آریا بارون توس

آریا بارون توس

آریــا بــارون تــوس تولید کننده فرآورده‌های نوین ساختمانی

کاربرد های آردواز در صنعت سازه

از آنجایی که سقف های شیبدار و به خصوص نوع سقف شیروانی جزو بهترین و پرکاربردترین سقف ها در اکثر نقاط جغرافیایی می باشند، می خواهیم شما را با اردوآز یکی از بهترین مصالح ساختمانی برای افزایش استحکام و زیبایی سقف شیروانی آشنا کنیم. سقف توصیه می کنیم برای آشنایی بیشتر با انواع آردواز، ویژگی ها و کاربردهای مراحل نصب، تا پایان این صفحه با آریا بارون همراه باشید.

سازندگان مدرن مصالح ساختمانی از تخته سنگ به عنوان یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین مصالح ساختمانی یاد می کنند. ورق اسلیت یکی از ورق های بادوام مورد استفاده در ساخت ساندویچ پانل می باشد. در حال حاضر، تخته سنگ اغلب برای پوشش سقف های شیروانی استفاده می شود.
ورق های تخته سنگ در انواع مختلفی ساخته می شوند. ورق های تخته سنگ سیمانی و ورق های تخته سنگ فلزی دو دسته از ورق های تخته سنگی هستند که معمولاً در صنعت ساختمان استفاده می شوند. به دلیل وزن زیاد، ورق تخته سنگ سیمان در حال حاضر کمتر از ورق فلزی استفاده می شود. ورق های تخته سنگ در حال حاضر بیش از هر ورق دیگری مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع تخته بیشتر از تخته‌های سیمانی استفاده می‌شود، زیرا قیمت مناسب‌تری دارد و سبک‌تر است.
حوزه کاربرد اصلی ورق های تخته سنگ در ساختمان ها، آلاچیق ها، پارکینگ ها و ... می باشد. را می توان به عنوان پوشش سقف در نظر گرفت. از آنجایی که این صفحه تحت فشار بسیار بالا طراحی و تولید می شود، از استحکام و دوام بالایی برخوردار است. این مشکل باعث شده که این ورق در هر شرایط آب و هوایی خاصیت حفاظتی خود را حفظ کند و بهترین پوشش برای سقف های شیروانی باشد.

 

اردواز چیست و چه خواصی دارد؟

به بام های اردواز نوعی مصالح ساختمانی گفته می شود که برای زیباسازی سقف ها یا محافظت از نمای ساختمان ها استفاده می شود. این ترکیبی از مصالح ساختمانی، الیاف مصنوعی، سیمان، پنبه نسوز، مواد شیمیایی، آزبست و آب است. صفحات این نوع مصالح ساختمانی عموماً به صورت پلکانی و با شیب های مختلف طراحی می شوند و در سقف های شیروانی ساختمان ها و ویلاها، سقف آلاچیق ها، درهای ورودی ساختمان و نمای ساختمان و سر پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرند. ، در نمای اصلی ساختمان. و غیره. نصب شد.

 

شکل ظاهری دال های اردواز

اردواز استحکام و دوام بالایی دارد و در برابر باران، گرد و غبار و ... مقاوم است. از ورود هر عامل خارجی جلوگیری می کند. طراحی کلاسیک و سبک بودن آن از دیگر ویژگی های بارز این متریال است. استفاده از پشم شیشه و فوم در هنگام نصب و اجرای آردواز باعث می شود ساختمان شما به خوبی در برابر گرما و سرما عایق باشد.

 

تعریف اردواز

اردواز چیست؟ اردواز یکی از اولین محصولات پوشش سقف های شیبدار به شمار می رود. سقف اردواز زیبایی منحصر به فردی نسبت به سقف های دیگر دارد و می تواند یکی از انتخاب های شما برای سقف خانه شما باشد. شکل ورق های این محصول نردبانی بوده و راه رفتن روی این نوع سقف ها ممنوع می باشد.

 

انواع اردواز

به طور کلی تخته سنگ به 2 دسته سیمانی و فلزی تقسیم می شود که در ادامه مقاله شما را با ویژگی های هر کدام آشنا می کنیم.
• دال بتوپان: این نوع دال که از صفحات پله ای شکل تشکیل شده و شیب آن قابل تنظیم است، از این رو در نمای اصلی ساختمان ها استفاده می شود. همچنین می توان از آن در اتاق های تابستانی، ایوان های ورودی، آلاچیق ها، پشت بام ساختمان های ویلایی و ... استفاده کرد.
• تخته سنگ فلزی: این نوع تخته سنگ با توجه به نوع سیمان تهیه شد و پس از مدت کوتاهی توانست علاقه مندان زیادی را به خود جلب کند. این نوع مصالح ساختمانی از نظر ظاهر و جنس با نوع سیمانی تفاوت زیادی دارد. به عنوان مثال عمر و دوام بیشتر صفحات، تنوع رنگ، عدم شکستگی و ترک خوردن از جمله مزایای استفاده از ورق فلزی نسبت به ورق سیمانی است.

 

ورق آردواز سیمانی چیست؟

ورق های تخته سنگ سیمانی یکی از قدیمی ترین ورق های تخته سنگ است. شکل ورق های تخته سیمانی به صورت پله ای می باشد. این نوع ورق تخته سنگ عموماً در پشت بام ویلاها و آپارتمان ها استفاده می شود. ورق های تخته سنگ با تنظیم شدن در شیب مورد نظر نمای ساختمان شما را زیبا می کند.
ورق های تخته سنگ سیمانی شبیه بتن هستند و به صورت بدون رنگ در دسترس هستند. بسته به رنگی که می خواهید آدواز را رنگ کنید، می توانید این تخته سیمانی را رنگ کنید.
عموماً پیمانکاران و سازندگان ساختمان های جدید به دلیل زیبایی نسبت به پوشش و رنگ رویه کینیتکس و همچنین ایمنی بیشتر از ورق های تخته سنگ برای این محصول استفاده می کنند.

 

ورق آردواز فلزی چیست؟

این نوع تخته سنگ از نوع جدیدتر از تخته های سیمانی است و در حال حاضر از این محصول بیشتر از نوع سیمانی استفاده می شود.
زیبایی خیره کننده ورق های تخته سنگی باعث استفاده بیشتر از این محصول شده است. تخته های فلزی سبک تر از تخته های سیمانی هستند و به همین دلیل می توان از این محصول چندین بار استفاده کرد.

 

کاربرد آردواز در صنعت ساختمان چیست؟

به راحتی می توان گفت که تخته سنگ یکی از اولین و پرکاربردترین مصالحی است که برای پوشش سقف شیروانی ساختمان ها استفاده می شود. این محصول از سقف شیروانی ساختمان شما در برابر بارش شدید برف، تگرگ و باران محافظت می کند.
علاوه بر این همانطور که گفته شد جلوگیری از ورود آلودگی های شیمیایی به داخل ساختمان، عاری از خوردگی و آسیب نرسیدن در برابر تغییرات شدید جوی از دیگر ویژگی های بارز و متمایز اردوآز است. بنابراین استفاده از تخته سنگ یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای افزایش مقاومت و زیبایی هر چه بیشتر ساختمان شما می باشد.

 

مراحل کاربرد و نصب آردواز

به طور کلی برای استفاده و نصب صحیح Ardoaz; برای مونتاژ پنل کاملا اصولی و مطابق با استانداردها باید مراحل زیر را طی کرد.
- اولین قدم در نصب فونداسیون اردوآز طراحی دقیق و مهندسی برای اطمینان از بهترین تناسب و هماهنگی با ویژگی ها و سایر قسمت های ساختمان است.
- در مرحله دوم کلیه مواد و مصالح مورد نیاز برای مونتاژ تخته ها آماده شود.
- در مرحله بعد نوبت به زیرساخت های فلزی می رسد.
- چیدمان شاسی و زیرسازی چوبی در فواصل زمانی از پیش تعیین شده یکی از فرآیندهایی است که باید پس از زیرسازی فلزی انجام شود.
- در مرحله بعد نوبت به نصب آردواز با در نظر گرفتن تمامی استانداردها و نکات ایمنی می رسد.
- آخرین مرحله در اپلیکیشن اردوآز نصب سیفون و تسمه برای عایق کاری ساختمان می باشد.

 

توصیه های مهمی که باید در هنگام نصب و اجرای آردواز بدانید

در این بخش به چند نکته بسیار مهم در مورد نحوه نصب و اجرای Ardoaz می پردازیم. این نکات به قدری مهم هستند که بی توجهی به آن ها می تواند آسیب های زیادی را به همراه داشته باشد.
- اولین و مهمترین نکته برای اجرای صحیح ضیافت داشتن اطلاعات کافی در مورد انواع مواد، ابزار لازم، تکنیک های جدید و روز است. به همین دلیل یک لوله کش باید دانش خود را در این زمینه تا حد امکان افزایش دهد. چنین مصالح ساختمانی در انواع و کیفیت های متفاوتی موجود است که هر کدام نوع و طول عمر متفاوتی دارند. اگر ورق تخته سنگ مورد نیاز برای پوشش سقف شیروانی ساختمان ها به درستی انتخاب شود، می تواند عمر ساختمان را تا صد سال افزایش دهد. اما از طرفی اگر تخته سنگ را درست انتخاب نکنید، به زودی باید هزینه زیادی برای تعمیر اتاق زیر شیروانی ساختمان خود بپردازید.
- نکته بسیار مهم در کاربرد موفقیت آمیز این نوع مصالح ساختمانی رعایت فاصله مناسب بین تمامی قطعات گچ تخته است.
- علاوه بر عناصر ذکر شده، مصالح مورد نیاز برای فونداسیون تخته سنگ نیز باید بادوام و با کیفیت بسیار بالا باشد. یکی از بهترین مصالح زیربنایی برای این نوع پوشش، تخته های چوبی است که ضخامت آنها بین 3 تا 8 سانتی متر متغیر است. بر اساس ورقه های تخته سنگ، هرگز نباید از موادی استفاده کنید که برای چسباندن به یکدیگر نیاز به چسب دارند، زیرا چنین مصالحی باعث کاهش قابل توجه عمر سقف ساختمان ها می شود.

 

قیمت آردواز

قیمت آردواز با توجه به پویایی بازار تغییر می کند. برای اطلاع از متریال مورد نظر و قیمت روز سقف تخته سنگ باید ابعاد، ابعاد و همچنین حجم ورق مصرفی محاسبه شود.

 

منبع: https://www.aryabaron.com/sandwichpanel/sheet/rdvaz/

آریا بارون توس
آریا بارون توس آریــا بــارون تــوس تولید کننده فرآورده‌های نوین ساختمانی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋