آیدا دلبند

آیدا دلبند

مادر، همسر، دانشجوی سال آخر مامایی
 ۱ نفر را دنبال می کند

بهترین ادکلن مردانه باحال معرفی 10 عطر اصل سرد مردانه

بهترین ادکلن خنک مردانه | معرفی 10 عطر سرد مردانه اصل

در فصل تابستان انتخاب عطری که استفاده می‌کنیم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. رایحه عطر به دلیل گرمای هوا، در فصل تابستان بیشتر و سریع‌تر پخش شده و اثر آن زودتر از روی لباس و پوست از بین می‌رود. در نتیجه انتخاب عطری که ماندگاری بالایی داشته و در عین حال پخش بوی آن در حد متوسطی باشد، برای این فصل ضروری است. عطرهای خنک به طور عمده این ویژگی را دارند.
استفاده از عطرهای خنک در فصل تابستان این کمک را به ما می‌کند که از عطر استفاده کنیم، بدون آن که با بوی تند آن اذیت شویم و یا مجبور باشیم به دلیل از بین رفتن بوی عطر، مدام آن را تمدید کنیم. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین عطرهای خنک و تابستانی مردانه بپردازیم.

ویژگی‌ عطرهای خنک

عطرهای خنک از انواع زیادی برخوردار هستند. عطاران ترکیبات متنوعی را امتحان کرده تا بهترین و خوش‌بوترین عطرها را بسازند. به طور عمده عطرهای خنک از نت‌هایی مثل میوه‌ها، گل‌های بهاری با بوی ملایم، روایح آبزی، چوبی ملایم و ... ساخته می‌شوند. چرا که این نت‌ها رایحه ملایم و سبکی داشته و ترکیبشان با یکدیگر طبعی خنک و خوشایند می‌سازند.

استفاده از عطرهای خنک نوعی حس شادابی و نشاط را در ما برمی‌انگیزد و موجب احساس رهایی، جوانی و سرزندگی می‌شوند. این عطرها از این جهت برای فصل تابستان مناسب هستند که می‌توانند به جبران گرمای غیر قابل تحمل هوا، حس و حالی سبک و راحت را برای ما القا کنند.

معرفی بهترین ادکلن های مردانه با بوی خنک 

1. بلو د شنل ادو تویلت

بلو د شنل از جمله محبوب‌ترین‌ها در انواع عطر شنل  است. این عطر خنک الگوی بسیاری از برندها برای ساخت عطرهای خنک مردانه قرار گرفته است. به دلیل محبوبیت جهانی، می‌توان گفت که ترکیبات این عطر دقیقاً همان چیزی است که آقایان در هر سن و سالی می‌پسندند. نت‌های لیمو ترش، نعناع هندی، نعناع، خس خس، سدر، چوب صندل سفید، یاس، گریپ فروت، لابدانیوم، جوز، زنجبیل، فلفل صورتی و روایح دودی از جمله عوامل تشکیل‌دهنده رایحه آشنا و خوشبوی بهترین ادکلن مردانه با بوی خنک هستند، تا حس سرزندگی و شادابی فصل تابستان را تامین کنند.

2. روژا داو الیسیوم پور هوم

عطر الیسیوم از برند روژا داو، عطری انگلیسی با طبع خنک و گروه بویایی فوژه، یکی از بهترین ادکلن های خنک مردانه می‌باشد. این عطر خوش‌بو، ترکیبی از نت‌های مرکباتی ترنج، لیمو ترش، گریپ فروت، آویشن و لیمو ترش سبز است و حس و حال شاداب خود را از این نت‌ها می‌گیرد. در کنار فضای ملایم‌تر نت‌های سیب، رز، خس خس، سدر، یاس، گل برف، انگور فرنگی سیاه، فلفل صورتی، وانیل و چرم، این عطر تبدیل به ترکیبی بسیار شگفت‌انگیز از انواع و اقسام نت‌های مرکب می‌شود که در فضایی بسیار سبک در کنار هم قرار گرفته و عطری تابستانه و بسیار عالی را ساخته‌اند.

3. زرجف رنسانس 

ادکلن خنک مردانه معروف با رایحه مرکباتی و دلپذیر از برند ایتالیایی زرجف که طرفداران بسیار زیادی دارد. نت‌های ترنج، لیمو ترش، برگ درخت نارنج و نارنگی لایه ابتدایی این عطر را شامل می‌شود و در ادامه نت‌های رز، نعناع و گل برف هستند که عطر گیاهی را به این رایحه اضافه می‌کنند. در آخر رایحه رنسانس با مشک، کهربا، نعناع هندی و سدر به تعادل می‌رسد. در کل ترکیب این مورد از بهترین عطر مردانه با رایحه خنک توانسته فضایی بسیار پرانرژی و پر جنب و جوش بسازد که استفاده از آن حس و حالی بسیار درخشان و دلنشین ایجاد می‌کند.

عطر زرجف رنسانس

4. دیور هوم اسپرت

عطر دیور هوم اسپرت، عطری چوبی، همان‌طور که از نام آن پیدا است، برای استفاده در روزهای پر جنب و جوش طراحی شده و به عطر ورزشکاران مشهور است. در حقیقت، هوم اسپرت عطری است که می‌توان آن را به طور روزمره و در هر موقعیتی استفاده کرد. نت‌های ترنج، لیمو ترش، گریپ فروت، لامی، خس خس، سدر، زنجبیل، اسطوخودوس، چوب صندل سفید و رزماری از نت‌های تشکیل‌دهنده بهترین عطر مردانه با رایحه خنک هستند که فضایی سبز و پر از درخت و گیاه را برای ذهن ما تداعی می‌کنند.

5. پارفومز د مارلی گرینلی

عطر گرینلی از برند پارفومز د مارلی عطری خنک و مرکباتی است که با روایح خوش معطر، ترکیب شده است. این عطر یونیسکس و بسیار خاص، طرفداران بسیار زیادی بین آقایان و خانم‌های جوان دارد. با حس و حالی بسیار جوانانه و پرانرژی، نت‌های مرکباتی - میوه‌ای ترنج، نارنگی ماندارین، سیب در این عطر با نت‌های گیاهی و گلی سدر، بنفشه، برگ درخت نارنج و کشمران ترکیب شده‌اند و در آخر با اضافه شدن کمی رایحه چوبی، گرینلی درست مثل اسم خود، فضایی سبز و زنده را تداعی می‌کند.

6. ایو سن لوران وای ادو پرفیوم

نسخه ادو پرفیوم سری وای از برند ایو سن لوران طبعی معتدل رو به خنک و گروه بویایی فوژه دارد. این عطر نمونه بارزی از راحتی و آسایش همیشگی است. به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توان آن را در همه فصول سال و در هر آب و هوایی استفاده کرد. ادو پرفیوم وای دقیقاً همان عطری است که شما می‌توانید همیشه و همه جا همراه خود داشته و اطمینان داشته باشید که مناسب موقعیتی که در آن قرار دارید هست. رایحه این عطر پرکاربرد از نت‌های ترنج، سیب، زنجبیل، شمعدانی، دانه سرو کوهی، دانه تونکا، خس خس، سدر، صمغ کندر و چوب عنبر تشکیل شده است.

7. آمواج سرچ

سرچ عطری از برند عمانی آمواج است که در گروه بویایی مرکباتی معطر جای می‌گیرد. این عطر سرشار از حس زندگی و طراوت است. رایحه این عطر سراسر از نت‌های نارنگی ماندارین، لیمو ترش، لیمو ترش سبز پر شده و تمام فضای آن را این حس و حال مرکباتی در بر گرفته است. به جرئت می‌توان گفت که سرچ از جمله مرکباتی‌ترین عطرهای مردانه موجود در دنیا است که سلایق زیادی را نیز در بر می‌گیرد. استفاده از آن به شما احساس شادابی و خوشحالی را القا می‌کند و می‌تواند انرژی‌تان را بالا ببرد.

عطر آمواژ سرچ

8. جورجیو آرمانی آکوا دی جیو پروفوندو

آکوا دی جیو عطری آبزی از برند جورجیو آرمانی است. از بین عطرهای آبزی موجود، این عطر یکی از پرطرفدارترین‌های آن‌ها است. در بین عطرهای خنک، روایح مرکباتی و چوبی بیشتر از روایح آبزی هستند، در نتیجه عطرهای آبزی خاص و ویژه‌تر محسوب می‌شوند. عطرهای آبزی مثل آکوا دی جیو حس و حال قدم زدن کنار ساحل را تداعی می‌کنند و از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در هوای گرم هستند. از نت‌های به کار رفته در بهترین ادکلن خنک مردانه می‌توان به ترنج، آب دریا، شمعدانی، رزماری و روایح دودی اشاره کرد.

9. لالیک انکر نویر اسپرت

انکر نویر اسپرت از عطرهای بسیار پرطرفدار برند لالیک است. این عطر از جمله محبوب‌ترین عطرهای چوبی جهان محسوب می‌شود و در میان آقایان میان‌سال بسیار مشهور است. با نت‌هایی از ترنج، گریپ فروت، جوز، اسطوخودوس، سرو، آب، مشک، خس خس، چوب کشمیر، لالیک اسپرت فضایی سبک و در عین حال بسیار متین را تداعی می‌کند. هم زمان با انرژی بالا، متانت خود را حفظ کرده و از این رو بسیار برای آقایان سن‌بالاترِ شوخ‌طبع و خوش بر و رو مناسب است.

10. مون بلان لجند ادو پرفیوم

نسخه ادو پرفیوم سری لجند برند مون بلان که به لجند مشکی نیز معروف است، عطری چرمی و بسیار خاص است. به جرئت می‌توان گفت که مثل این عطر در دنیای عطر و ادکلن‌های مردانه پیدا نمی‌شود! این عطر در عین طبع خنک و ملایم خود، رایحه چرمی و نسبتاً سنگینی دارد که آن را به بهترین ادکلن خنک مردانه مناسب موقعیت‌های رسمی تبدیل کرده است. رایحه تقریباً تلخ با ترکیبی از نت‌های ترنج، برگ بنفشه، یاس، روایح چوبی، مگنولیا، خزه درخت بلوط و چرم، حس و حالی گس اما بسیار دوست داشتنی را به وجود آورده است.

آیدا دلبند
آیدا دلبند مادر، همسر، دانشجوی سال آخر مامایی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋