azizi sarv

azizi sarv

خواص بی نظیر آویشن که باید بدانید!

آویشن از دسته ادوجات محبوبی است که در طب سنتی ایران کاربرد درمانی زیادی دارد.این ادویه ی معروف به دلیل استفاده ی کاربردی در زمینه های دارویی و غذایی در سراسر دنیا از محبوبیت زیادی برخوردار است.بهترین نوع آویشن آویشن شیرازی است که به دلیل خواص ضد باکتریال و عفونی خود در درمان و پیشگیری از سرماخوردگی، گلودرد،  مشکلات گوارشی، مشکلات تنفسی و مشکلات پوستی مصرف میشود. برای اطلاع از قیمت آویشن با بهترین کیفیت وارد لینک مربوطه در سایت هایار طب شوید.

آویشن یک گیاه گلدار است که گل های سفید رنگ آن در انتهای ساقه رشد می کند. این گیاه بیشتر در مناطق کوهستانی رشد می کند و دارای گونه های مختلفی است. آویشن شیرازی بهترین نوع آویشن است که در ایران رشد می کند و دارای خواص درمانی بیشتری نسبت به سایر انواع آویشن است.آویشن را می توان به صورت تازه یا خشک مصرف کرد.آویشن تازه را می توان به غذاها اضافه کرده یا برای تهیه چای و دمنوش های خوش طعم و مفید از آن استفاده کرد.

 

آویشن یک گیاه دارویی سالم و مغذی است که در بهبود سلامت شما تاثیر زیادی دارد. اگر به دنبال یک گیاه دارویی برای درمان یا پیشگیری از بیماری هستید، آویشن یک گزینه عالی است. آویشن تازه یا خشک را میتوان به غذاهای مختلف، از جمله سوپ ها، سالادها، خورش ها، گوشت و ماهی و نوشیدنی های مختلف مانند چای، دمنوش و آب اضافه کرده و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

مصرف آویشن دارای خواص بی نظیری مانند خواص ضد باکتریال و ضد عفونی، ضد التهابی، تقویت کننده سیستم ایمنی، درمان سرماخوردگی و آنفولانزا، درمان گلودرد، درمان مشکلات گوارشی، درمان مشکلات تنفسی، درمان مشکلات پوستی، کاهش استرس و اضطراب میباشد.آویشن یک افزودنی سالم و مغذی برای رژیم غذایی شما است.اگر به دنبال یک افزودنی سالم و مغذی برای رژیم غذایی خود هستید، آویشن یک گزینه عالی است.

انواع آویشن

نوع آویشن کوهی و شیرازی را معمولا به صورت ادویه در غذا استفاده میکنند. استفاده از آویشن شیرازی در مقایسه با انواع دیگر آویشن استفاده ی بیشتری دارد طوری که آویشن شیرازی در بازارهای خارجی سهم بیشتری دارد.گیاه آویشن گیاه گلداری است که گل های سفید رنگ آن در انتهای ساقه رشد میکند.آویشن از دسته گیاهانی است که دارای گونه های بسیار مختلفی نزدیک به ۱۴ گونه دارد این گیاه بیشتر در مناطق کوهستانی رشد میکند.

اویشن گیاهی علفی است که دارای شاخه هایی است که معمولا تا ارتفاع سی سانتی متر رشد میکند.برگ های گیاه آویشن شیرازی به رنگ خاکستری است که بوی مخصوصی دارد. این گیاه در بعضی از نقاط ایران برای استفاده در تولید بعضی داروهای طبی گیاهی تولید و کشت میشود خرید عمده آویشن شیراز به عنوان بزرگترین و بهترین منبع آویشن در ایران شناخته می شود.

خرید عمده ی آویشن به دلیل رشد بهترین نوع آویشن که آویشن شیرازی است معمولا در شهر شیراز انجام میشود. شیراز به عنوان بزرگترین و بهترین منبع آویشن ایران سهم زیادی در تامین این گیاه دارویی دارد.فروش آویشن به صورت عمده معمولا به دو حالت آویشن خشک و اویشن تازه است که سهم عمده ی بازار آن شهرهای جنوب ایران میباشد.

 

برای خرید عمده آویشن بهترین و کم هزینه ترین روش استفاده از سایت های فعال در زمینه ی کشاورزی است .مجموعه ی هایار محموعه ای فعال در زمینه ی کشاورزی است که با در اختیار قرار دادن محصولات کشاورزی بدون واسطه و دلال گری خرید انواع محصولات گیاهی را به صورت عمده وتکی در اختیار متقاضیان قرار داده است .برای خرید عمده آویشن میتوانید از قسمت فروشگاه محصولات سایت سفارش خود را ثبت کنید و این گیاه کاربردی را با قیمت ارزان و مناسب دریافت کنید.

 آویشن

گیاه آویشن از دسته گیاهان غنی است که دارای ویتامین A B C  است.گیاه آویشن به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی خود در درمان و کاهش دردها از جمله رماتیسم کاهش میگرن تب بهبود صرع کاهش دوره عادت ماهانه موثر است. گیاه آویشن به دلیل برخورداری از خواص ضد عفونی در درمان و دفع انگل نیز کاربرد دارد.

آویشن به دلیل داشتن محرک ها قوی در درمان کاهش ناتوانی جنسی و افزایش میل جنسی نیز موثر است .دمنوش آویشن و استفاده از آویشن به شکل دمنوش به دلیل داشتن مقدار زیادی از آنتی بیوتیک های طبیعی در جهت کاهش و درمان بسیاری از بیماری ها و اختلالات مانند درمان آکنه هضم نشدن غذا سیاه سرفه درد دندان کاهش وزن سو هاضمه ذکام آرتروز برفک دندان مسمویت اختلالات کلیوی و مغزی ورم کلیه ناتوانی جنسی سنگ کلیه سیاتیک موثر است.

قیمت روز آویشن

قیمت روز آویشن به دلیل استفاده ی زیاد در زمینه های دارویی آشپزی زیبایی و شکل جمع آوری نسبتا سخت آن معمولا بازه ی قیمتی متفاوتی دارد.موارد مختلفی در تعیین قیمت آویشن موثر است که در ادامه به آن میپردازیم. آویشنی که در یک سال جمع آوری و عرضه میشود به دلیل تازگی آن و مرغوبیت بالای آن قیمت بالاتری دارد.

همچنین نوع فروش آویشن بسته به نحوه ی تحویل آن به شکل پودر یا گل از مواردی است که در تعیین قیمت آویشن موثر است.با مراجعه به بخش فروشگاهی سایت هایار و با استعلام قیمت آویشن میتوانید از قیمت عمده آویشن و قیمت خرید آویشن باخبر شوید

برای درمان مشکلات ریوی مانند برونشیت میتوان با ریختن چند قطره بر روی قند و مصرف آن به همراه چای کمک موثری به درمان این بیماری کرد.از جمله خواص مهم گیاه آویشن کمک موثر به هضم غذاست.برای استفاده از این خاصیت مهم آویشن و کمک به بهبود روند هضم غذا باید این گیاه را در سه نوبت به اندازه ی یک قاشق غذا خوری استفاده کرد. آویشن با خواص بی نظیر خود در درمان سرفه رفع بوی بد دهان درمان آکنه و کاهش اختلالات تشنجی نیز کاربرد دارد.

خواص آویشن

آویشن در تقویت و بهبود رشد و کاهش ریز مو نیز موثر است .برای تقویت ریشه ی مو این گیاه را به شکل رقیق جوشانده و به همراه عسل در وعده ی صبحانه استفاده میکنند. از مصرف های پرکابرد آویشن استفاده از آن در تولید خمیر دندان است. به دلیل برخوردار بودن این گیاه از خواص ضد باکتری آن این گیاه را در تولید خمیر دندان و مواد شوینده ی دندان به کار میبرند. افزایش قیمت ارز از دیگر مواردی است که در تعیین قیمت آویشن بسیار موثر است.

کاهش فشار خون

آویشن دارای خواص ضد التهابی و ضدباکتریایی است که می‌تواند به بهبود عملکرد سیستم عصبی و سلامت عروق کمک کند. همچنین، برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مواد موجود در آویشن ، به گشاد شدن عروق خونی کمک کرده و در فشار خون را کاهش میدهد.

ضد سرفه

آویشن در واقع دارای خواص ضد التهابی و ضدباکتریایی است که می‌تواند به تسکین التهاب گلو و درمان سرفه کمک کند. روغن آویشن، که از عصاره این گیاه به دست می‌آید، ممکن است دارای خواص ضدمیکروبی بیشتری باشد.

تقویت سیستم ایمنی

آویشن می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند به دلیل حضور ویتامین‌ها و مواد مغذی مفید در آن. به طور خاص، آویشن حاوی ویتامین A و C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.ویتامین A نقش مهمی در حفظ سلامتی چشم‌ها، پوست، و رشد و تقویت بافت‌ها دارد. همچنین، ویتامین C به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی، به تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با عوامل آسیب‌رسان به بدن کمک می‌کند.

همچنین، آویشن حاوی مواد مغذی دیگری مانند مس، فیبر، آهن و منگنز است. این مواد مغذی نیز در حفظ سلامتی عمومی بدن و تقویت سیستم ایمنی بسیار موثر است.

ضد قارچ

 آویشن به عنوان یک عصاره طبیعی در بسیاری از محصولات بهداشتی و مراقبت از پوست استفاده می‌شود. خواص ضد قارچ و ضد عفونی کننده آویشن باعث شده است که در ترکیبات محصولات مختلفی مانند دهان شویه‌ها، خوشبوکننده‌ها و بوگیرهای طبیعی مورد استفاده قرار گیرد.

با توجه به خواص ضد قارچ و ضد عفونی کننده آویشن، ممکن است در محصولات بهداشتی مورد استفاده قرار بگیرد تا به جلوگیری از رشد میکروب‌ها و عفونت‌ها کمک کند. همچنین، بوی خوشبوی آویشن نیز می‌تواند در تولید خوشبوکننده‌ها و بوگیرهای طبیعی استفاده شود تا بوی نامطبوع را از بین ببرد یا بوی مطبوع و مطبوعی بدان اضافه کند.

آرامش بخش

روغن اسانس آویشن به دلیل حضور ماده‌ای به نام کارواکرول، که یک ترکیب فعال است بر فعالیت نورون‌ها تأثیر  گذاشته و احساس خوبی را به شخص مصرف کننده منتقل کند.آویشن و روغن آویشن  به عنوان یک عامل آروم بخش و مهار کننده استرس ، در صورت استفاده مرتب از آن به تحریک سیستم عصبی و آرامش اعصاب کمک کرده و در نهایت باعث ایجاد احساس خوب و بهبود خلق و خو منجر میشود.

کاربرد خوراکی آویشن

آویشن دریک گیاه از خانواده نعناهاست که  به عنوان یک ادویه محبوب در آشپزی استفاده می‌شود و در رسته‌ای از گیاهان خزانه‌دار به نام لامیاسه‌ها قرار دارد.آویشن به عنوان ماده طعم دهنده عالی در غذاها استفاده شده و  به غذاها طعم و عطر بسیار مطلوبی میدهد. آویشن به خوبی با گوشت، گوجه‌فرنگی و لوبیا ترکیب شده و در استفاده از آن در غذاهایی مانند گوشت، خورشت و سوپ باعث ایجاد طعم فوق العاده به غذا میشود.

در فرهنگ غذایی مدیترانه‌ای، آویشن به عنوان یکی از ادویه‌های محبوب برای خوراک بره مورد شناخته شده و عطر و طعم گل آویشن، طعم گوشت بره را تلطیف می‌کند.آویشن برای طعم دادن به انواع پنیرها و چای نیز استفاده می‌شود.اضافه کردن آویشن به غذاهایی مانند املت، تخم‌مرغ، گوجه‌فرنگی و پنیر طعم بینظیری به آنها میبخشد. این گیاه همچنین یک چاشنی ایده‌آل برای غذاهای مرغ است و می‌توان آن را در مخلوط ادویه‌جات مرغ و همچنین در دستورالعمل‌های پرکردن شکم مرغ استفاده کرد.

با اضافه کردن آویشن به سیب‌زمینی، غذاهای برنجی و سبزیجات، طعم فوق العاده ای میتوان به آن بخشید. استفاده از چای دم‌کرده آویشن نیز فواید فوق‌العاده‌ای برای بدن دارد.

خرید عمده آویشن

خرید عمده آویشن و قیمت آن بر اساس میزان خلوص قیمت آویشن به موارد مختلفی مانند مرغوبیت آویشن سال کیفیت نداشتن درصد خلوص و نداشتن ضایعات و موارد دیگر بستگی دارد.بالا رفتن قیمت ارز و نرخ تورم از عوامل موثری است که باعث افزایش هزینه ی تولید نیروی انسانی هزینه های بسته بندی میشود. این عوامل از عواملی است که هر ساله سبب افزایش قیمت آویشن میشود.

آویشن از دسته محصولاتی است که سهم زیاد و قابل توجهی در میزان صادرات محصولات به بازار های خارجی دارد.قیمت آویشن به دلیل تعیین قیمت آن به صورت روزانه مطابق با قیمت ارز وابسته به افزایش قیمت دلار میشود. افزایش قیمت ارز باعث افزایش قیمت آویشن صادراتی میشود.

قیمت آویشن

از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت آویشن کیلویی نحوه ی خشک کردن آویشن است. آویشن از دسته گیاهانی است که به صورت سنتی و صنعتی خشک میشود. استفاده از دستگاه خشک کن برای خشک کردن آویشن باعث افزایش قیمت آویشن کیلویی در مقایسه با انواع دیگر آن است.میزان عرضه و تقاضا از سایر عوامل موثری است که بر قیمت آویشن کیلویی موثر است .

در صورت افزایش تقاضای آویشن و کاهش عرضه آن قیمت آن به صورت لحظه ای متغیر خواهد بود.هم ترازی میزان عرضه و تقاضای آویشن باعث افزایش قیمت آویشن کیلویی است.برای اطلاع از قیمت آویشن کیلویی میتوان با استعلام قیمت در فروشگاه هایار از قیمت آویشن کیلویی مطلع شوید.

در ادامه به بررسی قیمت آویشن در وزن های مختلف میپردازیم:

ویتامین های موجود در آویشن

آویشن به عنوان یک گیاه عطری، حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد مغذی می‌باشد. این گیاه دارای مقادیر بالایی از فیبر، کلسیم، آهن، منگنز و ویتامین‌های A، B6 و C است. همچنین، آویشن حاوی فنول‌هایی مانند تیمول، یوجنول و کارواکرول است که دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتری و آنتی‌اکسیدانی هستند.

آویشن یک گیاه دارویی است که حاوی ویتامین‌های مختلفی است که برای سلامتی بدن مفید هستند. این ویتامین‌ها شامل ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B6، و ویتامین K می‌شوند.

ویتامین C: آویشن حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قوی است و برای حفظ سلامت پوست، افزایش سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری‌های قلبی عروقی مفید است.

ویتامین A: آویشن حاوی ویتامین A است که برای حفظ سلامت چشم، پوست و سیستم ایمنی بدن مفید است.

ویتامین B6: آویشن حاوی ویتامین B6 است که در تولید هورمون‌های بدن، حفظ سلامت مغز و سیستم عصبی بدن، و کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی مفید است.

ویتامین K: آویشن حاوی ویتامین K است که برای حفظ سلامت استخوان‌ها، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و کمک به جذب کلسیم مفید است.

آنتی اکسیدان موجود در آویشن

آویشن یک گیاه طبی است که سرشاز از مواد معدنی بسیار زیاد است. آنتی اکسیدان های موجود در آویشن این گیاه طبی را تبدیل به یک گیاه سرشار از مواد معدنی تبدیل کرده است .. برخی از مواد موجود در آویشن عبارتند از :

  • فیبر: آویشن حاوی مقدار زیادی از فیبر محلول و غیرمحلول است که به رشد باکتری‌های مفید در روده کمک می‌کند و همچنین به کاهش خطر بیماری‌های مرتبط با روده مانند یبوست، دیابت و بیماری‌های قلبی-عروقی کمک می‌کند.
  • کلسیم: آویشن حاوی مقدار زیادی از کلسیم است که باعث بهبود سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها میشود.
  • آهن: آویشن حاوی مقدار زیادی از آهن است که به تأمین نیاز روزانه بدن به این ماده معدنی و کمک به جذب بهتر آهن از غذا کمک می‌کند.
  • منگنز: آویشن حاوی مقدار زیادی از منگنز است که به فعالیت سیستم ایمنی و آنزیم‌های بدن کمک می‌کند.
  • ویتامین A: آویشن حاوی مقدار زیادی از ویتامین A است که در حفظ سلامت چشم و پوست موثر است
  • ویتامین B6: آویشن حاوی مقدار زیادی از ویتامین B6 است که در تولید سلول‌های قرمز خون و فعالیت سیستم اعصاب موثر است.
  • ویتامین C: آویشن حاوی مقدار زیادی از ویتامین C است که به سلامت پوست،حفظ طراوت و نشاط پوست کمک میکند

 

خرید آویشن

متقاضیان خرید آویشن کیلویی میتوانند با استفاده از خدمات فروشگاه کشاورزی هایار به صورت مستقیم و بی واسطه با تولید کننده در ارتباط باشید و از قیمت کیلویی آویشن در فروشگاه سایت هایار مطلع شوید. با استفاه از فروشگاه هایار میتوانید به صدها محصول و گیاه دارویی دسترسی مستقیم داشته باشید.

قیمت عمده ی آویشن برای هر کیلوگرم به صورت کلی ۹ تا ۱۴ دلار بسته به کیفیت و نوع آویشن است که شکل و نوع بسته بندی و تحویل آن باعث متغیر بودن قیمت آن است. متقاضیان خرید آویشن کیلویی برای ثبت سفارش و دریافت این محصول به صورت عمده میتوانند با ثبت سفارش خود در فروشگاه هایار طب سفارش خود را ثبت و دریافت کنند.

شماره تماس:۰۹۱۳۸۱۰۵۱۹۱
آدرس: اصفهان، چادگان، روستای علی عرب، خیابان نور، کوچه شیخ مفید، پلاک

 

azizi sarv
azizi sarv

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋