آکادمی ارزتودی

آکادمی ارزتودی

arztoday.com
 ۱ نفر را دنبال می کند

کاردانو و چارلز هاسکینسون

سه سازمان از بلاک چین Cardano را پشتیبانی می کنند


شرکت IOHK (Input Output Hong Kong): یک شرکت علمی و مهندسی که برای ساخت ، طراحی و نگهداری پروژه اصلی خود –کاردانو- تا سال 2020 قرارداد بسته است.
بنیاد کاردانو (The Cardano foundation) : یک نهاد غیرانتفاعی است که از فناوری پروتکل محافظت می کند و همچنین استاندارد سازی و ارتقاء آن را نیز بر عهده دارد.
شرکت Emurgo : یک شرکت ژاپنی است که بر توسعه کاربرد تجاری فناوری بلاک چین تمرکز دارد.


پلتفرم کاردانو از دو لایه تشکیل شده است:


1) لایه اول، لایه توافق کاردانو [Cardano Settlement Layer (CSL)] : در این لایه اطلاعات مربوط به معاملات منتقل می شود، شامل مبلغ ، پرداخت کننده، گیرنده و زمان انتقال. در این لایه توکن پلتفرم کاردانو یعنی ADA نیز قابل تبادل و انتقال است.

2) لایه دوم، لایه کنترل [Cardano Control Layer (CCL)]، یا لایه محاسباتی [Cardano Computation Layer (CCL)] : این لایه داده های حساب را پردازش می کند. این شامل اطلاعاتی است که در یک قرارداد هوشمند ذخیره می شود، و البته مشخصات دیجیتالی را نیز در بر می گیرد. ساختار سلسله مراتبی کاردانو تضمین می کند که این لایه می تواند به عنوان واسطه مبادله و همچنین برای ایجاد قراردادهای هوشمند مورد استفاده قرار گیرد.

توکن ADA
هر پروژه بلاک چین دارای نشان است که معمولا به عنوان یک ارز رمزنگاری شناخته می شود. آدا ADA ارز دیجیتال بلاک چین در Cardano است. با آدا، می توان نسبت به پرداخت هزینه برای یک کالا یا خدمات، سپرده پول در یک مبادله یا یک برنامه اقدام کرد.

استخراج کاردانو


استخراج Cardano اثبات سهام است و قابلیت ماین کردن ندارد. یعنی چندین میلیارد از این ارز قبلاً ماین شده و رفته رفته به کسانی که کاردانو بخرند و در کلاینت اصلیش واریز کنند به نسبت سرمایه خود، کاردانو دریافت میکند.

اثبات انجام کار (Proof of Work) چیست؟


اثبات کار در شبکه ارزهای دیجیتال با بلاک چین جدا، مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و … یک پروتکل امنیتی است که با هدف بازدارنگی از حملات سایبری مانند حملات دیداس طراحی شده است. در این حملات که یک یا چند کامپیوتر اصلی مورد تهاجم قرار میگیرند، با ارسال درخواست های تقلبی و حملات گسترده، شبکه از دسترس خارج می شود. طبق این پروتکل ماینرها با در اختیار قراردادن کامپیوتر خود برای شبکه، نسبت به انجام کاری که انجام می دهند کوین جدید استخراج می شود و به ماینرها تعلق می گیرد.

مفهوم اثبات انجام کار حتی قبل از بیت کوین هم مورد استفاده قرار میگرفت، اما ساتوشی ناکاموتو ناشناس از این تکنیک در ارز دیجیتال انقلابی خود استفاده کرد که باعث تغییر شکل روش های معمالات سنتی شد.

اثبات سهام چیست؟


اثبات سهام راه متفاوتی برای اعتبارسنجی تراکنش ها با استفاده از توافق جمعی است.

این هم یک الگوریتم است. هدف آن با اثبات کار مشابه و نحوه انجام آن کاملا متفاوت است.

ایده اثبات سهام برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ در انجمن جهانی بیت کوین تاک مطرح شد. در سال ۲۰۱۲، برای اولین بار در ارز Peercoin از آن استفاده شد و بعد از آن ارزهای دیگری مثل Nxt و Blackcoin از این شیوه بهره بردند.

بر خلاف الگوریتم اثبات کار، که در آن ماینرها با حل مسائل ریاضی پاداش می گیرند، در اثبات سهام ماینر یک بلاک به طور قطعی انتخاب می شود و هر کسی نسبت به دارایی خود از آن ارز در نگهداری شبکه شریک میشود.

کیف پول کاردانو


با توجه به اینکه فقط حدود یک ماه از معرفی کاردانو میگذرد، فقط یک کیف پول رسمی برای آن وجود دارد. کیف پول رسمی کاردانو، کیف پول دسکتاپ DAEDLUS است. این کیف پول کاملا غیرمتمرکز و امن، برای سیستم عامل های ویندوز و مک قابل اجراست. توسعه دهندگان کاردانو اعلام کرده اند که به زودی این کیف پول را برای سیستم عامل های اندروید و IOS نیز،ارائه خواهند داد. پس از دانلود و نصب کیف پول، برای آپدیت آن با شبکه باید مدتی منتظر بمانید. این کیف پول در حال ارتقاست بنابراین امکان یک سری مشکلات جزئی وجود دارد.

آکادمی ارزتودی
آکادمی ارزتودی arztoday.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋