Armin sarkhosh afshar

Armin sarkhosh afshar

کدام دو چوک با تفنگ ساچمه ای برای شکار پرندگان کوچک، سریع و نزدیک بهترین هستند؟

Which two shotgun chokes are best for hunting small, fast, close birds?

چوک تفنگ ساچمه ای انواع مختلفی دارد و سوال مهم این است که کدام دو چوک تفنگ ساچمه ای برای شکار پرندگان کوچک، سریع و نزدیک بهترین هستند؟ در این مطلب قصد داریم شما را به طور کامل با انواع چوک های تفنگ ساچمه ای آشنا کنیم. در این مقاله همه آنچه را که باید در مورد چوک با تفنگ ساچمه ای بدانید را به شما می گوییم. پس لطفا این مقاله را کامل بخوانید.

قبل از اینکه در مورد آن صحبت کنیم کدام دو چوک با تفنگ ساچمه ای برای شکار پرندگان کوچک، سریع و نزدیک بهترین هستند؟ بیایید به طور خلاصه در مورد چوک های تفنگ ساچمه ای بخوانیم.

وقتی می خواهید به شکار بروید باید اسلحه مناسب را انتخاب کنید، همچنین باید طعمه را بشناسید، زیرا شناخت طعمه در انتخاب سلاح مناسب مهم است. در زیر به بررسی بهترین چوک های تفنگ ساچمه ای برای شکار پرندگان کوچک، سریع و نزدیک می پردازیم.

shotgun chokes

لوله خفگی چیست؟


قبل از انتخاب بهترین لوله چوک برای شکار پرندگان، باید بدانید که چوک چیست. چوک ها برای شکل دادن به نحوه پخش گلوله ها پس از کشیدن ماشه طراحی شده اند.

یکی از ویژگی های مهم لوله تفنگ ساچمه ای قسمتی از لوله است که به آن چوک می گویند. چوک بخشی از لوله تفنگ است که قطر داخلی آن کمتر از قطر لوله اصلی است. نقش چوک تعیین توزیع گلوله است.

چرا از چوک در تفنگ ساچمه ای استفاده کنیم؟

Why use a choke in a shotgun

ابتدا باید هدف اصلی چوک در تفنگ ساچمه ای را بدانید. چوک برای شکل دادن به نحوه بازی گلوله پس از کشیدن ماشه ساخته شده است. در نتیجه می توانید با دقت بیشتری شکار کنید.

هنگام شکار پرندگان کوچک و سریع، یک الگوی خوب به اندازه کافی بزرگ است تا مطمئن شوید که گلوله به هدف اصابت می کند. چوک ها متفاوت هستند و بسته به محدوده شما و نوع طعمه ای که شکار می کنید نتایج متفاوتی به شما می دهند. توصیه می کنیم بسته به نحوه استفاده از تفنگ ساچمه ای، چوک مناسب را انتخاب کنید.

همه تفنگ های ساچمه ای یکسان نیستند و باید از چوک های مختلف برای شکارهای مختلف استفاده کرد. در ادامه به بررسی انواع چوک می پردازیم.

چوک های تفنگ ساچمه ای به طور کلی به شش دسته تقسیم می شوند:

چوک های فوق العاده عالی: این چوک ها برای شکار بوقلمون توصیه می شوند زیرا دارای متراکم ترین الگوها و انقباضات بسیار سفت هستند.
چوک های کامل: اکثر اسلحه های صاف باید از این چوک ها برای شکار طعمه، پرندگان آبزی یا خرگوش در فواصل دور استفاده کنند. آنها تمرکز بیشتری برای رسیدن به برد 45-50 متر ایجاد می کنند.
چوک های اصلاح شده: این چوک ها 55 تا 65 درصد کل گلوله ها و 35 متر را با نیم انقباض نسبت به فول تحویل خواهند داد. هنگام شکار پرندگانی که در حال گرگرفتگی از راه دور هستند یا دلارهای کوچک را شکار می کنید به این نوع چوک ها نیاز خواهید داشت.
سیلندر خفه می‌شود: بدون انقباض، سیلندرها برای تفنگ‌های ساچمه‌ای معمولی هستند تا تفنگ‌های شکاری. آنها گندله را 40 درصد توزیع خواهند کرد.
چوک های سیلندر بهبود یافته: چوک ها جایی بین نسخه های اصلاح شده و سیلندر هستند که 50٪ از کل گلوله ها را تحویل می دهند. با آنها می توانید به پرندگان آبزی، طعمه های نزدیک یا پرندگان نزدیک تیراندازی کنید.
چوک های شاتگان اسکیت: مشابه چوک های سیلندر بهبودیافته، نوع آخر 50 درصد از کل گلوله ها را توزیع می کند. با این حال، در فاصله نزدیک تر.

منبع: 

besttopbest

Armin sarkhosh afshar
Armin sarkhosh afshar

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋