atlasbarcompany

atlasbarcompany

نکات ایمنی در استفاده از مواد شوینده خانگی قبل و بعد از جابجایی

کارگر اسباب کشی در باربری اطلس بار شما را با تمام نکات ایمنی در استفاده از مواد شوینده خانگی در هنگام اسباب کشی و اثاث کشی آشنا می‌سازد.

 

 

جابجایی اثاثیه منزل یکی از مراحل حساس و سخت در زندگی به شمار می رود و مسئله نظافت و پاکیزگی از مواردی است که در این برهه به ویژه برای خانم های خانه اهمیت زیادی دارد. معمولا همه ما قبل از اسباب کشی و بعد از آن شروع به نظافت و تمیز کاری می کنیم و در این بین از مواد شوینده زیادی نیز استفاده می کنیم.

 

 

اما نکته ای که بسیار اهمیت دارد روش درست استفاده از مواد شوینده می باشد تا هم خود و هم اعضای خانواده را از خطراتی که ممکن است این مواد به دنبال داشته باشند محافظت نماییم.

 

 

نکات ایمنی در استفاده از مواد شوینده

یکی از نکاتی که در این زمینه باید به آن توجه نمایید نکات ایمنی در استفاده از مواد شوینده برای تمیز کردن بخش هایی مثل حمام , سرویس بهداشتی , آشپزخانه و .. می باشد. یک نظافت سریع و آسان در این بخش ها کفایت می کند.

 

 

اما بهتر است از مواد شوینده مناسب برای این نظافت استفاده کنید. مراقب خودتان و سلامتی تان باشید و نکات ایمنی در استفاده از مواد شوینده را رعایت کنید. مهمترین مواد شوینده ای که ممکن است خانم های خانه برای تمیز کاری از آن استفاده کنند شامل:
•    پاک کننده های چندمنظوره
•    پاک کننده برای سطوح چوبی
•    شوینده سرویس بهداشتی اعم از انواع جوهر نمک , کاشی شوی و ...
•    سفید کننده ها مثل وایتکس و مواد اسیدی
•    شیشه شوی
•    مایع ظرفشویی
می باشد.

 

 


همه روزه ما شاهد مسمومیت های مختلف ناشی از استفاده نادرست از مواد شوینده خانگی هستیم که برای افراد مختلف اتفاق می افتد. از آنجا که خانم های خانه بیشترین میزان استفاده را از این مواد دارند بهتر است نسبت به رعایت نکات ایمنی در استفاده از مواد شوینده خانگی اطلاعات بیشتری داشته باشند.

 

 

برای مثال بسیار دیده شده است که افراد برای تمیز کردن بهتر سرویس بهداشتی و حمام از ترکیب جوهر نمک و وایتکس استفاده می کنند که بسیار خطرناک است زیرا جوهر نمک یک اسید و وایتکس یک باز است و ترکیب این دو باعث واکنش شیمیایی میان آنها می شود و تولید گازهای خطرناک می تواند مسمومیت های شدید و مشکلات تنفسی و حتی مرگ افراد را سبب شود.

 

 

سایر نکات ایمنی در استفاده از مواد شوینده

استفاده از دستکش های لاستیکی برای محافظت از پوست دست از دیگر نکات ایمنی در استفاده از مواد شوینده است. در صورتی که نسبت به تنفس بوی این مواد حساسیت دارید و دچار مشکلات تنفسی می شوید بهتر از است از ماسک استفاده کنید و یا این کار را به دیگری واگذار کنید.

 

 

از دیگر نکات ایمنی در استفاده از مواد شوینده این است که هیچ وقت مواد شوینده را با آب گرم پاک نکنید این مواد در ترکیب با آب گرم و یا بخار آب از خود گازهای خطرناکی مثل کلر تولید می کنند که استنشاق آنها بسیار سوزاننده و خطرناک است.

 


اگر قصد دارید از مواد شوینده در محیط های دربسته استفاده کنید، بهتر است پنجره یا درب را باز بگذارید و سیستم تهویه را نیز روشن کنید چرا که حفظ سلامتی در اسباب کشی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. برای کاهش آسیب های ناشی از این مواد و رعایت نکات ایمنی در استفاده از مواد شوینده بهتر است از مواد استاندارد و متعارف استفاده کنید برای مثال مواد اسیدی قوی برای نظافت های خانگی اصلا توصیه نمی شود.

 

 

استفاده از پودرهای شوینده آنزیم دار می تواند از مواد شوینده سفید کننده مناسب تر باشد زیرا بدون بو است و بخار های سمی تولید نمی کند و در نظافت نیز کاملا اثرگذار است. بهتر است زنان باردار , افراد مسن و کودکان از این مواد تا حد ممکن استفاده نکنند. مواد خطرناک را از دسترس کودکان دور نگه دارید و از نگه داری آنها در ظرف ها و بطری هایی که ممکن است اشتباهی توسط دیگران مصرف شود خودداری کنید.

 

قبل از اسباب کشی

بسیار خوب است که ما قبل از ترک خانه فعلی و رفتن به خانه جدید یک نظافت کلی داشته باشیم و اگر قسمت های مختلف خانه کثیف و آلوده شده است ابتدا نسبت به نظافت آنها اقدام کنیم و سپس خانه را به قصد منزل جدید ترک نماییم این کار باعث می شود تا تصویر خوبی از خود برای مالک یا مستاجر بعدی برجای بگذاریم. همچنین دلیلی ندارد خانواده ای که بعد از ما قرار است در این خانه زندگی کنند ریخت و پاش های ما را تمیز کنند.

 


ساکن هر خانه وظیفه دارد تا قبل از ترک آن نسبت به تمیز کردن خانه اقدام نماید و آن را به همان صورت اول تحویل دهد.
این کار را می توانید در زمان ترک خانه انجام دهید و زباله های ناشی از بسته بندی اثاثیه منزل , حمل بار و ... را در مرحله آخر و قبل از ترک خانه تمیز و جمع آوری کنید. اما نظافت بخش هایی مثل حمام و سرویس بهداشتی نیز می تواند در دستور کار شما قرار گیرد.

 

 

لزومی ندارد شما مانند خانه تکانی های عید به جان خانه بیفتید و تمامی قسمت های آن را برق بیندازید اما می توانید یک نظافت معقول و مناسب را انجام دهید تا کسانی که پس از شما به این خانه می آیند با منظره های ناخوشایند و بوهای نامطبوع مواجه نشوند.

 

 

نکات ایمنی در استفاده از مواد شوینده بعد از اسباب کشی

نکات ایمنی در استفاده از مواد شوینده بعد از اسباب کشی نیز بسیار مهم است. همانطور که شما خانه قبلی خود را تمیز کردید و مثل روز اول تحویل مستاجر یا مالک قبلی دادید، اکنون انتظار دارید خانه جدیدتان نیز تا حد ممکن تمیز و پاکیزه باشد.

 


اما بسیاری از افراد هستند که حتما باید خودشان روی تمیز کردن خانه نظارت داشته باشند و هر چقدر هم خانه فعلی تمیز باشد باز هم آنها قصد دارند خودشان یک نظافت کلی داشته باشند. هر چند کار آنها کمی ساده تر می شود. به همین منظور یکی دو روز پیش از اسباب کشی و حمل اثاثیه منزل به خانه جدید بهتر است نسبت به نظافت خانه جدید اقدام شود.

 

 

در این زمان نیز احتمالا شما نیز از آن دسته افرادی هستید که از مواد شوینده مختلف استفاده می کنید و به جان قسمت های مختلف خانه می افتید تا آن را برای شروع زندگی آماده نمایید. رعایت نکات ایمنی در استفاده از مواد شوینده نیز در این زمان بسیار اهمیت دارد بنابراین بهتر است تمامی موارد ذکر شده در قسمت قبل را در این زمان نیز رعایت کنید.

 

استفاده از شرکت های خدماتی در نظافت منزل

اگر قصد جابجایی اسباب منزل را دارید می توانید برای تمیز کردن خانه فعلی و خانه جدیدتان از شرکت های خدماتی درخواست نیرو نمایید این افراد می توانند در زمانی کوتاه خانه شما را تمیز و نظافت نمایند.

 

این می تواند برای شما بسیار مناسب باشد زیرا در بحبوحه اثاث کشی و بسته بندی اثاثیه شما زمان زیادی برای تمیز کردن و نظافت ندارید و استخدام کارگر تمیز کاری می تواند به شما کمک نماید. این کارگران نکات ایمنی در استفاده از مواد شوینده را رعایت می کنند. و شما می توانید به کارهای دیگر خود رسیدگی کنید.

 

 


برای درخواست نیرو جهت تمیزکاری و کارگر اسباب کشی برای بسته بندی اثاثیه و حمل بار با ما در اتوبار و باربری اطلس بار تماس بگیرید.

https://atlasbar-co.com/

atlasbarcompany
atlasbarcompany

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋