آیدا دلبند

آیدا دلبند

مادر، همسر، دانشجوی سال آخر مامایی
 ۱ نفر را دنبال می کند

مهمترین نکات و ترفندهای آشپزی

مهم‌ترین نکات و ترفندهای آشپزی

نکات مهم آشپزی

ترفندهای آشپزی پخت‌وپز رو برای همه اعضای خانواده به یه تجربه فوق‌العاده تبدیل می‌کنن! وقتی پا به آشپزخونه می‌ذاری با کمی خلاقیت می‌تونی غذاهای خوشمزه درست کنی و همزمان به بچه‌ها هم مهارت‌های آشپزی رو یاد بدی. آموزش آشپزی به کودکان هم سرگرم‌کننده‌ست و هم بهشون اعتماد به نفس و مهارت‌های جدیدی می‌ده. این مقاله پر از نکات و ترفندهای جالب و کارآمده که کمکت می‌کنه تا از پختن غذا بیشتر لذت ببری. از راه‌های خلاقانه برای استفاده از مواد اولیه گرفته تا ترفندهای هوشمندانه که در زمان و انرژی‌ات صرفه‌جویی می‌کنه. پس بی‌خیال استرس و گند زدن به آشپزخانه به یک آشپز حرفه‌ای تبدیل شو و لحظات خوشی رو در کنار خانواده تجربه کن!

ترفند شور شدن غذا

مهمترین نکات آشپزی رو یاد بگیر!

یاد گرفتن ترفندهای آشپزی و تمرین کردنشون، همون چیزی‌یه که آشپزی رو تبدیل به هنر می‌کنه! آشپزی حتی می‌تونه یه سرگرمی باحال برای بچه‌ها باشه! آشپزی با کودکان هم خوش می‌گذره و هم یاد می‌گیرن!

۱) بچش، بعد چاشنی بزن!

یکی از بهترین ترفندهای آشپزی اینه که قبل از هر چیزی، حتماً غذا رو بچشی! اینطوری می‌فهمی که آیا نیاز به چاشنی بیشتری داره یا نه و می‌تونی از پرچاشنی شدنش جلوگیری کنی. چشیدن واقعاً یکی از بخش‌های جالب غذا پختنه!

۲) تابه رو شلوغ نکن!

شاید وسوسه بشی که همه مواد را در یک تابه بریزی، اما این کار نمی‌ذاره حرارت یکنواخت پخش بشه و باعث می‌شه مواد یا بسوزند یا نپخته بمونن. پس یادت باشه، تابه را بیش از حد پر نکنی تا غذا خوب بپزه.

۳) از سبزیجات تازه غافل نشو!

سبزیجات تازه طعم و عطر خاصی به غذاهات میده. وقتی می‌خوای غذا درست کنی، حتماً از سبزیجات تازه استفاده کن. می‌تونی غذات رو با سبزیجات تزئین کنی تا هم خوشمزه‌تر بشه و هم زیباتر.

۴) تابه رو دگلازه (مزّه‌زدایی) کن!

یکی از نکات آشپزی اینه که پس از پختن گوشت یا سبزیجات، مواد چسبیده به تابه رو با یه‌مقدار آب‌گوشت یا حتی آب خالی مزّه‌زدایی کنی. این کار طعم‌های خوشمزه کف تابه را جمع می‌کنه و می‌شه یه سس لذیذ برای غذات.

۵) اول تابه رو گرم کن!

قبل از افزودن مواد به تابه، حتماً اول مطمئن شو به‌قدر کافی داغ شده. این کار باعث می‌شه غذا یکنواخت بپزه و مواد به کف تابه نچسبه. در کل طعم غذا رو هم بهتر می‌کنه!

هوشمندانه‌ترین ترفندهای آشپزی رو بدون!

حالا که طلایی‌ترین نکات آشپزی رو یاد گرفتی، چند تا ترفند باحال یادت میدم که کارتو راحت‌تر کنه! با این ترفندها هم سرعتت بالا می‌ره، هم از آشپزی بیشتر لذت می‌بری!

۶) آووکادوها رو با پوستش برش بزن!

وقتی می‌خوای آووکادو رو برش بزنی، پوستش رو جدا نکن تا برش‌ها مرتب‌تر بشن و دیگه لازم نباشه با میوه‌ی لغزنده ور بری یا دست‌هات کثیف بشه!

۷) فریز کردن به صورت صاف!

وقتی می‌خوای سوپ یا خورشت رو فریز کنی، اون‌ها رو توی کیسه فریزر به صورت صاف بذار تا کمتر جا بگیره و وقتی درش میاری، سریع‌تر هم ذوب بشه!

۸) از دماسنج گوشت استفاده کن!

برای اینکه مطمئن بشی گوشت به دمای مناسب رسیده، حتماً از دماسنج گوشت استفاده کن تا از پختن زیادش جلوگیری کنی و نذاری طعم و بافتش از دست بره!

۹) کره رو سریع‌تر نرم کن!

اگه می‌خوای کره رو سریع نرم کنی به‌جای گذاشتن تو مایکروویو، اون رو به برش‌های کوچیک تقسیم کن و بذار در دمای اتاق بمونه. اینطوری کره نرم می‌شه بدون اینکه کامل ذوب بشه!

آموزش آشپزی به کودک

جذاب‌ترین ترفندهای آشپزی رو کشف کن!

با یادگیری ترفندهای آشپزی خفن، می‌تونی آشپزی رو خیلی راحت‌تر و جذاب‌تر کنی! این نکات بهت کمک می‌کنن تا کارهات سریع‌تر پیش بره و احساس خوبی توی آشپزخونه داشته باشی.

۱۰) تخم‌مرغ‌ها رو با سرکه کامل بپز!

یه ترفند آشپزی اینه که وقتی می‌خوای تخم‌مرغ‌ها رو بپزی، به‌ازای هر تخم مرغ یه قاشق چای‌خوری سرکه سفید به آب در حال جوش اضافه کن. با این کار پوست تخم‌مرغ خیلی راحت‌تر ازش جدا می‌شه.

11) دو سیخ برای کباب کردن!

ترفند آشپزی بعدی اینه که وقتی کباب می‌کنی، حتماً از دو سیخ به‌جای یکی استفاده کن. با این کار غذا روی سیخ نمی‌چرخه و یکنواخت‌تر می‌پزه. نتیجهش هم یه کباب خوشمزه‌ست که خوب مغزپخت شده.

۱۲) دنبال جایگزین سالم باش!

یکی دیگه از ترفند‌های آشپزی اینه که به‌جای استفاده از مایونز یا خامه ترش از ماست یونانی استفاده کنی. این کار هم طعم غذا رو بهتر می‌کنه و هم سالم‌تره.

با این نکات آشپزی، پخت‌وپز رو آسون و لذت‌بخش‌تر کن! هر بار که می‌ری به آشپزخونه در اصل داری به دنیای طعم‌ها و ترفند‌های جدید وارد می‌شی. پس بی‌خیال استرس و نگرانی، دل به دریا بزن و از آشپزی کردن لذت ببر! اگه تو هم یه ترفند جدید داری با ما به اشتراک بذار تا ما هم ازت یاد بگیریم!

آیدا دلبند
آیدا دلبند مادر، همسر، دانشجوی سال آخر مامایی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋