ashdustybt

ashdustybt

آیا نور در عکاسی تاثیر دارد؟

آموزش عکاسی حرفه ای استفاده از نور در عکاسی به اندازه هنر عکاسی مهم است. به خصوص در عکاسی تبلیغاتی، باید توجه داشته باشید که این نور است که تعیین می‌کند کدام عکس‌ها زیبا و کدام‌ها بهتر به نظر می‌رسند. عکاسی از غذا و عکاسی لباس نیز از درک جامعی از نور بهره می برد.
نور و سایه را دنبال کنید، نور و سایه را دنبال کنید تا یک مدل بسازید، کنجکاو باشید، ذهن و چشم را توسعه دهید تا بتوانید نور و زاویه نور را به خوبی تحلیل کنید.
امروزه یکی از پرطرفدارترین صنایعی که افراد زیادی در آن مشغول به کار هستند، عکاسی است، بنابراین اگر قصد موفقیت در این زمینه را دارید، بهتر است با انواع نور در عکاسی آشنا شوید، پس با U.S همراه باشید. در گذشته بسیاری از افرادی که در صنعت عکاسی کار می کردند تفاوت بسیاری از نورها از جمله LED، لامپ های تنگستن و ... را نمی دانستند و نمی توانستند نور فلاش دوربین خود را به خوبی منعکس کنند. زیرا در آن زمان مردم به سادگی نمی توانستند منبع مناسبی برای توضیح انواع نور در عکاسی پیدا کنند. به همین دلیل، اگر به تازگی قصد ورود به صنعت عکاسی را دارید و نمی دانید کدام چراغ ها را برای خرید چراغ های مناسب برای نورپردازی انتخاب کنید، با ما همراه باشید.

انواع نور برای عکاسی کدامند؟
حال که تا حدودی با اهمیت نور در عکاسی آشنا شدید، در ادامه به معرفی انواع نور در عکاسی می پردازیم.
نور مستقیم خورشید
این شکل اصلی نور است. بیشتر عکس های گرفته شده منبع اصلی نور خورشید هستند.
نور روز خوب است، اما احتمالاً بهترین انتخاب برای عکاسی غیررسمی زمانی نیست که نور مستقیماً در مقابل سوژه شما باشد. پس باید مراقب باشید و بهترین راه را برای استفاده از آن بیابید.
نور در هوا
نورگیر یکی از جالب ترین انواع نور روز است. یعنی به جای استفاده از پرتوهای گرم خورشید، سوژه ما با نور درخشان و خنک آسمان روشن می شود. دمای رنگ در این نور سردتر به نظر می رسد و سایه های ظریف تری ایجاد می کند.
نور غیر مستقیم
نور غیرمستقیم می تواند از یک منبع طبیعی (خورشید) و یک منبع غیر طبیعی باشد، اما معمولاً از دومی استفاده می شود. در میان انواع نور در عکاسی، این نوع نور اغلب از سطوح مختلف می تابد و سایه های نامشخص تری نسبت به نورگیرها تشکیل می دهد. یک روز ابری می تواند نمونه ای از این نوع نور باشد.
نور از کنار
این نوع شفافیت بین انواع مختلف نور، بسته به نسبت ابعاد، می‌تواند شکل و جزئیات را افزایش داده یا مبهم کند. منبع نور می تواند مستقیم یا پراکنده باشد. نمای جانبی برای برخی از تکنیک های عکاسی و عکس هایی از طبیعت و ساختمان های جالب عالی است.
نور پس زمینه
در این نوع نوردهی، سوژه بین منبع نور اصلی و دوربین قرار می گیرد. با استفاده از این نور می توانیم تصویری سیاه از سوژه در تضاد با پس زمینه به دست آوریم. با اصول نوردهی از پشت می توانیم تصاویر متفاوت و جذابی خلق کنیم.
نور مصنوعی
در بین انواع نورپردازی برای عکاسی، این نوع نورپردازی ها در انواع مختلفی وجود دارند. در صورت عدم وجود نور خورشید یا برای بهبود نور خورشید می توان از نور مصنوعی استفاده کرد. از چراغ های خیابان و چراغ های خانه نیز می توان به عنوان منبع نور مصنوعی استفاده کرد.
زمان طلایی
ساعت طلایی دو بار در روز اتفاق می افتد. که بعد از طلوع و یک ساعت قبل از غروب آفتاب است. سایه ها بلند، رنگ ها گرم و نور ملایم هستند.

جمع بندی
یادگیری انواع نور در عکاسی یکی از مفاهیم اساسی است که نباید از آن غافل شد. عکاسی بدون نور بی معنی است و تمام کار شما به نور بستگی دارد. اولین کاری که باید قبل از گرفتن عکس انجام دهید این است که زمان مناسب را برای آن انتخاب کنید، زیرا نور در زمان های مختلف کیفیت متفاوتی دارد. درک اصول ارائه و نحوه استفاده موثر از آن برای مهارت های هنری عکاسی ضروری است. بنابراین دوربین خود را تنظیم کنید و از نکات این مقاله برای گرفتن عکس های منحصر به فرد استفاده کنید.

ashdustybt
ashdustybt

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋