avinminoofar407

avinminoofar407

انواع ساندویچ پانل کند سوز

 

 

انواع ساندویچ پانل کند سوز

ساندویچ پانل کند سوز نوعی از ساندویچ پانل است که قابل آتش گرفتن نیست و فقط با تماس مستقیم با آتش دچار اشتعال و آسیب می شود.

ساندویچ پانل کند سوز را با علامت اختصاری PIR   نشان می دهند ( پلی آیزوسانیوریت).

 PIR  و PUR  عایق هایی از جنس فوم پلی اورتان هستند.

میزان عایق بودن PIR  در شرایط یکسان و برابر از PUR  بیشتر است.

تفاوت PIR  و PUR

همانطور که گفته شده PIR  و PUR  عایق های حرارتی هستند که در ساختمان ها و ساخت و ساز از آن استفاده می شود. این دو  ماده دارای ویژگی های مشابه هستند اما تفاوت های مهمی نیز دارد. که شامل :

·       نوع عملکرد : PIR  به عنوان یک ماده عایق حرارتی با عملکرد حرارتی بهتر از PUR  شناخته می شود. PIR  دارای خواص ضد آتش بهتری است و مقاومت حرارتی بالاتری دارد.

·       سرعت مشتعل شدن : PUR  به سرعت آتش می گیرد و در صورت آتش سوزی گسترش می یابد. اما PIR  به دلیل وجود مواد بازدارنده شعله، در صورت آتش سوزی آن را به خود جذب می کند و از گسترش آن جلوگیری می کند.

·       نصب و اجرا : PUR  به طور کلی سبکتر و راحتتر نصب و اجرا  می شود. اما PIR  به دلیل سختی بیشتر، ممکن است نیاز به تجهیزات فنی بیشتر و زمان اجرای بیشتری داشته باشد.

·       محافظت از محیط زیست : PIR به عنوان یک ماده بازیافت پذیر تولید می شود و می تواند به حفظ محیط زیست کمک کند. از طرف دیگر PUR  سختتر است و ممکن است بازیافت آن مشکلات بیشتری داشته باشد.

 

 

 

 

درجه بندی ساندویچ پانل کند سوز

عبارت های B1  و B2  به استاندارد های آتش سوزی اشاره دارد. این استاندارد ها بر اساس رفتار مواد در برابر آتش و خواص کند سوزی آن ها مشخص می شود.

در این قسمت توضیحاتی در برابر استاندارد های B1  و B2  توضیح داده می شود :

·       استاندارد B1  : مواد با استاندارد B1  به این معنا است که کمترین خطر آتش سوزی را دارند. این مواد زمانی که در معرض آتش سوزی قرار بگیرند، با سرعت خیلی کم سوخته می شوند و از گسترش آتش جلوگیری می کند. عایق PIR  دارای این نوع استاندارد است.

·       استاندارد B2 : مواد با استاندارد B2 به معنای آتش سوزی متوسط است. اگر این مواد در برابر آتش قرار بگیرد با سرعت متوسط سوخته و قابلیت گسترش آتش را دارد. عایق PUR  شامل استاندارد B1 و B2 است. ساندویچ پانل کند سوز با استاندارد B2 برای برخی کاربرد ها مناسب است اما برای بعضی از کاربرد های خاص ممکن است نیاز به استفاده از مواد با استاندارد B1 داشته باشد.

 

 

کاربرد ساندویچ پانل کند سوز

ساندویچ پانل کند سوز جز اصلی ساختمان های صنعتی، تجاری و مسکونی برای ایزوله کردن حرارتی، صوتی و ضد آتش استفاده می شود. این نوع ساندویچ پنل کاربرد های متفاوتی دارد که به شرح زیر است :

·       صنایع حمل و نقل : در ساخت و تعمیر وسایل نقلیه مثل قطار، اتوبوس، مراکز حمل و نقل و ... استفاده می شود. از ساندویچ پانل کند سوز استفاده می کنند که تا ایمنی و مقاومت حرارتی بهبود یابد.

·       ساخت سیستم های گرمایشی و سرمایشی : به دلیل ویژگی عایق حرارتی، از این نوع پانل در ساخت این سیستم استفاده می شود.

·       فضا های گلخانه ای : برای ایجاد سازه های گلخانه ای از این نوع پانل استفاده می شود که هم عایق حرارتی هست و هم عایقی مناسب در صورت به وجود آمدن آتش سوزی.

·       پروژه های مهندسی دریا : در صنایع دریایی برای ساخت قسمت های مقاوم به حرارت و آتش. معمولا در سکو های نفتی و کشتی ها استفاده می شود.

قیمت ساندویچ پانل کند سوز

ساندویچ پانل های کند سوز به دلیل مقاومت بالای خود در برابر حرارت و آتش سوزی از محبوبیت خاصی در سنعت برخوردار است و قیمت آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله :

·       نوع مواد هسته : نوع مواد استفاده شده در هسته این پانل نقش مهمی در قیمت آن دارد. مثلا پانل با هسته فوم پلی اورتان PIR و PUR ممکن است قیمت بالاتری داشته باشد.

·       ابعاد پانل : طول و عرض پانل های کند سوز تاثیر در قیمت دارد.

·       مواد پوششی : پوشش های خارجی فلزی یا مواد دیگر بر قیمت این پانل تاثیر دارد.

·       نوع پانل : نوع پانل ها با توجه به دیواری، سقفی، شیاردار و ساده بودن بر قیمت تاثیر بسزایی دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

avinminoofar407
avinminoofar407

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋