ayrikdates

ayrikdates

اسپاد تجارت آیریک در زمینه فروش عمده خرما در ایران و سایر کشور ها شناخته شده است . ayrikdates.com

خواص خرما

 

 

به نقل قول از سایت اسپاد تجارت آیریک

وقتی صحبت از سلامتی می شود، گاهی اوقات ساده ترین مواد خوراکی بیشترین خواص را دارند. خرما یکی از این مواد خوراکی است که نه تنها طعم شیرین طبیعی و بوی خوشی دارد بلکه فواید آن بیش از حد تصور است. قرار دادن خرما در رژیم غذایی روزانه فواید زیادی برای سلامتی دارد .

خواص خرما برای زنان
گنجاندن خرما در رژیم غذایی در دوران بارداری فواید بیشماری برای مادر و جنین دارد. خرما اسیدهای آمینه و کربوهیدرات مورد نیاز زنان باردار را تامین می کند. خرما همچنین سرشار از ویتامین ب6 است که بروز ناهنجاری های هنگام تولد را کاهش می دهد. آنها همچنین از سیستم ایمنی مادر و کودک محافظت می کنند و  سطح هموگلوبین طبیعی را حفظ می کنند. بر اساس مطالعات، مصرف خرما در دوران بارداری می تواند درد زایمان را کاهش دهد و انقباضات را تسهیل می کند. در یک مطالعه مهم و پیشگام در مورد اثرات خرما در طول زایمان، زنانی که خرما مصرف می‌کردند، میانگین باز شدن دهانه رحم بالاتر و زایمان کوتاه تری را نسبت به زنانی که خرما مصرف نمی‌کردند، تجربه کردند. این فواید خرما در زمان بارداری آنها را به یک مکمل ارزشمند برای رژیم زنان باردار تبدیل می کند.

خواص خرما برای مردان
یکی از فواید حیاتی خوردن خرما برای مردان این است که سلامت جنسی را بهبود می بخشد. این میوه به دلیل داشتن ویتامین های ضروری مانند ب 6،مواد معدنی و اسیدهای آمینه استقامت جنسی را تقویت می کند. همچنین می توان برای درمان انواع اختلالات جنسی از خرما استفاده کرد از جمله می توان به خواص خرما برای نعوظ اشاره کرد. خرما به عنوان یک ویاگرا طبیعی عمل می کند زیرا سرشار از استرادیول و فلاونوئیدها است که به افزایش تعداد و تحرک اسپرم کمک می کنند. حتی سطح هورمون های جنسی را بهبود می بخشد. افزایش تعداد اسپرم و سطح بهینه هورمون‌ها در نتیجه بر باروری تاثیر می‌گذارد. خرما برای باروری مردان زمانی بهترین نتیجه را دارد که خرمای خیس خورده را با یک لیوان شیر مصرف کنید.

خواص خرما برای کاهش وزن
با وجود اینکه خرما شیرین است می توان آن را در یک رژیم غذایی برای کاهش وزن قرارداد. خرما سطح چربی کمی دارد و فیبر غذایی بالایی دارد، در نتیجه کمک می کند که به مدت طولانی احساس سیری داشته باشیم و تمایل به خوردن بیشتر را کاهش می دهد. این کیفیت سیر کننده خرما به مدیریت وزن کمک می کند. همچنین قندهای طبیعی موجود در خرما باعث افزایش انرژی سالم می شود و از ضعیف شدن در دوره کاهش وزن جلوگیری می کند.
برای کاهش وزن صبح بهترین زمان برای مصرف خرما است. وقتی که روز خود را با خوردن خرما شروع می کنید خرما انرژی مورد نیاز شما را تامین می کند و همچنین از گرسنگی در اواسط صبح جلوگیری می کند. همچنین می توان آن را به عنوان یک میان وعده قبل از ورزش کردن مصرف کرد.خرما به عنوان یک میان وعده قبل از تمرین، فوق العاده است. خرما باعث آزادسازی سریع انرژی مورد نیاز برای به حداکثر رساندن اثرات ورزش کردن می شود. همچنین پس از ورزش،خرما با بالا بردن سطح انرژی به ریکاوری کمک می کنند. توصیه می شود از خوردن خرما در اواخر شب خودداری کنید زیرا قند طبیعی آن ممکن است با کیفیت خواب تداخل کند.

خواص خرما برای مو
افراد معدودی می دانند که مصرف خرما برای مو مفید است. خرما سرشار از ویتامین های بی و سی است که به رشد مو کمک می کنند. این ویتامین ها باعث بهبود گردش خون در پوست سر و تقویت ریشه مو می شوند. خرما سرشار از آهن است که گردش خون را بهبود می بخشد و مواد مغذی ضروری مو را تامین می کند.همچنین مواد مغذی که در خرما وجود دارند از ریزش مو جلوگیری می کنند و می توانند شروع سفید شدن مو را به تاخیر بیندازند. بنابراین، می توان خرما را برای رشد مو و بهبود مو در رژیم غذایی خود قرار دهید.

خواص خرما برای چشم
خرما به طور کلی برای سلامت چشم مفید است. خرما به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ویتامین ای از دیرباز به عنوان درمان طبیعی برای بیماری های چشمی مانند گلوکوم، آب مروارید و شب کوری استفاده می شود.

ayrikdates
ayrikdates اسپاد تجارت آیریک در زمینه فروش عمده خرما در ایران و سایر کشور ها شناخته شده است . ayrikdates.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋