atefeh.salimi6528

atefeh.salimi6528

 ۲ نفر را دنبال می کند

ارز دیجیتال یعنی چه؟

ارز دیجیتال در زبان فارسی معادل Cryptocurrency در انگلیسی است و از دو کلمه Crypto به معنی رمزگذاری و Currency به معنای پول یا ارز تشکیل شده. در فارسی به همین دلیل گاهی اوقات به آن رمز ارز یا ارزهای رمزنگاری شده می گویند. اصولاً ارزهای دیجیتال به ارزهایی گفته می شود که با پروتکل های رمزنگاری طراحی شده و به صورت دیجیتالی ذخیره و ارسال می شوند و شکل فیزیکی ندارند و تمامی اطلاعات مربوط به این ارزها و تمامی تراکنش های این ارزها در یک شبکه دیجیتال به نام بلاک چین صورت می گیرد.

 هدف از ایجاد این نوع از پول حذف واسطه ها از سیستم های مالی مانند بانک های سنتی و سیستم پولی از یک دولت متمرکز است که در آن بانک مرکزی ابتدا باید تمام تراکنش های بین دو کاربر را به یک ایالت غیرمتمرکز تایید کند که در آن مبادلات مالی باید مستقیما انجام شود. بین دو کاربر و بدون واسطه و هزینه های تراکنش بین کاربران در حین نقل و انتقالات مالی کاهش یابد و تراکنش های مالی با سرعت بالا انجام شود.

ارز دیجیتال زبان ساده
اگر بخواهیم به زبان ساده برای شما توضیح دهیم که ارز دیجیتال چیست، به این صورت خواهد بود: شما در بانک ها یک حساب بانکی دارید که پول شما در آن نگهداری می شود. در زمینه ارزهای دیجیتال، به جای حساب بانکی، یک کیف پول اختصاصی دارید و این کیف پول روی تلفن همراه یا کامپیوتر شما است. شما آن را نصب می کنید که برای هر ارز یک آدرس خاص دارد. در این کیف پول ها می توانید سرمایه را مدیریت کنید یا ارزهای خود را ذخیره کنید.

 در دنیای سنتی و در بانک ها، شما یک حساب بانکی برای انتقال پول دارید و از این شماره حساب برای انتقال پول به حساب بانکی خود استفاده می کنید و یا اگر شخصی بخواهد برای شما پول ارسال کند، شماره حساب یا شماره کارت خود را به او می دهید. او برای شما پول می فرستد . در حوزه ارزهای دیجیتال، هر ارز رمزنگاری شده دارای آدرس خاصی است و شما از آن برای انتقال ارزهای دیجیتال استفاده می کنید. آدرس کیف پول ارز دیجیتال شما معادل شماره کارت یا شماره حساب شما است.

 در سیستم سنتی تراکنش ها و نقل و انتقالات شما در بانک انجام می شود و توسط بانک مرکزی کنترل و تایید می شود. در حوزه ارزهای دیجیتال نیز همین کار در شبکه بلاک چین انجام می شود که معادل سیستم بانکداری سنتی است. این تراکنش ها توسط هزاران ماینر در سراسر جهان انجام می شود.

atefeh.salimi6528
atefeh.salimi6528

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
crypto.lover.irani
یه مدتی هست که خیلی پیگیر یادگیری ارز دیجیتال هستم، مخصوصا توی شرایط اقتصادی الان که بنظرم واقعا لازمه سرمایه گذاری های این چنینی باشه. در این زمینه مطالعه زیادی دارم و مقالات مشابه محتوای شما و سایت Arzweb به من و مبتدیان دیگه کمک زیادی میکنه.
ممنون از مقاله خوبتون، خوشحال میشم باز هم محتواهای خوبتون رو به اشتراک بگذارید.
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋