آکادمی ارزتودی

آکادمی ارزتودی

arztoday.com
 ۱ نفر را دنبال می کند

قیمت Shiba

ارز شیبا چیست؟
کلمه شیبا اینو نام یک سگ است که نژاد ژاپنی دارد. در ابتدا این سگ نماد ارز دیجیتال دوج کوین بود اما پس از مدتی با روی کار آمدن ارز شیبا به عنوان نماد و نام این ارز نیز شناخته شد. این تحلیل وجود دارد که شیبا اینو به عنوان یکی از توکن‌هایی به شمار می‌رود با الهام گرفتن از دوج کوین به وجود آمده است. در ادامه با تشریح ارز شیبا روشن می‌شود که این دیدگاه، نسبتاً معقول و منطقی است. در اصطلاح رایج موجود در بازار این رمزارز به عنوان قاتل دوج کوین نیز شناخته می‌شود. روندها در بازار نشان می‌دهد که این رمز ارز در تلاش است تا دوج کوین را پشت سر گذاشته و برای همیشه از آن پیشی بگیرد.

شیبا اینو در واقع یک سکه به شمار نمی‌رود و به هیچ عنوان بلاک‌چین مستقل خود را ندارد؛ بنابراین قیمت Shiba چقدر است؟ ارز دیجیتال shib در واقع نوعی توکن به شمار می‌رود. ارز shiba inu به عنوان یک توکن ارز دیجیتال در بستر اتریوم فعالیت می‌کند. انتقادات بسیار زیادی در خصوص این رمزارز مطرح می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

چه تفاوتی میان سکه و توکن وجود دارد؟


برای این که ماهیت ارز شیبا بهتر مشخص شود، لازم تا در خصوص تفاوت میان کوین و توکن به طور مختصر اشاره‌ای صورت بگیرد. سکه به ارزهایی گفته می‌شود که دارای بلاک‌چین شخصی خود هستند؛ به عنوان مثال بیت کوین، اتریوم و دوج کوین دارای بلاک‌چین خصوصی خود هستند. اما توکن‌ها فاقد بلاک‌چین اختصاصی بوده و بر بستر سایر بلاک‌چین‌ها مبادله می‌شوند. ارز shiba inu نیز مبتنی بر استاندارد ERC-20 بر بستر بلاک‌چین اتریوم فعالیت می‌کند.

فاقد بلاک‌چین اختصاصی

برخی شت کوین‌ها فاقد بلاک‌چین اختصاصی خود هستند. این مسئله در عمل موجب می‌شود که ساخت یک ارز دیجیتال پشتوانه چندان محکمی نداشته باشد. شیبا اینو نیز بر بستر بلاک‌چین اتریوم و در ازای دریافت مقدار مشخصی کارمزد معامله می‌شود. در ضمن این ارز دیجیتال به هیچ عنوان سقف عرضه نیز ندارد و این امکان وجود دارد که هر تعداد توکن در آینده منتشر شود.

رشد قیمتی بسیار بالا

با قطعیت نمی‌توان گفته که هر رمزارزی که رشد قیمت بالایی را تجربه کند، شت کوین است. اما واقعیت این است که شت کوین‌هایی که تاکنون شناسایی شده‌اند، همگی یک دوره رشد قیمتی بسیار سنگین را تجربه کرده‌اند. ارز شیبا نیز از زمان عرضه تا به امروز مسیر صعودی پرشتابی را طی کرده است. در خصوص روند قیمتی ارز shiba inu در ادامه بیشتر بحث می‌شود.

با وجود تمام این نکات که در خصوص ارز دیجیتال شیبا مطرح شد، اظهارنظر در خصوص شت کوین بودن آن با قاطعیت امکان‌پذیر نیست. توصیه اصلی کارشناسان در خصوص ارز شیبا چیست؟ بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند برای سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت به سراغ ارز شیبا نروید. در خصوص استراتژی معامله ارز شیبا در ادامه بیشتر توضیح داده خواهد شد.

روند تغییرات ارز شیبا چیست؟

نگاهی به روند تغییرات قیمتی ارز دیجیتال shib جریان اتفاقاتی که پیرامون این توکن در حال وقوع است را روشن‌تر می‌کند. تا قبل از سرمایه‌گذاری ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، در ارز شیبا کمتر کسی به این توکن توجه می‌کرد. اما بعد از رسانه‌ای شدن این خبر ظرف کمتر از یک هفته قیمت ارز شیبا بیش از 20 برابر افزایش را تجربه کرد. این مسئله به یکباره ارز shiba inu را بر سر زبان‌ها انداخت. با معطوف شدن توجهات به سمت این ارز دیجیتال، تازه مسیر صعودی قیمت آن آغاز شد. در اوایل می سال 2021 ارز شیبا به سقف قیمتی خود از ابتدای عرضه تا به امروز رسید و قیمتی معادل 0.000007 دلار را در نمودار قیمت خود تصاحب کرد. این یعنی از ابتدای عرضه تا به می سال 2021 چیزی در حدود 2 میلیون درصد رشد قیمت!

آکادمی ارزتودی
آکادمی ارزتودی arztoday.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋