آتش مهار البرز

آتش مهار البرز

مجموعه آتش مهار وارد کننده و پخش کننده انواع تجهیزات آتش نشانی در ایران است. همچنین این مجموعه نماینده رسمی بسیاری از برندهای معتبر و شناخته شده در زمینه ی آتشنشانی و ایمنی در ایران می باشد.
توسط ۵ نفر دنبال می شود

چه تجهیزاتی باید در مواقع ضروری در خودرو داشته باشیم ؟

وسایل و تجهیزات ضروری و دائمی داخل خودرو

 

 

وجود برخی تجهیزات و لوازم ضروری داخل هر خودرویی لازم است تا در صورت نیاز با دسترسی سریع به آنها بتوان از بروز حوادث ناگوار یا بروز خسارات گسترده تر جوگیری نمود. در ادامه به معرفی برخی از این لوازم ضروری و تجهیزات آتش نشانی مهم که باید در هر خودرویی موجود باشند می پردازیم.

جعبه کمک‌ های اولیه

لوازم داخل این جعبه ها در زمان سوانح رانندگی کمک می کند بتوان به سرعت زخم های جزئی را پانسمان نمود و یا صدمات بزرگتر را تا زمان رسیدن نیروهای امداد و نجات به حداقل ممکن رساند. وجود جعبه کمک های اولیه در خودرو در اکثر کشورها یک قانون و الزامی می باشد. 

چکش اضطراری

چکش اضطراری ابزار کوچکی است که در زمانی که داخل خودرو حبس شوید می تواند جان شما را نجات دهد. برآمدگی فلزی دو سمت این چکش ها راننده را قادر به شکستن  شیشه خودرو و نجات خود می نماید.

کابل باطری به باطری

این کابل از مهمترین وسایل ضروری داخل خودروها است. زیرا زمانیکه باطری ماشین خالی شود که امری رایج است، با داشتن کابل باتری به باتری می توان از ماشین های دیگر کمک خواست. بنابراین کابل های باطری به باطری از وسایل حیاتی داخل هر خودرو به شمار می روند.

بیل تاشو

در زمستان و مناطقی سردسیری که احتمال بارش برف زیاد است وجود یک بیل تاشو داخل اتومبیل می تواند از گیر کردن خودرو داخل برف یا گل و لای جلوگیری کند. برای کندن زمین به منظور بهتر چرخیدن چرخ ها یا بیرون آمدن لاستیک از میان برف می توان از این وسیله کم حجم استفاده کرد. 

 

کپسول آتش‌ نشانی خودرو

با وجود اینکه احتمال نیاز به کپسول آتش نشانی نسبت به سایر تجهیزات ضروری کمتر است، به همان میزان در صورت نیاز به آن، نقش حیاتی تری دارد. کپسول های آتش نشانی خودرو معمولا از نوع پودر و گاز و در حجم یک کیلوگرمی هستند که حجم کمی از فضای خودرو را بخود اختصاص می دهند. اما از ایجاد حوادث تخل ناشی از آتش سوزی خودرو جلوگیری خواهند کرد. 

چراغ قوه‌

امروزه به دلیل دارا بودن چراغ قوه در گوشی های تلفن همراه استفاده از چراغ قوه ها چندان مرسوم نیست اما این موضوع در زمانیکه ماشین خراب شود فرق دارد. زیرا با دارا بودن چراغ قوه مناسب در زمان خرابی اتومبیل می توان آن را زیر کاپوت قرار داد و بدون مزاحمت و اشغال کردن دست، از آن استفاده نمود. همچنین از چراغ قوه ها برای درخواست کمک در مناطق کم سکنه و تاریک نیز می توان استفاده کرد. 

ابزار چندکاره

ابزارهای چند کاره به منظور بریدن، وصل کردن، باز کردن و بستن پیچ و ... از اقلام ضروری داخل خودرو هاست. زیرا حتی اگر خودرو نداشته باشید نیز وجود یکی از این ابزار در دسترس شما همواره به کمکتان خواهد آمد. 

مثلث خطر

اگر در تاریکی و شب هنگام مشکل فنی برای خودرو به وجود آید مثلث خطر کمک می کند که در مناطقی که دید کافی وجود ندارد به حد لازم دیده شوید. مثلث های خطر شبرنگ هستند و در تاریکی به سایر رانندگان هشدار می دهند تا از بروز تصادف جوگیری شود. به همراه داشتن مثلث خطر در خودرو ها مانند جعبه های کمک های اولیه در اکثر کشورها جزو قوانین و ضروری است. 

 

جلیقه ایمنی شبرنگ

بسیاری از رانندگان دارای مشاغلی هستند که لازم است بیشتر در طول شب یا جاده هایی که فاقد نور کافی و روشنایی هستند رانندگی کنند. در این گونه مواقع لازم است که ماشین خود را در حاشیه جاده متوقف سازند و برای دیده شدن توسط رانندگان دیگر از این جلیقه های شبرنگ استفاده کنند. 

تسمه یدک‌کش

تسمه یدک کش از تجهیزات ضروری داخل خودرو هاست زیرا شما هیچ گاه نمی توانید پیش بینی کنید که چه زمانی خودرو شما خاموش یا خراب شده در نقطه ای نا معلوم از جاده توقف خواهد کرد. به کمک این تسمه می توان خودرو خود را به کمک اتومبیل های دیگر به حاشیه جاده هدایت و تا رسیدن یدک کش منتظر ماند.

گالن آب

لازم است داخل هر خودرویی حداقل 4 لیتر آب وجود داشته باشد. بخصوص در فصول گرم سال که احتمال جوش آوردن ماشین ها بیشتر است، وجود آب می تواند بسیار کمک کننده باشد. بنابراین قبل از هر بار حرکت خودروی خود از وجود آب داخل آن مطمئن شوید. 

زنجیرچرخ

در فصول سرد سال و مناطقی که بارش برف به همراه دارد، وجود زنجیر چرخ از ضروریات است. این وسیله مهم از لغزیدن اتومبیل شما روی برف و یخ و خطر تصادف پیشگیری می نماید. به خصوص پیش از مسافرت به خارج از شهر در فصول سرد سال از وجود زنجیر چرخ داخل خودروی خود اطمینان حاصل کنید.

 

جک و آچار چرخ

اغلب خودرو ها مجهز به لاستیک زاپاس هستند که در زمان پنجری بتوانید خودتان لاستیک معیوب را با زاپاس عوض کنید که برای این کار نیازمند جک و آچار چرخ خواهید بود. وجود لوازم یدکی مورد نیاز برای پنچر گیری در خارج از شهر و جاده های کم رفت و آمد بسیار حیاتی و مهم است. 

پمپ هوا

با وجود اهمیت بالای تجهیز خودروتان به جک و لاستیک زاپاس، در مواقعی که اتومبیل شما داخل شهر پنچر شود می توان موقتا از پمپ هوا استفاده کرد و سریعا خودرو را به اولین تعمیر گاه رساند. همچنین اگر خودرو شما در مکانی پنجر شود که احتمال پنچر گیری آن وجود نداشته باشد به کمک این پمپ می توانید خودروی خود را حرکت دهید و به مکان مناسب تری جهت پنچر گیری منتقل کنید.

همانطور که گفته شد به دلیل آنکه حادثه هیچ گاه از قبل خبر نمی کند، وجود لوازم و تجهیزات ضروری داخل خودرو می تواند از جان و مال و زمان شما محافظت کند. زیرا در برخی شرایط با کوچکترین مشکل یا نقص فنی در خودرو ممکن است با تهدیدات جدی مالی یا جانی روبرو شوید. بنابراین به کمک لیست فوق وسایل و تجهیزات ضروری را که بصورت دائمی باید داخل خودروی خود داشته باشید تهیه نمائید و داخل اتومبیلتان قرار دهید.

آتش مهار البرز
آتش مهار البرز مجموعه آتش مهار وارد کننده و پخش کننده انواع تجهیزات آتش نشانی در ایران است. همچنین این مجموعه نماینده رسمی بسیاری از برندهای معتبر و شناخته شده در زمینه ی آتشنشانی و ایمنی در ایران می باشد.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋