امیر امیری

امیر امیری

وظیفه محتوانویس چیست؟

تولید محتوا برعهده محتوانویس است. محتوا نویس شخصی است که در نقش یک نویسنده عمل می کند و یک موضوع خاص را به صورت خلاقانه و با اصول مربوطه به رشته تحریر در می آورد. به زبان ساده، محتوا نویس پیام های مناسب را در جهت مجاب کردن مخاطبان برای انجام یک عمل انتقال می دهد. امروزه یکی از راههای جذب مخاطب برای بهتر شدن کسب و کار تولید محتوا است.

محتوانویسی عبارت است از به کارگیری ابزار، جملات و عباراتی که سازوکاری ویژه، برای آشنایی مخاطب با محتوا فراهم کند.

مهارت های مورد نیاز متخصصان تولید محتوا

نویسندگان محتوا و به طور کلی تولیدکنندگان محتوای حرفه ای به مهارت هایی نیاز دارند تا بتوانند محتوای تجاری را در مسیر درست هدایت کنند و توجه مخاطب را به خود جلب کنند. این مهارت ها عبارتند از:

علاقه پژوهشی

یک محتوای نویس موفق باید کنجکاو باشد و از زوایای زمینه ای که برای آن محتوا تولید می کند و تحقیق می کند بداند. جستجو، تحقیق و یافتن منابع معتبر یکی از کارکردهای ضروری هر نویسنده محتوا است.

نوشتن خلاق

خلاقیت یکی از پایه های اصلی مهارت های یک متخصص محتوا است. نویسندگان محتوا باید علم کپی رایتینگ را درک کنند. علم کپی رایتینگ علم نوشتن محتوای تبلیغاتی با هدف جذب مشتری است. متخصص محتوا اگر در کپی رایتینگ متخصص باشد و حتی بتواند به صورت حرفه ای در زمینه تبلیغات فعالیت کند، فردی بسیار موثر و پذیرفته شده است.

آشنایی با سئو

کارشناس تولید محتوا که سئو را می شناسد، متخصصی است که سازمان ها به دنبال او هستند. اگر یک تولیدکننده محتوا اصول سئو را بداند، محتوایی را می نویسد که برای موتورهای جستجو جذاب باشد و مخاطب را جذب کند. این مهارت نویسنده محتوا بار زیادی را از دوش سئو بر می دارد.

آشنایی با زبان انگلیسی و ترجمه

زمینه های تخصصی و علمی مانند سئو و دیجیتال مارکتینگ ممکن است منابع معتبر زیادی در وب فارسی نداشته باشند. بنابراین، منابع انگلیسی می تواند کمک بزرگی به نویسندگان محتوا باشد. به همین دلیل، دانش زبان انگلیسی و مهارت های ترجمه از نقاط قوت بسیار مهم است.

امکان دسته بندی اطلاعات

دسته بندی اطلاعات و تبیین صحیح و جامع آن برای مخاطب یکی از مهارت هایی است که یک تولید کننده محتوا باید داشته باشد. اگر داده ها را به درستی مرتب نکنیم و به ترتیب اولویت به مخاطب ارائه ندهیم، احتمال گیج شدن و فرار از سایتمان کم نیست!

توانایی توضیح آسان و روان

توانایی آموزش ساده و آموزش صحیح به مخاطبان یک مهارت عالی برای هر نویسنده محتوای حرفه ای است.همیشه باید در نظر داشته باشیم که متنی که می نویسیم توسط شخص دیگری خوانده می شود و اطلاعاتی را از آن استخراج می کند. ما هرگز با این طرز فکر محتوای رزومه نخواهیم نوشت!

وظیفه یک متخصص محتوای حرفه ای چیست؟

اهمیت محتوا نویسی چیزی است که اهمیت نقش متخصص محتوا را در سازمان تعیین می کند. به طور کلی وظیفه تولید کننده محتوا این است که با هر نوع محتوایی (عکس، فیلم، متن و ...) نیاز مخاطب را برآورده کند. حالا این نیاز را می توان با یک متن طولانی با یک پادکست برطرف کرد. یا فقط یک راهنمای ویدیویی گام به گام. اگر بتوانید با دست پر به مخاطبان پاسخ دهید، تولید کننده محتوای حرفه ای هستید.

یک متخصص محتوا که سرش تنش بی ارزش است چه وظایفی دارد؟

همانطور که از نام آن پیداست، یک متخصص محتوا باید بتواند محتوای دقیق و رضایت بخشی برای کاربر تولید کند. این محتوا می تواند یک بنر گرافیکی، یک پادکست یا متن گسترده سئو باشد. اما حوزه هر یک از آنها بسیار گسترده است و اگر همه کارشناسان محتوا بخواهند در همه این زمینه ها مهارت کسب کنند، به سختی می توانند متخصص شوند.

نتیجه گیری

تولید محتوا یک امر تخصصی است که باید از سوی افراد حرفه ای به انجام برسد. یک تولید کننده محتوا با توجه به موضوع و ایده زیربنایی، محتوایی را خلق و طراحی می کند که برای مخاطبان جذاب باشد. تولید کننده های محتوا در زمینه تولید انواع محتواهای متنی، تصویری، ویدیویی و صوتی فعالیت می کنند.

یک تولید کننده محتوای حرفه ای از مهارت هایی برخوردار است که باعث می شوند کار خود را به بهترین شکل انجام بدهد. از جمله خلاقیت، مهارت بالا در نویسندگی، داستان پردازی، آشنایی با اصول تصویرسازی و تسلط بر نرم افزارهای گرافیکی. یک تولید کننده محتوا با این ویژگی ها قادر است محتواهایی کاملا اثرگذار برای تمامی مخاطبان بنویسد.

https://googbang.ir/

امیر امیری
امیر امیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋