آریا بارون توس

آریا بارون توس

آریــا بــارون تــوس تولید کننده فرآورده‌های نوین ساختمانی

معرفی انواع دیوار سوله از زبان آریا بارون

 

انواع مختلفی از دیوارهای کلبه وجود دارد. یکی از آنها دیوار کلبه است که کلبه را از بیرون جدا می کند. کلبه معمولا دارای یک محوطه یا حیاط بیرونی است که باید از خیابان جدا شود. یکی جداکننده فضاهای داخلی است.
دیوارها برای مصارف مختلفی ساخته می شوند و می توان از آنها با مواد مختلفی استفاده کرد. ابتدا کاربر خود را تعریف می کنیم. سپس با توجه به اهمیت و الزامات و بودجه، نوع دیوار را انتخاب می کنیم.

 

مناطق استفاده از دیوار سوله

دیوار کلبه کاربردهای مختلفی دارد. از تفکیک فضاهای داخلی و خارجی گرفته تا دیوارهای داخلی و فضای ایجاد شده در حین اجرای کلبه. در زیر به کاربرد آنها می پردازیم.
دیوار باربر: این نوع دیوار وظیفه انتقال فشار به زمین را بر عهده دارد. نام دیگرش دیوار حمال است. به طور کلی استفاده از دیوار باربر صحیح نیست. اگر عمدا یا سهوا تخریب شود سقف فرو می ریزد. به دلیل سنگینی کلبه از این دیوار در سازه اصلی استفاده نمی شود و بیشتر در سازه های داخلی قابل استفاده است که درست نیست.
دیوار بیرونی: این دیوار کلبه را از محوطه بیرونی جدا می کند. ساخت دیوار سوله به روش های مختلفی امکان پذیر است.
دیوار داخلی: مساحت کلبه را می توان به فضاهای مختلف تبدیل کرد. سالن ها یا سالن های تولیدی در مدل های مختلف، انبار، ساختمان اداری، نگهبانی و سالن بارگیری از جمله این بخش ها هستند. برای جداسازی این شکاف ها از دیوار حائل استفاده می شود.
دیوار محوطه: محوطه بیرونی سوله باید از خیابان و زمین های فرعی جدا شود. برای این منظور از دیوارکشی محوطه استفاده می شود.
دیوار کاذب: دیوار کاذب را می توان با کمک پارتیشن و کناف در ادارات یا داخل ساختمان ساخت. دلیل استفاده از این دیوار هزینه کم و سرعت بالای اجرای آن می باشد. تخریب آن نیز آسان است.
دیوار کلبه را می توان با روش ها و مواد مختلفی ساخت. نوع مواد و روش کاربرد کاملاً به نوع استفاده بستگی دارد. ایمنی سوله، بهداشت لازم، قابلیت شستشو، بودجه و عوامل دیگر در انتخاب دیوارها نقش دارند. علاوه بر این می توان کاربردهای متفاوتی از دیوار در نظر گرفت.

 

نقاشی دیوار سوله

برای ساخت دیوار در کلبه می توان از مواد مختلفی استفاده کرد. هر کدام از اینها مزایا و معایب خاص خود را دارند. باید مراقب بود که در ساخت دیوار نیفتد. برای این کار استفاده از مواد خوب و کارگران ماهر توصیه می شود. دیوارپوش نیاز به زیرساخت دارد. در فضای داخلی نیز می توان از آن استفاده کرد، زیرا خود ایوان دارای زیرسازی است. برای محیط، با ریختن فونداسیون دیوارها همزمان با فونداسیون کلبه اعمال می شود. تراز و استحکام آن برای ساخت یک دیوار ضروری است.
عایق کاری دیوار باعث کاهش اتلاف انرژی و در نتیجه صرفه جویی اقتصادی می شود.

 

انواع دیوارهای سوله

ساندویچ پانل

دیوار ساندویچ پانل نوعی دیوار پیش ساخته است. در این دیوار از ساندویچ پانل استفاده شده است. این پنل می تواند از پلی اورتان یا پلی استایرن باشد که کیفیت پایین تری نسبت به پلی اورتان دارد. مهمترین مزیت این دیوار عایق بودن آن است. این سیستم عایق حرارت و صدا می باشد. برای نصب این دیوار باید پایه آن را بر روی مواردی مانند پروفیل باکس قرار داد.
برای پوشش دیوار با این محصول باید به چند نکته توجه کرد. جهت وزش باد، فاصله ستون ها و ساختار دیوار از جمله آنهاست. ساندویچ پانل نر و ماده می باشد. برای جلوگیری از نشت آب باید به درستی تنظیم شود. نصب این روش نیاز به پروفایل و زیرساخت دارد. نصب پروفیل عمود بر پانل ها است. تعداد و فاصله آنها باید توسط متخصص این پوشش طراحی شود. پس از ایجاد زیرساخت های لازم، قطعات روی پروفیل پیچ می شوند.
با این محصول از ورق های سیفون در گوشه های داخلی و خارجی دیوار سوله استفاده می شود. این بشقاب با توجه به ساختار کلبه طراحی و ساخته شده است. نصب گوشه ها به ساندویچ پانل نیز با پیچ و مهره انجام می شود. استفاده از پیچ باعث افزایش سرعت مونتاژ می شود که یکی از مزایای این دیوار است.

 

بلوکی

قیمت این دیوار کمتر از ساندویچ پانل است. برای جاهایی که نیاز به عایق زیاد ندارند بیشتر کاربرد دارد. برای اجرای یک دیوار بلوک، لازم است گوشه ها را بکشید. حداکثر ارتفاع قابل ساخت این دیوار هشت متر است. این به دلیل مقاومت کم بلوک ها است.
خود بلوک ها به انواع بلوک سیمانی، بلوک سفالی، هابلکس و لیکا تقسیم می شوند. هر کدام از این بلوک ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و وزن خاصی دارند. بلوک ها به دو نوع توخالی و توپر تقسیم می شوند. این دو مدل وزن سازه و سطح عایق را تغییر می دهند. ملات مورد استفاده برای چیدن این دیوار معمولاً مخلوطی از سیمان، ماسه و آب است.
بلوک سیمانی بیشترین کاربرد را در ساخت دیوارهای بلوک دارد. دلیل استفاده از آن قیمت مناسب و استحکام نسبتا خوب آن است. بلوک های توخالی نیز نوعی عایق صوتی و حرارتی هستند. بلوک های سیمانی از مخلوط سیمان، ماسه و آب ساخته شده و در دمای بالا پخته می شوند. بلوک های سیمانی خود به دو نوع سبک و سنگین تقسیم می شوند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند.

آریا بارون توس
آریا بارون توس آریــا بــارون تــوس تولید کننده فرآورده‌های نوین ساختمانی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋