ashdustybt

ashdustybt

عکاسی ورزشی چیست و چگونه ایجاد می شود؟

ادامه عکاسی ورزشی شاخه ای از عکاسی است که شامل عکاسی از رویدادهای ورزشی می شود.در این نوع عکاسی تجهیزات نقش مهمی ایفا می کنند زیرا سوژه در حال حرکت است و عکاس از صحنه دور است، بنابراین لنزهای قدرتمندی مانند تله فوتو و زوم مورد نیاز است. . همچنین دوربین باید بتواند به طور مداوم از شاتر استفاده کند.مهمترین نکته در عکاسی از یک سوژه ورزشی توجه به سرعت شاتر است.در اکثر موارد اجسام ورزشی با سرعت بالا حرکت می کنند بنابراین عکاس باید از تمام عکس های خود استفاده کند. توانایی منجمد کردن جسم ورزشی برای مدت زمان معین. حرکت آهسته (زمانی که عکاس سعی می کند ایده خاصی را در تصویر دنبال کند، به عنوان مثال، تار کردن پاهای اسب در مسابقه اسب دوانی، انتقال احساس سرعت و حرکت) اغلب توسط عکاسان ورزشی استفاده می شود. می تواند چندین تصویر را پشت سر هم ثبت کند و لحظاتی را ثبت کند که توسط عکاس دیده نمی شود.
چه طرفدار ورزش باشید چه نباشید، انکار محبوبیت ورزش در فرهنگ امروزی سخت است. در آموزش امروز به جای اینکه مستقیما نحوه عکاسی ورزشی را به شما آموزش دهیم، به نکاتی برای یادگیری عکاسی ورزشی می پردازیم. امیدوارم از روش آموزشی جدید ما خوشتون بیاد. ورزش تأثیر قابل توجهی بر زندگی هزاران نفر دارد، از ورزشکاران حرفه ای که به معنای واقعی کلمه در قلب ورزش قرار دارند تا طرفداران ورزش که بخش زیادی از زندگی خود را وقف حمایت از تیم مورد علاقه خود می کنند. طرفداران ورزش، سرگرمی را رقیب اصلی هالیوود می دانند که از نظر سرگرمی و سرگرمی با فیلم ها حرکت می کند، بنابراین صدا، تصویر و رسانه های اجتماعی همگی به دنبال پوشش لحظه به لحظه ورزش هستند. چه در مسابقه و چه در خارج از مسابقه، به همین دلیل سایت ها، روزنامه ها و مجلات تصاویر خبری را با چند ثانیه تاخیر در صفحات خود قرار می دهند. همانطور که هر مرحله را توضیح می دهیم، بینش، منابع یا خلاصه ای از دنیای عکاسی ورزشی را در اختیار شما قرار می دهیم. به این ترتیب می توانید شروع به یادگیری مهارت های ارزشمند برای گرفتن عکس های ورزشی عالی کنید

نکات مهم در عکاسی ورزشی
1- از لنزهای بلند استفاده کنید.
چابکی بخش مهمی از عکاسی ورزشی است. شما باید سبک باشید و آماده عکسبرداری باشید. اگر مدتی است که بیکار هستید یا در خانه هستید، اما تجهیزات لازم را دارید، می توانید با گرفتن عکس از محیط اطراف خود عکاسی را شروع کنید.
۲- با سرعت شاتر بالا عکس بگیرید.
عکاسی با سرعت شاتر بالا به شما این امکان را می دهد که در حین گرفتن عکس لحظه ای از زمان را بدزدید، سوژه کشیده شده و در واقع یک عکس واضح بگیرید. اگرچه بسیاری از ورزش‌ها به عکاسی با نوردهی بالا نیاز ندارند، زیرا ورزشکاران در طول ورزش خیلی سریع حرکت نمی‌کنند، اما باید برای آن آماده باشید.
مانند هر نوع عکس رویداد زنده، بهترین عکس ها عکس های قبل و بعد از لحظه ورزشی خاص شما هستند. گاهی اوقات این لحظات زیبا در اطراف کنار یا صحنه در طول مسابقه ای که نیاز به عکس برداری دارد اتفاق می افتد.
3- از حالت BURST استفاده کنید.
از نظر فنی، هرچه سرعت شاتر شما بیشتر باشد، می توانید عکس های بیشتری بگیرید. این امر به ویژه برای عکاسانی که به حالت پشت سر هم علاقه دارند یا از هر حالت عکاسی خودکار و پیوسته استفاده می کنند صادق است.
سوتین های مد همیشه راه حل مناسبی برای عکاسی ورزشی نیستند، اما می توانند باعث شوند که عکاسان هنگام عکاسی اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. ثبت تمام لحظات رویداد نه تنها این فرصت را به شما می دهد که عکس های خوبی بگیرید، بلکه می توانیم در حین ویرایش برخی از عکس ها را نیز تغییر دهیم تا عکس های خوبی ثبت کنیم.
4- ایزو اعتماد.
ISO بخش مهمی از عکاسی زنده در همه جا است. اگر نور کم است و نیاز به عکاسی ورزشی است، ISO می تواند در این زمینه به شما کمک کند، اما باید تعادلی بین آن و تاثیر آن بر کیفیت تصویر پیدا کنید.
شناخت ابزارها یکی از راه های جلوگیری از گیر افتادن با یک سری تصاویر بی خاصیت در مرحله ویرایش است. به همین دلیل خوب است هر عکاس ورزشی با دوربین و تجهیزات خود در محیط عکس بگیرد و ISO مناسبی را انتخاب کند و هنگام گرفتن عکس های ورزشی از نور کم و تصاویر دشوار غافلگیر نشود.

جمع بندی 
چهره ها چهره ها منبع اصلی احساسات هستند. بنابراین بسیار مهم است که چهره در عکس شما کاملاً قابل مشاهده باشد. گاهی اوقات تشخیص چهره کار ساده ای نیست، اگر می توانید از فلاش استفاده کنید، اثر سایه ها را کاهش دهید و به یاد داشته باشید که شعاع فلاش بسیار محدود است. عکس های عمودی ایجاد کنید دوربین را 90 درجه بچرخانید، ساختار عکس های گرفته شده توسط ورزشکار بسته به قد او عمودی است و در این صورت عکس بزرگتری از افراد خواهید داشت. از قانون یک سوم پیروی کنید. این قانون در عکاسی ورزشی نیز مفید است. کادر خود را با یک خط عمودی و یک خط افقی در یک سوم فاصله از حاشیه تصویر تقسیم کنید

ashdustybt
ashdustybt

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋