rasol ask

rasol ask

در مورد راه حل های استفاده از شال لیز بخوانید!

 

یکی از بدترین تجربه های هر خانم ایرانی سر و کله زدن با یک شال لیز است. مرتب کردن مداوم شال  گاهی واقعا آدم را کلافه می کند. البته بیشترین علت لیزی هر شال به جنس آن مرتبط می شود. مثلا جنس حریر ایستایی خوبی روی سر ندارد . مدام سر می خورد. در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که با شال لیز چه کنیم ؟

روش های زیادی برای جلوگیری از سر خوردن روسری وجود دارد.  استفاده از هدبندهای حجاب، گیره های مخصوص روسری، انتخاب جنس مناسب و استفاده از طلق؛ راهکارهای پیشگیری از سرخوردن شال و روسری است. در زمان خرید شال حتماً به جنس آن دقت کنید. اگر می خواهید یک شال برای فعالیت‌های روزمرتون بخرید بهتراست شال نخی را انتخاب کنید. شال های نخی سبک و راحت هستند و لیز نمی خورند.

اما اگر به دنبال یک شال لاکچری برای مهمانی و مراسم­ها هستید شال حریر وساتن  را انتخاب کنید. شال های ساتن و حریر برای مراسم‌های رسمی و خاص مناسب هستند. جنس پارچه ساتن و حریرلطیف و سبک است. اما بزرگترین عیب این شال فیکس نشدن آنها روی سر و لیز خوردن انهاست. اما بخاطر طراحی و خاص بودن آن‌ها خیلی از خانمها برای مراسمات و مهمانی از آنها استفاده می کنند. در ادامه فروشگاه شال و روسری آمورشاپ با آموزش چند روش راحت به شما کمک می کند تا راحت تر شال خود را روی سر حفظ کنید و ظاهری آراسته تر داشته باشید.

عواملی که باعث سُر خوردن روسری و شال از روی سر می شوند؟

چرا شال سُر می خورد؟ شال زنانه انواع مختلفی دارند و این تنوع شامل تفاوت در جنس نیز می باشد. ابریشم، نخ، ساتن، حریر و... از جمله جنس های شال می باشند که در بازار با طرح و رنگ های مختلف عرضه می گردد. اما برخی از این جنس ها حالت سُرسُری دارند، یعنی از روی سر لیز می خورند و ایستایی ندارند. دلیل آن هم به خاطر الیاف به کار رفته در تار و پود آن هاست که باعث می شود سبک و ظریف باشند و همین ظرافت سبب سُر خوردن آن ها می گردد.
اما شاید برخی از شال هایی که ایستایی خوبی نیز دارند باز هم به خاطر شُل بسته شدن از روی سر لیز بخورند. بسیاری از بانوان عادت دارند هنگام استفاده از شال زنانه آن را به حالت ساده و بدون گره بر روی سر بیاندازند و اصطلاحاً روسری یا شال را شُل می بندند. بله، شُل بستن یا شُل گره زدن روسری یا شال یکی از دلایل سر خوردن شال و روسری از روی سر می باشد.
بسیاری از خانم ها عادت دارند موهای خود را باز بگذارند و از بستن آن ها به وسیله کش یا گیره امتناع می ورزند. چرا که با این کار احساس راحتی و آزادی بیشتری دارند و یا ممکن است نگران شکسته شدن موهای خود در اثر بستن با کش و گیره باشند.
حال در مورد افرادی که موهای بسیار صاف یا لختی دارند نیز بیشتر صادق است. مخصوصاً اگر از نرم کننده ی موی سر استفاده می کنید بدانید که خود باعث سُر خوردن شال و روسری از روی سرتان می شود، چرا که لطافت زیاد موها نیز سبب سُر خوردن شال زنانه از روی سر می گردد.

راه های جلوگیری از سر خوردن روسری چیست؟ 

شناخت کامل راه های جلوگیری از سر خوردن شال را با یکدیگر مرور خواهیم نمود. شما با استفاده از این روش ها یی که فروشگاه شال و روسری آمورشاپ ارایه می کند، می توانید دغده های همیشگی خود را رفع کنید.

فیکس کردن شال با طلق

یک روش مرسوم تر برای فیکس کردن شال یا روسری استفاده از طلق شال می باشد. طلق شال علاوه بر فیکس کردن شال موجب صاف و مرتب ماندن لبه جلوی شالتان می شود. البته اگر قصد خرید طلق شال و روسری را دارید انواع ساده بدون روکش یا مدل های چسب دار را به شما پیشنهاد نمی کنیم. طلق های شال ساده که خودش روی سر لیز می خورد! و انواع چسب دار نیز به مرور چسبندگی اش را از دست می دهد.

ازشال هایی با جنس مناسب استفاده کنید

شالهایی از جنس ساتن یا ابریشمی که بسیار ظریف و نازک هستند، بیشتر سر می خورند. پس پوشیدن شالهایی که لیز نباشند، اولین و مهمترین راهکار برای جلوگیری از سر خوردن شال است. شالهایی با جنس نخی و یا شالهای ضخیم برای پوشش های روزمره بهتر هستند و روی سر مرتب و ثابت می مانند.

استفاده از هدبند یا کلاه حجاب

استفاده از هد یا کلاه حجاب نخی، یکی از پرطرفدارترین روش های پیشگیری از سر خوردن شال و روسری است. معمولا این کلاه یا هدبندها انواع مختلفی دارند و شما می توانید رنگ مناسب شال یا روسری خود را انتخاب کنید.

موها را بالا ببندید

افرادی که دارای موهای لخت هستند، بیشتر نسبت به سایر خانم ها از سر خوردن روسری شکایت دارند، زیرا موهای لخت دارای حالت نرم می باشد که روسری را به سمت ساقه موها هدایت می کند. برای ثابت ماندن روسری از آزاد گذاشتن موها خودداری کنید و تا حد امکان موها را به وسیله کش مو یا کلیپس در بالا ببندید

استفاده از مقنعه زیرشالی

یک روش بی نظیر دیگر برای فیکس کردن شال و روسری لیز روی سر استفاده از مقنعه زیرشالی است. این مقنعه ها از جنس ریون کشی و بسیار خنک بوده و زیر شال یا روسری پوشیده می شوند. خیالتان راحت زیرشالی اصلا دیده نخواهد شد. از طرف دیگر شال یا روسری به جای اینکه روی موهای تان بلغزد روی زیرشالی کاملا فیکس می شود.

با سوزن حجاب شال را محکم ببندید

در میان اکسسوری های شال و روسری، با سوزن روسری می توانید شال لیز تان را فیکس و محکم روی سرتان نگه دارد. اگر هم علاقه ندارید سوزن روسری تان دیده شود می توانید از انواع سوزن روسری مخفی استفاده کنید. درباره استفاده از سوزن نگرانی نداشته باشید. استفاده از سوزن راحت است و هیچ خطری ندارد.

استفاده از طلق روسری

استفاده از طلق روسری علاوه بر این که قسمت جلوی روسری را صاف و بدون چروک می کند، باعث جلوگیری از سر خوردن شال و روسری نیز می شود. طلق را می توانید از فروشگاه های حجاب و فروشگاه های فروش شال و روسری تهیه کنید. علاوه بر این می توانید خودتان نیز در منزل آن را درست کنید.

روسری خود را شل سر نکنید

بسیاری از خانم ها شال های خود را شل سر می کنند و این کار سبب می شود که شال آنان بیشتر سر بخورد و دائم در حال مرتب نمودن شال خود باشند. گره زدن شال و روسری یکی از راه حل ها برای جلوگیری از سر خوردن ان است.

در این روش شما می توانید از گره تنهایی استفاده کنید و یا شال و روسری را به کمک کلیپس، سنجاق و گیره سفت نموده و سپس آن را گره ای محکم بزنید.

پیام آخر

در مقاله علت لیز خوردن شال و روش ها و ترفندهای جلوگیری از لیز خوردن ان را بررسی کردیم. اگر شالی که مورد پسندتان است ولی از لیز بودن ان نگران هستید با استفاده از روش هایی که به ان اشاره شد می توانید جلوی لیز خوردن ان را بگیرید و از سر کردن شال مورد علاقتان لذت ببرید. برای خرید بروزترین شال و روسری ها نیز می توانید به سایت آمورشاپ مراجعه و جدیدترین انواع شال و روسری با کیفیت بالا را مشاهده و سفارش دهید.

بیشتر بخوانید: برای خرید شال موهر کلیک کنید

 

 

 

 

 

rasol ask
rasol ask

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋