آیدا دلبند

آیدا دلبند

مادر، همسر، دانشجوی سال آخر مامایی
 ۱ نفر را دنبال می کند

پاسخ به سوالات مهم در مورد بارداری

پاسخ پرسش‌های مهم درباره بارداری

چه زمانی تست بارداری بدیم؟

هنگامی که زنان فکر می کنند ممکن است باردار باشند، تشخیص اینکه بهترین زمان برای گرفتن نتیجه دقیق چه زمانی است دشوار است.

حدود شش روز پس از لقاح طول می کشد تا بدن شما هورمون بارداری را تولید کند و چند روز بعد از آن به حدی میرسد که میتوانید تست بارداری بدهید.
 

تست بارداری

 آیا من باردارم؟

زنانی که فکر می کنند ممکن است باردار باشند به سرع سراغ گوگل رفته و علائم خودشان را با علائم بارداری مقایسه می‌کنند.

علائم اولیه بارداری را که باید به آنها توجه کنید بیاموزید و نکاتی را در مورد اقدامات بعدی پس از اینکه متوجه شدید باردار هستید دریافت کنید.

بچه ام پسره یا دختر؟!

اگر هنوز اسکن هفته بیستم خود را انجام نداده اید، یا اگر تصمیم گرفته اید تا زمان تولد نوزادتان صبر کنید تا جنسیت او را بدانید، حدس زدن آن می تواند سرگرم کننده باشد.

داستان های بسیاری از مادران یا مادربزگ‌هایمان در مورد نشانه های پسر یا دختر شدن وجود دارد، بنابراین جای تعجب نیست که مادران باردار مشتاق خواندن این علائم هستند.

بارداری چند هفته است؟

اگرچه ما در مورد بارداری به مدت 9 ماه صحبت می کنیم، بارداری در واقع 40 هفته طول می کشد - گاهی اوقات تا 42 هفته، اگر به تاخیر بیفتید.

و آن هفته ها می توانند به آرامی پیش بروند، به خصوص اگر اولین بار باشد! برای کمک به گذراندن زمان، ما تمام اطلاعاتی را که برای هر هفته بارداری شما نیاز دارید، در اختیار داریم.

برای تهوع صبحگاهی چه کنیم؟

تحقیقات نتوانسته اند درمان قطعی برای تهوع صبحگاهی پیدا کنند اما معتقدند تا زمانی‌که هورمون‌های بارداری تثبیت شوند. برخی معتقدند زنجبیل کمک می کند، برخی معتقدند که آن را بدتر می کند.

تزریق واکسن کوید در بارداری

آیا باید در بارداری واکسن کووید را بزنم؟

یکی دیگر از سوالات رایج و بسیار جستجو شده در حال حاضر این است که "اگر باردار هستم باید واکسن کووید را بزنم؟"  با توجه به تعداد بالای زنان باردار واکسینه نشده در بیمارستان ها، از جمله در بخش مراقبت های ویژه امسال، پاسخ بسیار "بله" است.

درد لگن در بارداری چیست؟

این درد با استخوان‌هایی مرتبط است که جلوی لگن را تشکیل می‌دهند. وقتی این استخوان‌ها حرکت می‌کنند، عصب‌ها پیام درد متنقل می‌کنند. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید بدانید این است که شما تنها نیستید. از هر 300 زن باردار یکی این درد را تجربه می‌کند. اما متخصصان معتقدند این آمار بیشتر است. چون این مشکل به تدریج ایجاد می‌شود، زنان معمولا این دردها را ویژگی طبیعی بارداری می‌دانند و آن را با پزشک مطرح نمی‌کنند.

اگرچه ممکن است دردناک و گاهی اوقات حتی آزاردهنده باشد، اما تشخیص زودهنگام علائم و نشانه ها به این معنی است که می توانید قبل از بدتر شدن آن، درمان آن را شروع کنید.

کِی از ترک های پوستی راحت میشم؟

اکثر زنان به خصوص در دوران بارداری و بعد از آن دچار ترک‌های پوستی می‌شوند. علائم کشش معمولا روی شکم، سینه، بازوها، ران ها و باسن ظاهر می شوند. آنها هرگز به طور کامل محو نمی شوند.

سردرد در بارداری

متأسفانه از سردردهای تنشی گرفته تا میگرن، سردردهای بارداری نسبتاً رایج هستند. علل دچار شدن زنان باردار به انواع سردرد مختلفه. دو سوم این سردردها علت‌های اولیه ( بیشتر از 90 درصد از نوع میگرن) دارن و علل ثانویه برای یک سومیه که باقی می‌میونه. 50 درصده علل ثانویه می تونه از بیماری‌های فشارخون ‌باشه. تغییرات هورمونی یکی از علت‌های سردرد میگرنی در بارداریه.

علائم اولیه زایمان

قبل از زایمان بدن خانم باردار در ماه آخر بارداری خودش را برای زایمان آماده می‌کند. ممکن است از فعالیتهای بدن در این حالت بدون اطلاع باشید یا هرچقدر به روز زایمان نزدیک تر می‌شوید نشانه جدیدی را در خود مشاهده کنید. در اینجا تعدادی از علائمی که نشان دهنده شروع زایمان هستند مرور می‌کنیم.

آیدا دلبند
آیدا دلبند مادر، همسر، دانشجوی سال آخر مامایی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋