آریا بارون توس

آریا بارون توس

آریــا بــارون تــوس تولید کننده فرآورده‌های نوین ساختمانی

خرید ساندویچ پانل پلی استایرن آریا بارون

ساندویچ پانل EPS با توجه به کاربردهای خاص خود به طور مستقیم تولید و عرضه می شود. ساندویچ پانل EPS فولادغرب از انواع ورق های رنگی، گالوانیزه و آلوزینک موجود در بازار از نظر رنگ و ضخامت تولید می شود. ساندویچ پانل پلی استایرن یکی از محصولات خاص فولادغرب به دلیل خواص کاربردی منحصر به فرد خود در صنعت و کشاورزی محبوبیت زیادی پیدا کرده است.
ساندویچ پانل EPS به صورت استاندارد تولید می شود و نسبت به ساندویچ پانل پلی یورتان برای سازه های با کاربری های مختلف مقرون به صرفه تر و با کیفیت تر است. اگر به دنبال قیمت ساندویچ پانل پلی استایرن با کیفیت هستید، با کارشناسان فنی و فروش آریا بارون تماس بگیرید، سفارش دهید و محصول خود را به موقع در هر نقطه از کشور دریافت کنید.

 

پلی استایرن چیست؟

پلی استایرن نوعی پلیمر با خواص ترموپلاستیک است. پلی استایرن در اشکال و اشکال مختلفی موجود است و از بسته بندی گرفته تا عایق بندی ساختمان به عنوان لایه داخلی ساندویچ پانل استفاده می کند. این پلیمر بسیار سبک، قابل حمل و منعطف است و به همین دلیل برای عایق کاری منازل و صنایع و همچنین برای بسته بندی سبک در مواقعی مانند فنجان، سینی فست فود و تجهیزات الکترونیکی گزینه مناسبی است.
پلی استایرن EPS در اندازه ها و اشکال مختلف از جمله بلوک، ورق و قالب های کوچک و بزرگ موجود است. از این پلیمر برای مصارف خانگی، ظروف، بسته بندی و ساندویچ پانل استفاده می شود.

 

ویژگی های ساندویچ پانل

عایق رطوبت، گرما، صوت و نور (اشعه ماوراء بنفش)
مقاوم در برابر باد، رانش زمین و زلزله
مقاوم در برابر زنگ زدگی و مواد شیمیایی
مقاوم در برابر حشرات
نسوز
حفاظت از محیط زیست

 

راهنمای انتخاب ساندویچ پانل پلی استایرن

کاربرد ساندویچ پانل پلی استایرن با توجه به ویژگی های منحصر به فرد آن متفاوت است. نوع ساندویچ پانل باید با توجه به کاربرد و نوع نیاز، شرایط آب و هوایی و بودجه انتخاب شود. ساندویچ پانل XPS برای صنایع شیمیایی، کارخانجات مواد غذایی و کشاورزی انتخاب خوبی است. اما به دلیل قیمت بالاتر ساندویچ پانل پلی استایرن، استفاده از آن در سقف خانه های دام و طیور گزینه ای به صرفه نیست. ساندویچ پانل XPS به دلیل ضریب عایق بالا در طولانی مدت با صرفه جویی در مصرف انرژی مقرون به صرفه است.
ضخامت عایق میانی ساندویچ پانل پلی استایرن باید با توجه به میزان عایق مورد نیاز تعیین شود. استفاده از ضخامت بالا ممکن است همیشه به نتیجه مطلوب نرسد. در شرایطی که می خواهیم به جای ورق سقف از پانل استفاده کنیم، ورق رویی ورق رنگی، ورق پایینی از کاغذ فویل شده، عایق کاری 4 سانتی متر، یک طرف آن ساندویچ پانل کاغذی است. یک گزینه اقتصادی با عملکرد راحت در نظر گرفته شده است.

ساندویچ پانل های تولید شده از فوم پلی استایرن در ساخت قسمت های مختلف ساختمان مانند دیوارها و سقف ها و همچنین فضاهای مختلف مانند سازه هایی که از عایق پلی یورتان پرکننده استفاده می شود استفاده می شود. اما قطعاً از بسیاری جهات مانند ویژگی های کلی و ساختاری با یکدیگر تفاوت دارند. از جمله اینکه ساندویچ پانل های با هسته پلی استایرن کاملاً سازگار با محیط زیست هستند و به طور کلی دارای سه نوع هستند. به صورت معمولی، بادوام و انبساط یا بدون سنگ در بازار به فروش می رسد.

 

قیمت ساندویچ پانل EPS متر مربع

قیمت ساندویچ پانل EPS به دلیل نوسان شدید ورق و مواد اولیه روزانه تغییر می کند. جدای از این موارد قیمت متر مربع ساندویچ پانل به عوامل زیادی بستگی دارد و نمی توان بدون محاسبه قیمت دقیق یا تقریبی ارائه داد. این عوامل باید توسط مهندس متخصص و با در نظر گرفتن نوع ساختمان، شرایط محیطی و بودجه تعیین شود. این عوامل عبارتند از:
نوع پروفایل: سقفی یا دیواری
مواد ورق بالا و پایین می تواند گالوانیزه، آلوزینک یا آلومینیوم باشد. برای کاهش قیمت ساندویچ پانل می توانید کاغذ فویل ضد آب زیر را نیز انتخاب کنید.
ضخامت ورق ها: با افزایش ضخامت ورق، وزن و قیمت ساندویچ پانل افزایش می یابد. در بیشتر مواقع، لایه زیرین نازکتر از لایه بالایی است.
رنگ ورق ها: ورق زیرین که در واقع سقف داخلی است معمولاً سفید انتخاب می شود اما برای سقف رنگ های آبی، قرمز و نارنجی کاربرد بیشتری دارند.
ضخامت عایق: عایق ضخیم تر باعث افزایش خواص عایق در برابر سرما و گرما می شود.
تراکم عایق: تراکم عایق با توجه به الگوی استفاده انتخاب می شود.
عرض ساندویچ پانل: حداکثر عرض ساندویچ پانل 980 میلی متر می باشد اما در عرض کمتر نیز قابل تولید است.
ضمناً اندازه تولید ساندویچ پانل پلی استایرن به دلیل همپوشانی پانل ها از سایز سازه بزرگتر خواهد بود.

 

مزایای ساندویچ پانل پلی استایرن:

این نوع ساندویچ پانل به دلیل کیفیت و کاربرد محصول از قیمت پایین تری نسبت به سایر عایق ها برخوردار است.
با توجه به عدم تداوم فرآیند تولید این محصول، امکان تولید در تراکم های مختلف (قابلیت تولید از 15 تا 25 کیلوگرم بر متر مکعب و سپس تا 30 کیلوگرم بر متر مکعب) وجود دارد.
امکان تولید این فوم به اشکال مختلف وجود دارد (بعد از پخت، فوم به صورت قالب با پرس بخار تولید می شود و یا قالب های بزرگ با المان های مختلف به شکل دلخواه بریده می شوند)
ضخامت این محصول قابل تغییر و سفارش به میلی متر می باشد
نسبت به سایر عایق ها سبک تر است.

 

معایب ساندویچ پانل پلی استایرن:

تراکم یا فشار کمتری دارد و برای مکان هایی که عایق کاری اهمیت بالایی دارد مانند خانه های گرم و خانه های سرد به جز ضخامت های بالا توصیه نمی شود.
با توجه به نوع روش تولید این ماده، ذرات آن به صورت گلوله های فشرده تولید می شوند که پیوند ضعیف تری نسبت به فوم پلی یورتان دارند.
نمونه های قبلی این فوم می توانستند به راحتی تحت تاثیر حرارت شدید یا شعله مستقیم مشتعل شوند، اما پس از اینکه خطر این فوم با تغییر ترکیب مواد اولیه آن ایجاد شد، نمونه های فعلی به سادگی در برابر شعله مستقیم فرو می ریزند و نامیده می شوند. غیر قابل احتراق آنها به عنوان فوم پلی اورتان تبلیغ می شوند.

 

تفاوت بین ساندویچ پانل پلی اورتان و پلی استایرن چیست؟

تفاوت کاربرد و خواص بین ساندویچ پانل پلی اورتان و پلی استایرن یکی از مواردی است که کاربران این سازه ها باید بدانند. همانطور که می دانید ساندویچ پانل از دو صفحه فلزی تشکیل شده است که فوم عایق بین آن ها تزریق می شود.
هر یک از فوم های مورد استفاده در ساندویچ پانل سازی دارای انواع و ترکیبات مختلف با خواص و کاربردهای متفاوت می باشد. به عنوان مثال، برخی ممکن است عایق حرارتی خوبی داشته باشند و برخی ممکن است عایق صوتی خوبی داشته باشند. در این میان پلی اورتان و پلی استایرن پرمصرف ترین فوم ها هستند که در این مقاله هم به معرفی آن ها می پردازیم و هم تفاوت ساندویچ پانل پلی اورتان و پلی استایرن را بررسی می کنیم.

 

تفاوت بین ساندویچ پانل پلی اورتان و پلی استایرن

هر دو نوع ساندویچ پانل از فوم های پلی اورتان و پلی استایرن برای مصارف دیوار و سقف تولید می شوند. با این حال، آنها در چندین جنبه با هم تفاوت دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد:

 

تفاوت نوع و مقدار عایق

هر نوع فوم مورد استفاده در ساخت ساندویچ پانل عایق مناسب و کارآمدی است که با توجه به نیاز مصرف کننده انتخاب می شود. اما از نظر عایق صدا و حرارت، ساندویچ پانل فوم پلی یورتان نسبت به پانل های پلی استایرن برتری محسوسی دارد. در واقع اگر عایق کاری محیط از نظر صوت و حرارت برای شما اهمیت ویژه ای دارد، انتخاب ساندویچ پانل پلی اورتان منطقی تر است.
تفاوت دیگر بین ساندویچ پانل پلی اورتان و پلی استایرن مربوط به عایق رطوبتی است که باز هم نمونه بهتری از این فوم پلی اورتان است.

 

قدرت و مقاومت هر پانل

مقایسه بعدی فوم های پلی اورتان و پلی استایرن به دوام آنها مربوط می شود. از این نظر پانل های پلی اورتان مقاومت و استحکام بالاتری در برابر ضربه، فشار و حتی ورود قارچ و باکتری دارند.

 

مقاومت در برابر آتش و حرارت

یکی از ویژگی های مهم عایق مورد استفاده در ساندویچ پانل میزان مقاومتی است که در برابر آتش و حرارت از خود نشان می دهند. اگر ضخامت ساندویچ پانل فوم پلی استایرن زیاد باشد، می توان متوجه شد که مقاومت آن در برابر آتش بالاست. در عین حال، پانل های دارای هسته پلی اورتان می توانند دمای بالای 80 درجه سانتیگراد را تحمل کنند.
تفاوت دیگر ساندویچ پانل پلی اورتان و پلی استایرن این است که فوم های پلی یورتان می سوزند و در هنگام آتش سوزی گازهای سمی تولید نمی کنند و در نتیجه ایمنی بیشتری در آتش سوزی ایجاد می کنند.

 

تفاوت قیمت فوم پلی استایرن و پلی اورتان

قیمت ساندویچ پانل پلی استایرن و پلی اورتان از دیگر تفاوت های این دو مقره می باشد. به این ترتیب ساندویچ پانل های پلی استایرن ارزان تر و مقرون به صرفه تر از فوم های پلی یورتان هستند. از طرفی سبکی این اسفنج ها حمل و نقل یا راه اندازی آن را آسان می کرد. قابلیت بازیافت نیز ویژگی مهمی است که پانل های پلی استایرن را دوستدار محیط زیست می کند.

آریا بارون توس
آریا بارون توس آریــا بــارون تــوس تولید کننده فرآورده‌های نوین ساختمانی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋