رشد کودک، هدف اصلي مجموعه پيشگيري از بروز بسياري از اختلالات رواني از طريق آموزش و آگاهي‌بخشي به خانواده‌ها است.
  1. آموزش مراحل رشد کودک و نوجوان: تهيه و ارائه پکيج‌هاي آموزشي علمي براي خانواده‌ها به منظور آگاهي‌بخشي در زمينه مراحل رشد جسمي، جنسي و رواني کودکان و نوجوانان و کمک به والدين در تربيت صحيح و علمي فرزندانشان.
  1. جايگزيني اطلاعات علمي به جاي اطلاعات نادرست: مبارزه با سردرگمي والدين و جايگزيني اطلاعات علمي به‌دست‌آمده از متخصصين معتبر به جاي اطلاعات ضد و نقيض ارائه‌شده توسط منابع غيرمعتبر.
  1. کمک به شکوفايي استعدادها: شناسايي و تقويت استعدادهاي کودکان و نوجوانان از طريق آموزش صحيح مراحل رشد و رفع موانع رواني و جسمي.
  1. حمايت از خانواده‌ها در تربيت فرزندان سالم و شاد: هدف نهايي مجموعه، داشتن فرزنداني سالم، شاد و خوشبخت در آينده است که از طريق آموزش و آگاهي‌بخشي به خانواده‌ها محقق مي‌شود.

 

خدمات مجموعه دکتر دولت ياري

اين اهداف به مجموعه کمک مي‌کند تا رسالت خود را در راستاي واکسيناسيون روان و ارتقاء سلامت رواني جامعه به انجام برساند.

مجموعه روانشناسي دکتر دولت ياري خدمات گسترده‌اي را در زمينه روانشناسي کودک و نوجوان ارائه مي‌دهد که شامل موارد زير است:

استعداد‌يابي و پرورش استعداد:

استعداد‌يابي کودکان و نوجوانان: شناسايي توانايي‌ها و استعدادهاي بالقوه در کودکان و نوجوانان.
پرورش استعداد کودکان و نوجوانان: توسعه و تقويت استعدادهاي شناسايي‌شده به منظور دستيابي به بالاترين پتانسيل فردي.

تقويت هوش و مهارت‌ها:

تقويت هوش هيجاني کودکان: افزايش توانايي مديريت احساسات و تعاملات اجتماعي در کودکان.
پرورش هوش و افزايش هوش کودکان: بهبود توانايي‌هاي شناختي و تحليلي کودکان.
افزايش اعتماد به نفس و پرورش مهارت حل مسئله در کودکان: تقويت اعتماد به نفس و توسعه مهارت‌هاي حل مسئله در مواجهه با چالش‌هاي زندگي.

اختلالات يادگيري و رفتاري:

تشخيص و درمان اختلالات يادگيري کودکان: شناسايي و مداخله در مشکلات يادگيري مانند اختلال ديکته نويسي، اختلال رياضي، و اختلال خواندن.
تشخيص و درمان اختلالات رفتاري کودکان: مداخلات درماني براي مشکلات رفتاري، اضطراب، استرس، پيش فعالي، لجبازي، و اختلالات خوردن و خواب.

مراحل رشد کودک و نوجوان:

ارزيابي و آموزش مراحل رشد کودک و نوجوان: ارائه راهنمايي به خانواده‌ها در مورد مراحل رشد جسمي، رواني، و جنسي کودکان و نوجوانان.

خدمات مشاوره و روانشناسي:

روانشناس کودک و مشاوره نوجوان در کرج: ارائه مشاوره تخصصي براي کودکان و نوجوانان در کرج.
روانشناس باليني کودک و نوجوان: ارائه خدمات تخصصي باليني براي درمان مشکلات رواني و رفتاري کودکان و نوجوانان.
اين خدمات به والدين و خانواده‌ها کمک مي‌کند تا با آگاهي و حمايت لازم، کودکان و نوجوانان خود را در مسير رشد و پيشرفت هدايت کنند.

جمع بندي

مجموعه روانشناسي دکتر دولت ياري خدمات جامعي را در حوزه روانشناسي کودک و نوجوان ارائه مي‌دهد. اين خدمات شامل استعداد‌يابي کودکان و نوجوانان، پرورش و توسعه استعدادهاي آن‌ها، و همچنين تقويت هوش هيجاني و شناختي است. با هدف ارتقاي توانمندي‌هاي فردي، اين مجموعه به پرورش هوش کودکان، افزايش اعتماد به نفس، و توسعه مهارت‌هاي حل مسئله آن‌ها نيز مي‌پردازد.

در زمينه اختلالات يادگيري و رفتاري، مجموعه دکتر دولت ياري به تشخيص و درمان مشکلاتي مانند اختلالات ديکته نويسي، رياضي و خواندن، همچنين اختلالات رفتاري، اضطراب، استرس، پيش فعالي، لجبازي، و اختلالات خوردن و خواب در کودکان و نوجوانان مي‌پردازد. از ديگر خدمات مهم اين مجموعه، ارزيابي و آموزش مراحل رشد کودک و نوجوان است که به والدين کمک مي‌کند تا فرزندان خود را در مسير رشد سالم هدايت کنند.

علاوه بر اين، مجموعه با ارائه خدمات مشاوره و روانشناسي تخصصي در کرج، به کودکان و نوجوانان و خانواده‌هاي آن‌ها کمک مي‌کند تا با چالش‌هاي رواني و رفتاري به صورت علمي و موثر مقابله کنند. خدماتي چون مشاوره براي نوجوانان و روانشناسي باليني کودک و نوجوان نيز بخش ديگري از تخصص‌هاي اين مجموعه است.

azizi sarv
azizi sarv

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋